preskoči na sadržaj
Kemija

OSMI RAZRED:

Kviz: Alkani https://testmoz.com/637487                                                              

Kviz: Ugljikovodici  https://testmoz.com/642220#student                                      

Kviz: Karboksilne kiseline https://testmoz.com/2549599

Provjera znanja: Organski spojevi s kisikom     https://testmoz.com/2990678                                                                                                   

Kviz: Masti i ulja https://testmoz.com/2744495

Kviz: Ugljikohidrati- monosaharidi https://testmoz.com/2845555

Kviz: Ugljikohidrati- disaharidi i polisaharidi https://testmoz.com/2943610

Kviz: Aminokiseline i bjelančevine https://testmoz.com/q/3027678

Kviz: Enzimi https://testmoz.com/3162018

Kviz: Sumpor i spojevi sumpora https://testmoz.com/7195304

Kviz: Kalcij i njegovi spojevi https://testmoz.com/7342048

Kviz: kiseline i hidroksidi https://testmoz.com/7342796

Kviz: ugljik i anorganski spojevi ugljika testmoz.com/8105270

Kviz: kruženje ugljika u prirodi testmoz.com/8138840

Kviz: fosilna goriva https://testmoz.com/q/8194382

SEDMI RAZRED 

Kviz: Zrak i voda https://testmoz.com/642262#student

Kviz: Imena i formule kemijskih spojeva https://bit.ly/3he2Jmn

Kviz: Građa i označavanje čistih tvari https://bit.ly/3hiG3kL​

Provjera znanja: Cjelina Građa tvari https://testmoz.com/2687781

Kviz: Smjese tvari testmoz.com/7009958

Kviz: otopine testmoz.com/7197298

Kviz:Kisele i lužnate otopine https://testmoz.com/q/7339374

Kviz: odjeljivanje sastojaka iz smjesa testmoz.com/7341018

Kviz: atom i označavanje atoma: https://testmoz.com/q/8167640

Korisne poveznice za učenje:

Građa atoma: https://phet.colorado.edu/sims/html/build-an-atom/latest/build-an-atom_hr.html

Sastavi molekulu: https://phet.colorado.edu/sims/build-a-molecule/build-a-molecule_hr.jar

PLANETI SUNČEVOG SUSTAVA

Učenici sedmih razreda istraživali su u literaturi o kemijskom sastavu planeta Sunčevog sustva. Izradili su lijepe plakate koje smo izložili u holu škole povodom Svjetskog tjedna svemira.

      

BIOLOŠKI VAŽNI SPOJEVI

Učenici osmih razreda su pri obradi sadržaja biološki važni spojevi izrađivali plakate o temi po izboru. Plakate smo izložili u holu škole kako bi poučili i ostale učenike.

                     

        

IZRADA BALZAMA ZA USNE 

Na dodatnoj nastavi iz kemije izrađivali smo balzame od prirodnih sastojaka: kokosovog ulja, pčelinjeg voska i meda uz dodatak različitih eteričnih ulja. Balzami će se prodavati na Božićnom sajmu u školi kako bi se prikupila sredstva za školski fond "Prijatelj prijatelju" putem kojeg pomažemo učenicima slabijeg imovinskog stanja.

       

IZRADA SAPUNA

Na dodatnoj nastavi iz kemije upoznali smo se sa procesom saponifikacije kojim se dobiva sapun. Naučili smo kako se sapun u kućanstvima izrađivao u prošlosti od životinjskih masnoća i pepela procesom kuhanja. Mi smo za naš sapun koristili kokosovo ulje i maslinovo ulje uz dodataka natrijeve lužine i različitih eteričnih ulja. Sapun smo izradili hladnim postupkom saponifikacije. Ulja smo zagrijali u vodenoj kupelji na  50°C, a zatim smo dodali ohlađenu natrijevu lužinu iste temperature i izmješali štapnim mikserom. U trag smo dodali eterično ulje lavande. Smjesu smo ulili u kalupe. Proces saponifikacije trajati će 4 do 6 tjedana. U tom razdoblju pratiti ćemo smanjanje pH vrijednosti naših sapuna do blago lužnatog područja pH = 8.

