OSMI RAZRED:
Kviz: Alkani https://testmoz.com/637487
Kviz: Ugljikovodici https://testmoz.com/642220#student
Kviz: Karboksilne kiseline https://testmoz.com/2549599
Provjera znanja: Organski spojevi s kisikom https://testmoz.com/2990678
Kviz: Masti i ulja https://testmoz.com/2744495
Kviz: Ugljikohidrati- monosaharidi https://testmoz.com/2845555
Kviz: Ugljikohidrati- disaharidi i polisaharidi https://testmoz.com/2943610
Kviz: Aminokiseline i bjelančevine https://testmoz.com/q/3027678
Kviz: Enzimi https://testmoz.com/3162018
Kviz: Sumpor i spojevi sumpora https://testmoz.com/7195304
Kviz: Kalcij i njegovi spojevi https://testmoz.com/7342048
Kviz: kiseline i hidroksidi https://testmoz.com/7342796
Kviz: ugljik i anorganski spojevi ugljika testmoz.com/8105270
Kviz: kruženje ugljika u prirodi testmoz.com/8138840
Kviz: fosilna goriva https://testmoz.com/q/8194382
SEDMI RAZRED
Kviz: Zrak i voda https://testmoz.com/642262#student
Kviz: Imena i formule kemijskih spojeva https://bit.ly/3he2Jmn
Kviz: Građa i označavanje čistih tvari https://bit.ly/3hiG3kL
Provjera znanja: Cjelina Građa tvari https://testmoz.com/2687781
Kviz: Smjese tvari testmoz.com/7009958
Kviz: otopine testmoz.com/7197298
Kviz:Kisele i lužnate otopine https://testmoz.com/q/7339374
Kviz: odjeljivanje sastojaka iz smjesa testmoz.com/7341018
Kviz: atom i označavanje atoma: https://testmoz.com/q/8167640
Korisne poveznice za učenje:
Građa atoma: https://phet.colorado.edu/sims/html/build-an-atom/latest/build-an-atom_hr.html
Sastavi molekulu: https://phet.colorado.edu/sims/build-a-molecule/build-a-molecule_hr.jar
PLANETI SUNČEVOG SUSTAVA
Učenici sedmih razreda istraživali su u literaturi o kemijskom sastavu planeta Sunčevog sustva. Izradili su lijepe plakate koje smo izložili u holu škole povodom Svjetskog tjedna svemira.
BIOLOŠKI VAŽNI SPOJEVI
Učenici osmih razreda su pri obradi sadržaja biološki važni spojevi izrađivali plakate o temi po izboru. Plakate smo izložili u holu škole kako bi poučili i ostale učenike.
IZRADA BALZAMA ZA USNE
Na dodatnoj nastavi iz kemije izrađivali smo balzame od prirodnih sastojaka: kokosovog ulja, pčelinjeg voska i meda uz dodatak različitih eteričnih ulja. Balzami će se prodavati na Božićnom sajmu u školi kako bi se prikupila sredstva za školski fond "Prijatelj prijatelju" putem kojeg pomažemo učenicima slabijeg imovinskog stanja.
IZRADA SAPUNA
Na dodatnoj nastavi iz kemije upoznali smo se sa procesom saponifikacije kojim se dobiva sapun. Naučili smo kako se sapun u kućanstvima izrađivao u prošlosti od životinjskih masnoća i pepela procesom kuhanja. Mi smo za naš sapun koristili kokosovo ulje i maslinovo ulje uz dodataka natrijeve lužine i različitih eteričnih ulja. Sapun smo izradili hladnim postupkom saponifikacije. Ulja smo zagrijali u vodenoj kupelji na 50°C, a zatim smo dodali ohlađenu natrijevu lužinu iste temperature i izmješali štapnim mikserom. U trag smo dodali eterično ulje lavande. Smjesu smo ulili u kalupe. Proces saponifikacije trajati će 4 do 6 tjedana. U tom razdoblju pratiti ćemo smanjanje pH vrijednosti naših sapuna do blago lužnatog područja pH = 8.
KROMATOGRAFIJA BILJNIH PIGMENATA
U jesen 2022. godine na dodatnoj nastavi iz kemije izradili smo mali istraživački projekt prema etapama istraživačkog rada. Postavili smo istraživačka pitanja: Zašto lišće u jesen mijenja boju? Je li lišće svih biljnih vrsta jednako obojeno u jesen? Da bi dobili odgovor na svoje istraživačka pitanja kao metodu rada koristili smo kromatografiju - metodu odjeljivanja sastojaka iz homogenih smjesa. Do kojih zaključaka smo došli provjerite u našoj prezentaciji gdje smo prikazali sve etape rada http://bitly.ws/xIr9
KOLIKO JE MASTAN ČIPS?
Učenici sedmog razreda određivali su prosječnu količinu masti u jednoj porciji čipsa različitih proizvođača. Izradili su grafički prikaz u kojem su usporedili eksperimentalno dobivenu vrijednost s podacima na deklaraciji proizvoda. Spoznali su da je jedno pakiranje čipsa predviđeno za serviranje u deset porcija zbog nutritivnih vrijednosti koje sadrži. Zaključili su da čips sadrži puno masti i da u organizam unose previše masti kada pojedu cijelo pakiranje čipsa odjednom.
"CRVENI" KUPUS KAO UNIVERZALNI INDIKATOR
Učenici sedmih razreda priredili su kod kuće sok od crvenog kupusa koji su koristili kao univerzalni indikator te su njime ispitivali različite otopine koje koriste u svojem kućanstvu i razvrstavali ih prema promjeni boje sa sokom od crvenog kupusa na kisele, neutralne i lužnate. Zaključili su da se zapravo radi o ljubičastom kupusu koji pocrveni kada ga začinimo octom kada radimo salatu pa ga ljudi zato zovu crveni kupus. Sok od crvenog kupusa se u kiselim otopinama oboji različitim nijansama crvene boje ovisno o jakosti kiselosti otopine, u neutralnim ne mijenja boju i ostaje ljubičast,a u lužnatim mijenja boju u plavu, zelenu ili žutu ovisno o jakosti lužnate otopine.
MALO DRUGAČIJI UKRASI ZA BOR
Učenici sedmih razreda kod kuće su radili kristalizaciju kuhinjske soli iz zasićene vodene otopine. Kristalima smo ukrasili naš bor u učionici.
MJESEC BORBE PROTIV OVISNOSTI 15.11. - 15.12.
Učenici su odabrali temu i istraživali o utjecaju alkohola, droge, nikotina i energetskih napitaka na zdravlje ljudi. Izradili su plakate koje su predstavili u razredu.
MODEL KRISTALNE STRUKTURE NATRIJEVA KLORIDA
Učenici osmih razreda kod kuće su iz različitih materijala izradili model kristalne strukture natrijeva klorida koju čine ioni natrija i iona klora u omjeru 1:1. Ionski kristali sačinjeni su od pozitivno i negativno nabijenih iona koji se međusobno elektrostatski privlače.
ORIGAMI KOCKE
Učenici osmog razreda sudjelovali su na radionici „Kemija i matematika u službi ljepote i dobrote“. Učenici su iz prirodnih sastojaka kokosovog ulja, pčelinjeg voska i meda skuhali balzame za usne. Najprije su izračunali potrebnu količinu svakog sastojka kako bi pripremili dovoljnu količinu smjese kojom će napuniti trideset kutijica po 10 ml. Nakon toga su od papirnatih kvadrata origami tehnikom izradili kocke koje su postale ambalaža za izrađene balzame. Uz pomoć kemijskog i matematičkog znanja izradili su korisne uporabne proizvode koje će prodavati na školskom Božićnom sajmu za prikupljanje pomoći našim potrebitim učenicima. Izrađene kocke također su stavili kao ukrase na bor u učionicu.
"KEMIJSKI ADVENT"
Početkom prosinca u učionici kemije počinje posebno ozračje.
Timskim radom učenici su ukrasili pano i vrata učionice,
pripremili prirodne sapune i balzame za Školski božićni sajam,
svojim radom i zalaganjem, tijeko sata, osvajaju nagrade s adventskog kalendara koji se nalazi na Periodnom sustavu elemenata.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |