Promicanje skrivene barbanske baštine na Svehrvatskom ekološkom kvizu Lijepa naša u Zagrebu, 26. i 27. travnja 2014. godine
Natjecanje Ekološki kviz „Lijepa naša“ provodi se na svehrvatskoj razini među osnovnim školama u Republici Hrvatskoj sa statusom međunarodne Eko-škole.
Ove godine školu Jure Filipovića predstavljali su: Erik Mirković, 5.r., Leana Vale, 6.r., Iva Verbanac, 7. r. i Leonarda Diminić, 8. r. pod mentorstvom učiteljica Smiljane Vale i Svjetlane Milotić i među 38 Eko-škola osvojili visoko 5. mjesto prema ukupnom broju bodova.
Program natjecanja sastojao se od pisanog dijela (testa), prikaza ostvarenog praktičnog rada učenika pod motom „Istražili smo – uradili smo – predlažemo“ isključivo kroz Power Point prezentaciju i usmenog djela. Učenici su trebali poznavati nastavne sadržaje iz prirode, biologije, kemije i geografije.
Spomenuti učenici sve prisutne na natjecanju oduševili su PPT prezentacijom o skrivenim tragovima prošlosti Barbana. Naime, svima je Barban poznat po Trci na prstenac, po Velim vratima, palači Loredan ili Crkvi sv. Nikole. Naša vrijedna ekipa odabrala je zanimljivosti skrivene od pogleda, one koje su među nama ali nisu toliko istaknute.
Pod pretpostavkom da su skriveni tragovi negdje u staroj jezgri, na kulturno-povijesnim spomenicima, u uskim uličicama, na kućama i na Gradišću, učenici su krenuli u istraživanje.
Pronađeni su sljedeći skriveni tragovi barbanske prošlosti:
• Krojački znak na stambenoj kući
• Trgovačka vaga na placi
• Mletački grb u barbanskoj pošti
• Okviri prozora i balkoni na palači
• Neobične skulpture
• Barbanski rančin
• Urezano polje za igru Mlin
Pod motom URADILI SMO učenici su anketirali učenike viših razreda i provjerili koliko poznaju skrivenu baštinu, igrali su igru mlin na placi u Barbanu, kao i u školi, izradili su straničnike i barbanske grbove, na kamenu oslikavali motive fresaka.
PREDLAŽE SE SLJEDEĆE:
• provesti mjere zaštite spomeničke baštine
• uvrstiti u kulturnu ponudu turističkog razvoja Općine Barban
• organizirati radionice i kvizove u školi
• valorizacija igre Mlin: oživjeti staru zaboravljenu društvenu igru kroz natjecanja među djecom i mladima
• upoznati javnost s barbanskom skrivenom baštinom i doprinijeti podizanju razine ekološke svijesti o očuvanju tradicijske baštine
• uklopiti u nastavu zavičajne povijesti
Koliko se u našoj školi pridaje pažnja baštini Barbanštine možemo posvjedočiti i još nekim malim projektima kao što su Slikopriča o Barbanu i Blizanci na Barbanštini. U školskom listu Prstenac u rubrici Lipo je po domaću kušeljat njeguje se domaća besida i motivi iz istarskog života, a učenici svoje literarne radove objavljuju i u Besidama u jatu – zbirci barbanskih pjesnika. Svoj rad na promicanju kulturne (vidljive i nevidljive) baštine Barbanštine prezentiran je predstavnicima Općine Barban kao i Turističkoj zajednici Barban koji pohvaljuju rad i ohrabruju nas da nastavimo istim koracima.