preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 1. 2010.

Ukupno: 1735444
Ovaj mjesec: 4203
Ovaj tjedan: 1067
Danas: 123
 

 

 

Sigurnost na internetu

 

 


Kutak za učitelje

 

A NAJVEĆA JE MEĐU NJIMA LJUBAV

Kad bih poučavao vještinom
najboljih učitelja,
a ljubavi ne bih imao,
bio bih samo pametan govornik i simpatičan zabavljač.
I kad bih poznavao sve tehnike i ispitao mnoge metode,
i kad bih imao toliko obrazovanja da bih se osjećao kompetentnim,
a ne bih shvaćao način na koji moji učenici razmišljaju i osjećaju,
ne bi bilo dovoljno.

I kad bih provodio mnoge sate u pripremanju
Da bih postao napet i nervozan,
A ne bih imao ljubavi i razumijevanja
Za osobne probleme svojih učenika,
To još ne bi bilo dovoljno.

Učitelj koji ljubi je strpljiv, dobrostiv;
Ne sablažnjava se kad mu se ljudi povjeravaju;
Ne ogovara; ne obeshrabruje se lako;
Nije nepristojan,
Nego je uvijek svojim učenicima živi primjer
Dobrog načina života o kojem govori.

Ljubav nikad ne prestaje.

Programi? - Zastarjet će;
Metode? - Postat će staromodne;
Tehnike? - Bit će napuštene;
Jer, ograničeno je naše znanje,
I samo malo ga možemo predati svojim učenicima;
Ali ako imamo ljubavi,
Tada će svi naši napori postati stvaralački,
I naš utjecaj ostat će zauvijek
Prisutan u životima učenika.
A sada ostaju vještine, metode i ljubav,
to troje,
ali najveća je među njima ljubav.

Anonymous (Prema Prvoj poslanici Korinćanima)

 


Znanje je znanje samo kad se prenosi drugima, kad je živo, praktično i primjenjivo.
I kad se daje bez naknade.

 

 

Za informacije i savjete koje nudi CARNetov portal za škole kliknite ovdje.

Obavijesti za učitelje

Disciplina u razredu kao igra

Disciplina u razredu kao igra

sanja_bozinovic

Sanja Božinović

Ključne riječi: ClassDojo, upravljanje disciplinom, izvještaj o ponašanju, web 2.0 alati u nastavi

Većina profesora koji poučavaju djecu, pogotovo u osnovnoj školi, bez obzira na stručnost, kreativnost i iskustvo, priznat će da nije lak zadatak motivirati sve učenike i održavati disciplinu na svakom satu. Razredi u našim školama preveliki su za optimalan rad u većini predmeta i složeni su po dobi djece, a ne po predznanju ili motivaciji za rad. Osigurati disciplinu i rad u velikoj grupi te omogućiti napredak svim učenicima, od napredne darovite djece do učenika s individualiziranim ili prilagođenim programima, izazov je na koji profesori odgovaraju na razne načine i s različitim uspjehom.

Koliko god bilo očito da tema mora biti zanimljiva i profesorima s iskustvom, a pogotovo početnicima, ne susrećemo se baš često s ovom tematikom na seminarima stručnog usavršavanja. Zato sam se ugodno iznenadila kad je Kyle Mawer, koautor hvaljene knjige „Digital Play“, koja se bavi korištenjem računalnih ClassDojo1igrica u nastavi engleskog jezika, u jednom predavanju prošlog mjeseca spomenuo administriranje bodova za sudjelovanje i ponašanje na satu uz pomoć računala s internetskom vezom, koristeći alat ClassDojo.

Slika 1. ClassDojo

ClassDojo je jednostavni besplatni alat za učitelje. Kad se registrira, učitelj stvara svoje razrede kroz dva osnovna koraka:

  1. U prvom koraku imenuje svaki razred i dodaje imena učenika. Imena se dodaju u obilježeno polje, jednostavnim upisivanjem po jednog imena u red. Svakom imenu program sam pridruži malu simpatičnu sliku – avatar.
  2. Učitelj bira pozitivne i negativne elemente rada u razredu koje će pratiti kod učenika tijekom nastave. Sam program nudi pozitivne elemente kao što su sudjelovanje, pomoć drugima, dobro zaključivanje, predstavljanje… Učitelj može dodati koliko god želi dodatnih kategorija. Već ponuđeni negativni elementi su kašnjenje, ometanje, prekidanje, nepoštivanje i sl., a također se mogu nadopuniti ili zamijeniti drugima koje učitelj smatra potrebnima.

ClassDojo sam počela koristiti u dva sedma razreda za vrijeme nastave engleskog jezika. U učionici imam računalo s internetskom vezom i projektor. Na početku sata otvorim razred na ekranu koji se prikazuje pomoću projektora na zidu. Na ekranu se nalaze sličice s imenima svakog učenika. Svaki učenik ima zeleni broj za prethodno zaslužene pozitivne bodove ili crveni broj za negativne bodove.

ClassDojo2Za vrijeme nastave, jednostavnim klikom miša dodijelim pojedinom učeniku pozitivni ili negativni bod. Pri tom se čuje zvučni signal i broj bodova pored njegovog avatara se osvježi.

Slika 2. Prikaz razreda na ekranu

classdojo3Na kraju sata, kad zatvorim razred na ekranu, učenici mogu vidjeti prikaz ponašanja cijelog razreda. Ista statistika može se dobiti klikom na pojedini avatar, za svakog pojedinog učenika.

Slika 3. Prikaz ponašanja cijelog razreda

classdojo4ClassDojo predviđa i komunikaciju s roditeljima. U trećem koraku postavljanja podataka o razredu, profesor može dodati i elektroničku adresu roditelja ili staratelja za svakog učenika, na koju im može jednim klikom miša poslati izvještaj o ponašanju njihovog djeteta.

Slika 4. Mogućnost slanja izvještaja roditelju

Ovaj način praćenja ponašanja učenika svidio mi se iz više razloga:

  • uopće ne ometa tijek ili ritam sata, bilježenje je brzo i učinkovito;
  • učenici vide stanje i promjene u stvarnom vremenu;
  • crveni broj opomena na ekranu baš sve učenike potiče na bolje ponašanje i marljivije sudjelovanje u radu;
  • učenicima je način praćenja potpuno prihvatljiv, sve im je jasno i s puno entuzijazma sudjeluju u njegovoj primjeni čekajući na kraju da vide i komentiraju učinak cijelog razreda.

classdojo5ClassDojo je napravljen na engleskom jeziku, ali elementi praćenja mogu se napisati i na hrvatskom. Provjerila sam kako bi to izgledalo na izmišljenoj grupi učenika koju sam stvorila u tu svrhu.

Slika 5: Dodavanja elemenata praćenja na hrvatskom

ClassDojo preporučam za korištenje u nastavi, posebno s pretpubertetskim i pubertetskim uzrastom, jer svojom sličnošću s igrom i upotrebom prihvatljivog sučelja i načina ophođenja, potiče na poštivanje pravila kojima želimo naučiti mlade. Čini mi se dobrim da je način učenja zabavan i motivirajući za učenike, da ne spominjem da ni nama učiteljima ne škodi malo šarenila u strogosti.




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Vjera Barbir-Alavanja   datum: 6. 4. 2012.

Pogled kroz prozor
Pogled kroz prozor - digitalni časopis za obrazovne stručnjake
28.02.2025. 18:53
Pogled u sigurno sutra
Broj 172, veljača 2025.ISSN 1848-2171 Udruga Suradnici u učenju uspješno je provela tradicionalnu konferenciju s nizom izuzetno zanimljivih tema, okupljajući stručnjake, edukatore i entuzijaste iz područja sigurnosti na internetu. Ove godine pristiglo je čak 43 članka s primjerima dobre prakse. … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:30
Potraga za boljim internetom za učenike
Kristina Slišurić i Valentina Blašković I ove godine povodom Dana sigurnijeg interneta pripremili smo Potragu za boljim internetom za učenike. Ona kroz interaktivna pitanja i zadatke potiče učenike na promišljanje o internetskoj sigurnosti, etičkom korištenju tehnologije te odgovornom digitalnom ponašanju. … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:28
Potraga za boljim internetom 2025.
Gordana Sokol i Sanja Janeš I ove godine članovi udruge Suradnici u učenju osmislili su Potragu za sigurnijim internetom namijenjenu učiteljima, nastavnicima i profesorima, ali i svim ostalim zainteresiranim odraslim osobama koje prate naše aktivnosti vezane uz Dan sigurnijeg interneta. … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:26
Obilježen Dan sigurnijeg interneta
u OGŠ Kontesa Dora Adrijana Rajić i Mirjana Rajić Uvod Povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta iz kurikuluma Budi Internet genijalac odabrale smo nekoliko aktivnosti koje smo provele u obliku radionice s darovitim učenicima u Osnovnoj glazbenoj školi Kontesa Dora u … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:22
Škola za sigurni internet
Anamarija Brkić, Ivana Marasović, Jadranka Štulić i Nina Kovačević Sažetak Svakodnevno korištenje interneta i digitalne tehnologije dovodi do mnogih pitanja koja se odnose na sigurnost. Svjesni smo kako se i današnji nastavni proces uvelike odnosi na korištenje interneta te zbog … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:21
Radionica „Zamisli dan bez ekrana“
Anita Tufekčić i Biljana Krnjajić Sažetak Ove godine, dvije školske knjižničarke, Anita Tufekčić iz OŠ ,,Antun i Stjepan Radić" Gunja i Biljana Krnjajić iz OŠ Siniše Glavaševića obilježili su Dan Sigurnijeg Interneta s radionicom na temu ,,Zamisli dan bez ekrana", … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:18
Sigurno korištenje umjetne inteligencije
u ekonomiji Branko Rumenović Sažetak Umjetna inteligencija nalazi se u svim sferama života pa tako i u strukovnom obrazovanju. Često ju koriste učenici, za izvršavanje školskih obaveza, ali i nastavnici za pripremu nastavnog procesa. Brojne su pogodnosti korištenja umjetne inteligencije … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:16
Budimo sigurni na internetu
Brigita Mihajlović Tradicionalno i ove godine smo se uključili obilježavanju Dana sigurnijeg interneta. Dan sigurnijeg interneta jedan je od najvažnijih dana u kalendaru informacijske pismenosti, a obilježava se drugi utorak u mjesecu veljača. Slogan ovogodišnjeg Dana sigurnijeg Interneta glasi: ,,Zajedno … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:13
Zamisli dan bez ekrana
Ivona Trtanj Šneler Sažetak Učenici 2. do 4. razreda posebnog razrednog odjela OŠ Fran Franković iz Rijeke sudjelovali su 6. veljače 2025. godine u projektu “Zamisli dan bez ekrana”, koji je usmjeren na istraživanje i refleksiju o značaju pauze od … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:12
Sigurnost djece i AI
Danijela Čuček Sažetak Dan sigurnijeg interneta obilježili smo na način da su učenici petih i sedmih razreda Osnovne škole Janka Leskovara, Pregrada sudjelovali su u radionicama kako bi razviti svijest o potencijalnim opasnostima umjetne inteligencije te potaknuti razvoj kritičkog razmišljanja. … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:10
Sigurnost na internetu
Davorka Lovrić Vlašić Sažetak Važnost podizanja svijesti o sigurnosti interneta prepoznata je u cijelom svijetu te se drugog utorka u mjesecu veljači organiziraju brojni događaji i aktivnosti s tom temom. Učenici i učitelji OŠ Ivan Goran Kovačić, Gora i ove … Nastavi čitati →

28.02.2025. 18:08
Društvene mreže pod povećalom
– utjecaj, ovisnost i odgovornost Sanja Pavlović Šijanović i Davor Šijanović Sažetak Povodom Dana sigurnijeg interneta 2025., u Gimnaziji Vukovar provedena je edukativna aktivnost pod nazivom ,,Društvene mreže pod povećalom: utjecaj, ovisnost i odgovornost" s učenicima trećeg razreda koji pohađaju … Nastavi čitati →

Tražilica



 

ŠKOLA ZA SJEĆANJE

Lijepa je i velika. Najdraža u gradu
Volimo je više nego čokoladu
Pola stoljeća u Dubravi već stoji
Želimo da dalje sretne dane broji ...
 
Ta škola među brezama nikada ne spava
Puna je veselja k'o košnica prava
Na tisuće đaka kroz nju već je prošlo
Preko osam razreda do srednje je došlo ...
 
Ref :
Ta škola je ponos Dubrave i grada
Pjesmu k'o zahvalu pjevamo joj sada
Ante Starčevića ime su joj dali
U njoj dane dijele i veliki i mali ...
 
Ta škola je ponos Dubrave i grada
Pjesmu k'o zahvalu pjevamo joj sada
Djelo Ante Starčevića poznamo svi mi
na njega smo jako ponosni..
 
Ta škola među brezama nikada ne spava
Puna je veselja k'o košnica prava
Hrvatsko srce u njoj snažno kuca
na nebu zvijezda sjajno za školu svjetluca..
 

 


Priloženi dokumenti:
Mentalno zdravlje.htm


Kalendar
« Ožujak 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Anketa
Ova web stranica je organizirana i sadržaji su informativni:






Korisni linkovi




preskoči na navigaciju