Istraživanje na razini škole: Online nastava i digitalne kompetencije učenika
Autor: Administrator , 18. 5. 2020.
Ovo školsko istraživanje nastalo je nakon dva mjeseca online nastave (u periodu 13. ožujka do 13. svibnja 2020.). Cilj je bio ispitati utjecaj nastave informatike te digitalnih kompetencija učenika u online nastavi i online okruženju. Istraživanju je pristupilo 85% učenika 5.-8. razreda naše škole, od toga njih 90.1% pohađa nastavu informatike, a 9.9% ne pohađa nastavu informatike. Većina učenika (više od 85%) koji pohađaju nastavu informatike smatraju da su im informatička znanja i digitalne kompetencije stečene tijekom pohađanja nastave informatike pomogle u snalaženju u online nastavi.
Učenici u online radu koriste velik broj aplikacija i alata, a većinu njih su naučili koristiti upravo kroz nastavu informatike. Podsjetimo, novi kurikulum informatike kroz svoje različite domene (E-društvo, digitalna pismenost i komunikacija, rač.razmišljanje i programiranje, informacije i digitalna tehnologija) upravo potiče samostalnost kod učenika u radu s tehnologijama te omogućava usvajane digitalnih kompetencija na jednoj višoj razini.
Učenici već u 5.razredu istražuju kako pretraživati internet, kako razlikovati dobre online sadržaje od loših, na koji način koristiti usluge interneta poput e-pošte ili računalstva u oblaku te kako izraditi digitalne sadržaje koristeći različite digitalne alate. Upravo te vještine za njih su bile ključne i u online nastavi, ne samo u nastavi informatike nego i u drugim predmetima kroz međusobnu povezanost putem međupredmetne teme upraba IKT-a.
Učenici u online radu koriste velik broj aplikacija i alata, a većinu njih su naučili koristiti upravo kroz nastavu informatike.
Veći broj učenika navodi kako se samostalno koristi aplikacijama koje nastavnici koriste u radu.
Preko 50% učenika dnevno za računalom provede od 2-6 sati, a čak 15% učenika dnevno za računalom provede i više od 6 sati.
Veći dio učenika (57.9%) za nastavu koristi stolno računalo ili laptop unatoč tome što posjeduju i tablet koji su dobili u sklopu projekta Škola za život. Učenici navode kako im je lakše raditi na stolnom računalu nego na tabletu.
Velika većina učenika smatra da posjeduje osnovne digitalne kompetencije i poznaje osnovne mogućnosti uređaja kojeg koristi.
Isto tako većina učenika smatra kako se može samostalno služiti internetom i e-poštom.
Većina učenika (>90%) smatra gradivo informatike jasnim i laganim za usvojiti te također smatraju da im digitalne kompetencije stečene kroz nastavu informatike olakšavaju snalaženje u online nastavi i u ostalim predmetima. No ipak postoji i mali broj učenika kojima je to gradivo teško i nerazumljivo te je njima potrebno pružiti dodatnu pomoć kako u informatici tako i u izazovima s kojima se susreću tijekom korištenja digitalne tehnologije u online nastavi. Ukoliko učenik ima poteškoća u korištenju digitalnog uređaja, ukoliko ne poznaje njegove osnovne mogućnosti, vrlo teško će biti u mogućnosti pratiti “ritam” online nastave te samostalno praviti npr.prezentacije, bojati i zaokruživati odgovore u Word dokumentu, dijeliti svoje radove putem oblaka itd. Sada vidimo koliko je važno prilagoditi kurikulum i nastavne ishode različitim mogućnostima učenika te svakome od njih omogućiti da postanu samostalni i uspješni korisnici digitalnih tehnologija koje nas okružuju i bez kojih je danas gotovo nemoguće zamisliti svakodnevnicu.
Često se nalazimo u situaciji da sami istražujemo nove digitalne alate, budemo privučeni s njima i u tim trenutcima zaboravimo da digitalni alat nikad ne smije biti ispred obrazovnih ishoda. Drugim riječima, prvo je potrebno definirati obrazovne ishode, prilagoditi nastavni proces svakom učeniku, a tek nakon toga odabrati prikladni alat koji će nama i učenicima pomoći u ostvarivanju definiranih ishoda. Tek na taj način naši će učenici moći samostalno i uspješno koristiti svoje digitalne kompetencije.
I. Vezjak, učiteljica informatike
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dokumenti |
Zabavno učenje |
> e-škola |
> Dokkica |
> English for kids |
> I'm Learning English... |
> fact monster |
> Happy House/Happy S... |
> English Grammar Exer... |
> Odlikaši |
> Učilica |
> Nacionalni portal za... |
Dnevni tisak |
Grad Osijek |
> SiB.hr |
Za učitelje |
> MZOS |
> NCVVO |
> PUP |
> AZOO |
> AZZO Stručni skupovi |
> Učenje na daljinu |
Odgoj i obrazovanje |