Održali smo integrirani nastavni sat: TZK - biologija
Autor: ANAMARIJA HAT, 15. 12. 2011.
13. prosinca 2011. na satu tjelesne i zdravstvene kulture u 8. b razredu održan je integrirani sat tjelesne i zdravstvene kulture i biologije na temu „Mišići“. Sat je održan u školskoj nastavno-športskoj dvorani pod vodstvom Tatjane Kolarić , učiteljice tjelesne i zdravstvene kulture te Sandre Ižaković, učiteljice biologije.
Cilj ovoga sata bio nam je ponoviti i dopuniti znanja o bolestima i ozljedama kostiju i mišića, demonstrirati kako može doći do ozljeda i kako pružiti prvu pomoć. Također smo primjerom željeli pokazati i objasniti da više redovite i umjerene tjelesne aktivnosti osigurava normalan rad mišića, a time i bolje zdravlje.
Na početku sata učenici su mišiće zagrijali trčanjem. Nakon toga smo istegnuli svaku pojedinu skupinu mišića. Nakon svake odrađene vježbe učenici su prepoznali koja je skupina mišića bila aktivna za vrijeme izvođenja vježbe, te smo imenovali pojedine važnije mišićne skupine.
Učenici su kroz kratak razgovor s učiteljicom biologije ponovili znanja usvojena na satu biologije: zašto je važna umjerena tjelesna aktivnost, koje mišiće jačamo tjelovježbom, te što je još važno za pravilan rast kostiju i mišića. Nakon toga su učenici s učiteljicom tjelesne i zdravstvene kulture prokomentirali kako i kada u sportu može doći do ozljeda, te koje su to ozljede (iščašenje, istegnuće, prijelomi). Učiteljica ih je upoznala sa specifičnim ozljedama za neke sportove(teniski lakat, hrvačko uho, skijaški palac).
Zajednički smo porazgovarali o tome što učiniti kada dođe do ozljede i kako postupiti. Ponovili smo pravila imobilizacije usvojene na satu biologije te se podjelili u 2 skupine.
Prva je skupina prema slikama na nastavnom listiću vježbala imobilizaciju potkoljenice pomoću priručnih sredstava iz okoline(daščica).
Druga je skupina pomoću istih pomagala vježbala imobilizaciju podlaktice. Rad su nadzirale i usmjeravale obje učiteljice.
Za kraj sata učenici su odigrali štafetnu igru nošenja knjige na glavi. Učenici su podijeljeni u 5 grupa, svaka grupa je imala isti udžbenik biologije te je svaki učenik iz grupe trebao što brže prenijeti udžbenik na glavi (uspravnim držanjem tijela) do određene udaljenosti, obići stolicu i vratiti se do svoje grupe te predati knjigu idućem učeniku. Pobjednik je bila grupa koja je prva obavila zadatak.
Jedan nam je učenik prije završetka sata stojeći pokazao pravilno držanje tijela koristeći pomagalo te smo istaknuli važnost uspravnog držanja za razvoj kralježnice.
Učenici su za kraj dobili zadatak da iskoriste skupine mišića svoga lica i daruju ono što nas ne košta ništa, a djeluje čudesno i popravlja nam raspoloženje – osmijeh.
Tatjana Kolarić, učiteljica tjelesne i zdravstvene kulture i
Sandra Ižaković, učiteljica biologije
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dnevni tisak |
Obrazovanje |
Ukupno: 225569
Danas: 91