Večer matematike
Osnovna škola Banija i ove je školske godine sudjelovala u Večeri matematike 5. prosinca. Večer matematike je projekt Hrvatskog matematičkog društva koji se obilježava svake godine prvog četvrtka u prosincu.
Večer matematike je skup interaktivnih radionica kojima je cilj izgradnja pozitivnog stava djece prema matematici. Sudjelovanjem u različitim radionicama i rješavanjem različitih problema učenici otkrivaju onu zabavnu stranu matematike.
Učenici 7.a sudjelovali su u radionici Matematika i zima koju je vodila učiteljica matematike Ivana Roksandić. Ucrtavanjem zadanih točaka u pravokutni koordinatni sustav, učenici su stvarali su različite zimske motive.
Učenici 7.b i 8.b sudjelovali su u radionici Tangram koju je vodila učiteljica matematike i fizike Ana Graša. Nakon što su saznali nešto o povijesti tangrama, učenici su slagali različite motive. Učenici 8.b još su na zabavan način provjerili koliko su uspješni u crtanju različitih motiva slijedeći zadane upute.
Učenici 5.b sudjelovali su u radionici Pahuljice koju je vodila učiteljica matematike Kata Vladić. Učenici su saznali kako primjenom matematičkih motiva mogu stvoriti različite pahuljice kojima su okitili svoju učionicu.
Učenici 5.c sudjelovali su u radionici Origami božićni ukrasi koju je vodila učiteljica engleskog jezika Lorena Jelkovac. Učenici su tehnikom origamija savijali papir kako bi dobili ukrase kojima smo ukrašavali razredno božićno drvce, a potom i učionicu. Aktivnost su povezali i s matematikom, jer su pri izradi pahuljica, učenici iz papira izrezivali različite geometrijske oblike (krug, trokut, kvadrat, pravokutnik, peterokut), a pri izradi ukrasa za božićno drvce trebali su izmjeriti i izrezati trakice tako da im širina bude 1 centimetar. Zatim su oblikovali krugove i kugle.
Učenici 4.b razreda sudjelovali su u radionici Code-Knacker koju je vodila učiteljica njemačkog jezika Danijela Kikić Dakić. Radionica je sastojala od dvije različite aktivnosti. U prvom su dijeli učenici su kroz igru Bingo ponovili brojeve 0-20 na njemačkome jeziku. U drugom su dijelu suradnjom u skupinama rješavali niz od 5 zadataka kako bi otkrili kod kao završni dio zadatka. Učenici su pritom zbrajali, oduzimali, dijelili i množili te rješavali mozgalice sve u svrhu povezivanja jezika i matematike. Svi su učenici uspješno pronašli kod kao konačno rješenje u drugoj aktivnosti.
Učenici polazinici izvannastavne skupine GLOBE sudjelovali su u radionici Matematika u školskom parku koju su vodile učiteljica kemije i tehničke kulture Ankica Veseljić i učiteljica prirode i biologije Andreja Gašparović. Učenici su pomoću milimetarskog papira određivali i uspoređivali površinu listova breze i lipe. Također su vagali svježe i osušene listove i određivali prosječnu masu lišća. Iz dobivenih podataka izračunali su prosječnu količinu ugljika koje stablo pohrani u lišću. Mjerenja su ponovili kada je lišće breze i lipe promijenilo boju. Rezultate svojih mjerenja prikazali su u tablici. Zaključili su da listovi lipe imaju veću prosječnu površinu, ali manju prosječnu masu. Stablo breze je recikliralo iz lišća i pohranilo za zimu veću prosječnu masu ugljika po m2.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |