preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bakar

 > KNJIŽNICA
ADVENTSKI KALENDAR

Vijesti

Osmi je rođendan kampanje Čitaj mi! - nacionalne kampanje za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja

Autor: Anja Kučan Buterin, 1. 4. 2021.

"Čitaj mi!" prva je nacionalna kampanja za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja. Pokrenuta je povodom Europske godine čitanja naglas (2013.), organizatora Hrvatskog knjižničarskog društva - Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež, UNICEF, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatske udruge istraživača dječje književnosti, Hrvatskog logopedskog društva. Cilj kampanje je poticati roditelje i druge odrasle da s čitanjem naglas djetetu započnu već od njegova rođenja kako bi čitanje postalo dijelom svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece, te kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita. Podjednako važan cilj jest poticati roditelje da s najmlađom djecom što prije počnu dolaziti u lokalnu narodnu knjižnicu. 

 

Povodom obilježavanja 8. rođendana kampanje Čitaj mi! (2. travnja), Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež snimila video sa Željkom Horvat Vukelja, ambasadoricom Kampanje u 2021. godini.

Video i obavijest o rođendanu Kampanje objavljen je na mrežnoj stranici

HKD-a.

Link na obavijest: 

https://www.hkdrustvo.hr/hr/obavijesti/odabrana_novost/1171/

Link na video: 

https://drive.google.com/file/d/1ukd6ihMuRtv48CrjELLQyczVJjCUEg-u/view

 

Zašto je važno čitati naglas djetetu od najranije dobi?

Mnogi važni dokumenti i strategije vezane uz čitanje naglašavaju da je upravo metoda glasnog čitanja ključna za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Glasno čitanje djeci često služi i prevenciji poteškoća u čitanju koje se mogu javiti već u najranijoj dobi. Da ne bude zabune, izuzetno je važno čitati djeci svih uzrasta, a ne samo najmlađima.
Evo nekoliko činjenica zašto je važno čitanje naglas te savjeta i ideja za provedbu glasnog čitanja djeci najmlađe dobi:

  • Glasno čitanje stavlja knjige u središte pažnje te ih predstavlja kao izvore ugodnog, vrijednog i uzbudljivog iskustva. Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji.
  • Glasno čitanje pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje.
  • Glasno čitanje omogućuje roditeljima, bakama i djedovima, braći i sestrama, učiteljima, rodbini i prijateljima da budu čitateljski uzori djeci. Na taj se način njihova ljubav prema knjizi lako prenosi na djecu.
  • Glasno čitanje djeci otkriva literaturu koju možda nikada sami ne biste otkrili, poput poezije, kratkih priča...
  • Glasno čitanje omogućuje djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima. Na taj način djeca bolje razumiju složene rečenične strukture.
  • Glasno čitanje omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.
  • Glasno čitanje stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.
  • Glasno čitanje pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti kroz razgovore o pročitanom.
  • I na kraju, ali ne i manje važno - glasno čitanje je zabavno!

Čitanje u obitelji

  • Glasno čitanje u obitelji može postati ritual tijekom djetetovog odrastanja.
  • Glasno čitanje može postati aktivnost koja zbližava tinejdžere i mlađu braću i sestre. Bake i djedovi, ujne i ujaci, tete i stričevi te bliži i dalji rođaci mogu čitati djeci dok s njima provode vrijeme. Tako se jednostavno mogu stvoriti nove prilike za glasno čitanje djeci svih uzrasta.

Kada čitati

  • Čitati naglas treba kada odgovara svim sudionicima čina čitanja: ujutro, poslijepodne, navečer, bilo da se radi o točno određenom terminu ili je riječ o spontanom čitanju – kada su i dijete i odrasli raspoloženi za priču – a to se može odvijati u autu, u liječničkoj čekaonici, u autobusu, u gradu, u parku, na izletu...

Trajanje čitanja

  • Čitati treba onoliko dugo dok djeca žele slušati. Djecu ne treba prisiljavati na slušanje priče. S vremenom djeca razvijaju koncentraciju pa se vrijeme slušanja priče produljuje. Samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju.
  • Neka djeca vole slušati priču dok crtaju ili se igraju nekom igračkom pa je i to preporučljivo.

Čitanje naglas djeci od rođenja

Čitajte djeci naglas od rođenja kako bi ona...

  • ...mogla povezati čitanje i knjige s ugodnim osjećajima.
  • ...mogla čuti zvukove, rime i riječi.
  • ...mogla koristiti svoja osjetila sluha, vida i opipa.
  • ...mogla stvarati zvukove – od gugutanja do riječi.
  • ...mogla pokazati na sliku, a osoba koja čita imenovati to što dijete pokazuje.
  • ...počela razumijevati da slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline.
  • ...dakako – mogla uživati u glasnom čitanju!

Ideje kako čitati djetetu

  • Uzmite dijete u krilo i to tako da ono može gledati slikovnicu.
  • Igrajte se riječima, stvarajte rime, pjevajte, uključite ime djeteta u priču ili pjesmu jer djeca to vole.
  • Dijete će htjeti dirati, hvatati, okusiti slikovnicu jer dijete tako uči i upoznaje svijet oko sebe, pa mu možete dati igračku koju će držati dok zajedno čitate.
  • Ne zamarajte se brojem pročitanih stranica. Nekada ćete pročitati jednu ili dvije stranice. S vremenom će taj broj porasti.
  • Neka dijete slobodno okreće stranice. Možda će djetetu biti zanimljivija sama knjiga od čitanja. Dopustite mu da se poigra s knjigom.
  • Obavezno pokazujte ono o čemu govorite, opisujte što se događa na slikama.
  • Uključite dijete u priču. Postavljajte pitanja: Što je ovo? Gdje je nešto na slici? I pričekajte da dijete odgovori ili pokaže.
  • Potaknite dijete da se uključi u priču – neka oponaša zvukove ili glasove životinja ili neka ponavlja za vama rimu.
  • Zadržite se na stranici koliko god je potrebno i koliko god se djetetu sviđa, no ukoliko se djetetu više ne sluša, ostavite knjigu sa strane.


Glasno čitanje aktivnost je koja uključuje cijelu obitelj – roditelje, bake i djedove, braću i sestre, rođake, ali i prijatelje. Izuzetno je važno za razvoj kognitivnih sposobnosti djece, a osobama koje su uključene u glasno čitanje djeci, osigurava čvrstu vezu s djetetom.
 

Izvor: https://www.citajmi.info/naslovna/




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
ŠKOLSKA AMBULANTA

Adresa: Kumičićeva 8; 
Telefon: 218 620;  

Mobitel:  091/ 203 0702
Fax: 400 270;  
e-mail adresa: 
manda.pripunic@zzjzpgz.hr,
anja.delvechio@zzjzpgz.hr

POTVRDE

Poštovani roditelji i dragi učenici, 

na ovoj POVEZNICI možete predati zahtjev
za izdavanje 
potvrda o statusu školovanja redovitog učenika. 
Potvrde se izdaju u različite svrhe (npr. za učenički prijevoz i sl.) 
U sustav se prijavljujete s AAI identitetom.

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

JELOVNICI
VOZNI RED

ŠKOLSKI KALENDAR 22./23.
Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 10. 2020.

Ukupno: 200112
Ovaj mjesec: 663
Ovaj tjedan: 663
Danas: 48
KORISNI LINKOVI
KATALOG ŠKOLSKE KNJIŽNICE

PRIJAVI NEZAKONITOSTI

PROMETNA UČILICA

Rječnik
Prikaži sve izraze koji započinju slovom:
A E I K L N O P U Z
ili prikaži SVE izraze u rječniku (ukupno: 13)

bez opisa

Potraži izraz:
CMS za škole logo
Osnovna škola Bakar / Lokaj 196, HR-51222 Bakar / os-bakar.skole.hr / ured@os-bakar.skole.hr
preskoči na navigaciju