Eu Code Week 2019
Autor: Administrator , 27. 11. 2019.
2019. godine je u našoj školi (OŠ August Šenoa, Osijek) oko 90 učenika od 5.-8. razreda sudjelovalo u Europskom tjednu kodiranja(EU Code Week) kroz različite aktivnosti. Učenici su izradili vlastite chatbotove i ljubavne kalkulatore u programskom jeziku Python, stvarali su virtualne svijetove koje su kasnije sami doživjeli i istražili putem VR naočala itd.
Učenici 8.razreda izradili su aplikaciju u Pythonu koju smo nazvali Ljubavni kalkulator. To je nešto što svakako trebate isprobati. Aplikacija dopušta unos muškog i ženskog imena, a klikom na gumb na zaslonu se ispisuje "postotak ljubavi".

Učenici su prvo izradili vlastite pozadine i slike za aplikaciju. Postoji mnogo alata za crtanje dostupnih online kao npr.https://sketch.io/sketchpadZa učenike je izrada vlastitih grafičkih materijala bila puno zanimljivija nego da su samo preuzeli gotove crteže s interneta. Nakon izrade crteža, učenici su naučili kako pomoću Pythonovog modula Tkinter izraditi osnovni grafički prozor. Ovo je isto na neki način bio dizajn - trebali su odrediti pozadinsku sliku ili boju, postaviti polja za unos teksta i gumbe, odabrati boje i fontove za svoju aplikaciju itd. Kada su bili zadovoljni vizualnim izgledom aplikacije, počeli su kodirati.

Glavni dio programa sastojao se od pisanja dvije programske funkcije - jedna koja je generirala nasumičan broj(tzv.postotak ljubavi) i druga koja je provjeravala unos korisnika u polje za tekst te ispisivalia postotak ljubavi na zaslon. Ovo je malo zahtjevniji dio. Od učenika se očekuje da razmisle kako program radi, da osmisle dobar algoritam i da sve to napišu u programskom jeziku Python.

Na internetu možemo pronaći mnoštvo ovakvih programa u obliku kalkulatora ili kvizova koji zapravo vraćaju samo neki nasumičan broj, tekst ili postotak. Učenici su i sami vidjeli na internetu različite programe koji funkcioniraju na sličan način, a kroz izradu jednog takvog programa shvatili su i kako oni zapravo rade. Kroz ovaj projekt naučili su da online ljubavni kalkulatori nemaju veze s ljubavi nego da iza njih stoji dobar algoritam u nekom programskom jeziku, a da postotak ljubavi nije ništa drugo nego nasumično generiran broj! Učenici su se kroz ovaj projekt jako zabavili no također i naučili da ne treba vjerovati svemu što vidimo na internetu. Ova aktivnost ujedno ih je i motivirala da aktivno stvaraju digitalne sadržaje, razvijaju računalno i logičko razmišljanje i uče o načinima na koji tehnologija radi, a ne samo da budu pasivni korisnici tehnologije.



| « Rujan 2024 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| Dokumenti |
| Zabavno učenje |
| > e-škola |
| > Dokkica |
| > English for kids |
| > I'm Learning English... |
| > fact monster |
| > Happy House/Happy S... |
| > English Grammar Exer... |
| > Odlikaši |
| > Učilica |
| > Nacionalni portal za... |
| Dnevni tisak |
| Grad Osijek |
| > SiB.hr |
| Za učitelje |
| > MZOS |
| > NCVVO |
| > PUP |
| > AZOO |
| > AZZO Stručni skupovi |
| > Učenje na daljinu |
| Odgoj i obrazovanje |

.jpg)
.bmp)











































