Muke zbog početka škole - roditelji, ovo je za vas
Autor: Administrator , 27. 8. 2013.
Potpora i stav roditelja vrlo su važni za razvoj i napredak djeteta. Donosimo nekoliko stručnih savjeta za roditelje kako se nositi sa svim što donosi početak škole.
Početak škole često zna biti stresniji roditeljima nego učenicima. S obzirom da su potpora i stav roditelja vrlo važni za razvoj i napredak djeteta donosimo nekoliko stručnih savjeta.
Priprema djeteta za školu - bitan je stav roditelja
Za početak, s djetetom je važno razgovarati o školi i to s pozitivnim stavom. Bitno je pripremiti dijete i razviti mu spoznaju o važnosti škole i odgovornosti koje mu škola nameće.
'Dijete preuzima stav roditelja i zato o školi treba govoriti s radošću. Tu je bitna suradnja roditeljskog doma i škole, jer zajednički cilj škole i roditelja je odgoj djeteta i bitno je da se roditelji putem informacija i/ili roditeljskih sastanaka informiraju o životu djeteta u školi.
Roditelji ne trebaju oklijevati da se obrate za pomoć svim stručnim suradnicima u školi zbog straha od etiketiranja ako odu psihologu, jer djeca, čak i ona samostalna, imaju poteškoća s ulaskom u svijet škole', kaže Maja Lisska, stručna suradnica-pedagoginja u Osnovnoj školi Frana Galovića u Zagrebu.
Pomozite djetetu s rasporedom - vrijeme za učenje i slobodno vrijeme
Djetetu treba pomoći pri stvaranju radnih navika, a jedna od ključnih stvari je raspored radnog dana - vrijeme za učenje i slobodno vrijeme. 'Bitno je prilagoditi dijete na rutinu, da ide na spavanje bez gledanja televizije, potaknuti dijete da se budi ranije, a važno je i da obroci budu svaki dan u isto vrijeme. Bilo bi dobro dogovoriti s djetetom hoće li jesti u školskoj kuhinji ili će si hranu nositi samo jer tako zajednički donose odluke i na neki način se osamostaljuju', ističe Lisska i dodaje kako je bitno da roditelji s djetetom prošeću od kuće do škole, važno je da djeca poznaju put, pogotovo ako postoje prijelazi preko ceste i semafori.
Kako motivirati dijete na učenje
Nemojte prisiljavati dijete na učenje, već ga pokušajte zainteresirati i poticati na učenje. Dobra motivacija često zna biti i pohvala.
Djetetu je potrebno usaditi osjećaj odgovornosti, objasniti mu da se neke stvari u životu jednostavno moraju odraditi. Poželjno je od početka dijete poticati na samostalnost, odgovornost i stjecanje radnih navika. Osjećaj uspjeha i samopouzdanja kod djeteta roditelj može postići tako da, umjesto da mu se ponudi gotovo rješenje, dijete uputi kako riješiti zadatak, ali samostalno.
Objasnite djetetu da uči za sebe, a ne radi drugih ili radi ocjena i da će 'naoružan' znanjem i vještinama lakše ostvariti svoje želje. Ako dijete ima problem s lijenošću, treba uvesti strogoću, navodi se na stranici zivotna-skola.hr.
U slučaju lijenosti pokušajte motivirati dijete nagradom za položeni ispit, peticu ili drugi uloženi trud oko škole. Neka djeca bolje reagiraju na sustav nagrada, a neka na sustav zabrana. U ovom potonjem možete djetetu oduzeti stvari koje voli na određeni vremenski period.
Važno je napomenuti i da roditelji ne trebaju rješavati zadatke, zadaću i čitati lektiru umjesto djeteta jer mu time šalju poruku da ne vjeruju u njegove sposobnosti, ali i da će netko drugi obaviti posao za njega.
Problemi na koje možete naići
- Loše ocjene
Kod loših ocjena bitno je razlučiti radi li se o nedovoljnom učenju, ima li dijete poteškoća s razumijevanjem gradiva ili se radi o nečemu drugom. Djetetu možete pomoći s organizacijom radnog okruženja, dnevnog rasporeda ili na način da mu pokažete kako učiti. Kod primjerice matematike, fizike i kemije, predmeta kod kojih je bitno razumijevanje gradiva i rješavanje zadataka, koristi ispisivanje formula na poseban papir.
Roditelj djetetu treba objasniti gradivo i pomoći mu uočiti u čemu griješi. Kod učenja tekstualnog gradiva potrebno je označiti najvažnije dijelove i sažeti dijelove teksta u bilježnicu. Te natuknice kasnije služe za ponavljanje. Kod učenja pomažu i mentalne mape, a kod predmeta kao što je povijest može poslužiti i crtanje lente vremena. Najbolja provjera naučenog gradiva je prepričavanje gradiva na glas.
Ako dijete ima poteškoća u učenju važno je posavjetovati se sa psihologom ili pedagogom.
- Ako je dijete potišteno, frustrirano, ako ga zlostavljaju druga djeca ili obrnuto
U slučaju da dijete ništa ne priča potrebno ga je pohvaliti, pomagati mu i hrabriti ga, uliti mu samopouzdanje. "Kad dijete trpi nasilje i kada je nasilno treba ga usmjeriti na učenje i prijateljstvo, ali i utvrditi razloge takvog ponašanja te omogućiti djetetu da nadoknadi štetu koju je učinilo određenim postupkom ili ponašanjem, razgovorom pokušati doći do prijeloga nadoknađivanja štete", ističe pedagoginja Lisska.
Na što treba obratiti pozornost
S djetetom je potrebno razgovarati i razvijati povjerenje, oni moraju imati osjećaj da su im roditelji stalni oslonac. Dijete treba hrabriti i pohvaljivati, a očekivanja roditelja trebaju biti usklađena s mogućnostima i sposobnostima djeteta. Svakako treba izbjegavati pretjeranu zaštitu, popustljivost i prestroge kazne. Potrebno je paziti i na zdravlje djeteta koji je bitan čimbenik za uspjeh u školi.
Kako pripremiti prvašića za školu
Uspješno uključivanje u prvi razred utječe na cjelokupno školovanje djeteta i kasniji profesionalni razvoj.
Dok su djeca još zaigrana kao pripremu za školu treba iskoristiti njihovu igru. Tako se, primjerice, tijekom ljetovanja roditelji s djecom mogu igrati brojanja kamenčića. Kod kuće mogu igrati memori od slova koji će sami izraditi. Osim što će škarama vježbati motoriku bit će sretni i ponosni jer su sami napravili cijelu igru. Načini za pripremu prvašića mogu biti raznoliki.
'Sve se svodi na predčitalačke vještine, da bolje usvoji čitanje, tu je i glasno brojanje, a mogu se i uključiti s mamom dok radi kolače da slušaju o mjernim jedinicama za težinu, mogu smišljati rime čime vježbaju koncentraciju, ali i maštu', objašnjava Maja Lisska, stručna suradnica-pedagoginja u Osnovnoj školi Frana Galovića u Zagrebu.
Lisska dodaje kako je bitno i pričanje priča djeci, to jest, da djeca svladaju dnevnu rutinu i na kraju dana ne gledaju televiziju, već da s roditeljem uzmu knjigu i čitaju. 'Na taj način mama pokazuje da je knjiga važnija od televizije', ističe Lisska.
"Tu je i igra "slovo na slovo" kada djeca na određeno slovo nabrajaju riječi i nastoje se dosjetiti što duže riječi. Također, nije potrebno inzistirati na savladavanju određene igre, ako je djetetu preteško, već vježbati stjecanje vještina i aktiviranje osjetila s obzirom na djetetove sposobnosti i mogućnosti kojima u datom trenutku raspolaže", dodaje Lisska.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dokumenti |
Zabavno učenje |
> e-škola |
> Dokkica |
> English for kids |
> I'm Learning English... |
> fact monster |
> Happy House/Happy S... |
> English Grammar Exer... |
> Odlikaši |
> Učilica |
> Nacionalni portal za... |
Dnevni tisak |
Grad Osijek |
> SiB.hr |
Za učitelje |
> MZOS |
> NCVVO |
> PUP |
> AZOO |
> AZZO Stručni skupovi |
> Učenje na daljinu |
Odgoj i obrazovanje |