      

KROMATOGRAFIJA BILJNIH PIGMENATA

U jesen 2022. godine na dodatnoj nastavi iz kemije izradili smo mali istraživački projekt prema etapama istraživačkog rada. Postavili smo istraživačka pitanja: Zašto lišće u jesen mijenja boju? Je li lišće svih  biljnih vrsta jednako obojeno u jesen? Da bi dobili odgovor na svoje istraživačka pitanja kao metodu rada koristili smo kromatografiju - metodu odjeljivanja sastojaka iz homogenih smjesa. Do kojih zaključaka smo došli provjerite u našoj prezentaciji gdje smo prikazali sve etape rada http://bitly.ws/xIr9

     

KOLIKO JE MASTAN ČIPS? 

Učenici sedmog razreda određivali su prosječnu količinu masti u jednoj porciji čipsa različitih proizvođača. Izradili su grafički prikaz u kojem su usporedili eksperimentalno dobivenu vrijednost s podacima na deklaraciji proizvoda. Spoznali su da je jedno pakiranje čipsa predviđeno za serviranje u deset porcija zbog nutritivnih vrijednosti koje sadrži. Zaključili su da čips sadrži puno masti i da u organizam unose previše masti kada pojedu cijelo pakiranje čipsa odjednom.

   

"CRVENI" KUPUS KAO UNIVERZALNI INDIKATOR

Učenici sedmih razreda priredili su kod kuće sok od crvenog kupusa koji su koristili kao univerzalni indikator te su njime ispitivali različite otopine koje koriste u svojem kućanstvu i razvrstavali ih prema promjeni boje sa sokom od crvenog kupusa na kisele, neutralne i lužnate. Zaključili su da se zapravo radi o ljubičastom kupusu koji pocrveni kada ga začinimo octom kada radimo salatu pa ga ljudi zato zovu crveni kupus. Sok od crvenog kupusa se u kiselim otopinama oboji različitim nijansama crvene boje ovisno o jakosti kiselosti otopine, u neutralnim ne mijenja boju i ostaje ljubičast,a u lužnatim mijenja boju u plavu, zelenu ili žutu ovisno o jakosti lužnate otopine.

MALO DRUGAČIJI UKRASI ZA BOR

Učenici sedmih razreda kod kuće su radili kristalizaciju kuhinjske soli iz zasićene vodene otopine. Kristalima smo ukrasili naš bor u učionici.

  

MJESEC BORBE PROTIV OVISNOSTI 15.11. - 15.12. 

Učenici su odabrali temu i istraživali o utjecaju alkohola, droge, nikotina i energetskih napitaka na zdravlje ljudi. Izradili su plakate koje su predstavili u razredu.

     

MODEL KRISTALNE  STRUKTURE NATRIJEVA KLORIDA

Učenici osmih razreda kod kuće su iz različitih materijala izradili model kristalne strukture natrijeva klorida koju čine ioni natrija i iona klora u omjeru 1:1. Ionski kristali sačinjeni su od pozitivno i negativno nabijenih iona koji se međusobno elektrostatski privlače.

  

ORIGAMI KOCKE

Učenici osmog razreda sudjelovali su na radionici „Kemija i matematika u službi ljepote i dobrote“. Učenici su iz prirodnih sastojaka kokosovog ulja, pčelinjeg voska i meda skuhali balzame za usne. Najprije su izračunali  potrebnu količinu svakog sastojka kako bi pripremili dovoljnu količinu smjese kojom će napuniti trideset kutijica po 10 ml. Nakon toga su od papirnatih kvadrata origami tehnikom izradili kocke koje su postale ambalaža za izrađene balzame. Uz pomoć kemijskog i matematičkog znanja izradili su korisne uporabne proizvode koje će prodavati na školskom Božićnom sajmu za prikupljanje pomoći našim potrebitim učenicima. Izrađene kocke također su stavili kao ukrase na bor u učionicu.

      

"KEMIJSKI ADVENT"

Početkom prosinca u učionici kemije počinje posebno ozračje.

Timskim radom učenici su ukrasili pano i vrata učionice,

  

pripremili prirodne sapune i balzame za Školski božićni sajam,

    

                                                   

   

svojim radom i zalaganjem, tijeko sata, osvajaju nagrade s adventskog kalendara koji se nalazi na Periodnom sustavu elemenata.

 

 

Dokumenti

Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Prognoza vremena


Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 8. 2018.

Ukupno: 302806

Korisni linkovi
SVE ZA ŠKOLU
 • CARNet
 • AZOO
 • MZOM
 • EMA
 • Zbornica
 • Učitelji
 • učenici.com

GLOBE
 • GLOBE BLOG

Časopisi
 • VIDI
 • BUG
 • Meridijani


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju