Mjesto na kojem možeš podijliti svoje misli, osjećanja, pitanja, probleme, brigu ili želje - anonimno ili ne, prema tvojoj želji.
Sandučić se nalazi u prizemlju škole pored klavira
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
ČITAMO MI, U OBITELJI SVI - nacionalni projekt poticanja čitanja u osnovnim školama
Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… pa mi u toj školi stalno nešto čitamo. Tu je još i knjižnica i knjižničarka kojia stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…
A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?
Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.
Zbog toga smo se i ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 128 škola diljem Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 4398 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.
Učitelj trećeg razreda, Ivan Čeh u suradnji s knjižničarkom Danijelom Grgorinić odabrao je osam knjiga: Romea i Julio,Tata i Tina,Sva je priroda divlja i surova, Kineska knjiga čuda, Zvukovi prošlosti-vitezovi, Povezani s djetetom, Čudesan origami, Plamenko u lovu na mamuta , po jednu iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja; etno baština).
Projekt smo započeli 20.1.2017. kada je prvi učenica trećeg razreda Noemi Zenzerović svojoj kući ponijela ruksak s knjigama.
U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.
U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.
Ovdje je primjer dojma iz Bilježnice koje su napisali naši učenici prošle godine:
„Kada sam dobio ruksak s knjigama, bio sam jako sretan. Jedva sam dočekao da dođem doma i počnem čitati. Ja sam odabrao knjigu Borovnica i Zvjerologija. Mama je meni i mojoj sestri Nini čitala Na voćnu farmu stiže vlak. U nedjelju smo mama, tata, sestra i ja igrali igre u knjizi Svemir, a nakon toga smo izrađivali čovječuljke od krumpira iz knjige Dođi, igrajmo se vani....Vikend nam je protekao vrlo zabavno u čitanju i igranju.“
Masimo Lazarić
Roditelji su rekli:
„Treba poticati djecu na čitanje na razne načine...svake pohvale za projekt.“
„Veoma je važno stjecanje navike čitanja i druženja sa knjigom. Smatram da je ovo dobar način da se djeca potiču na čitanje jer smo i mi roditelji uključeni i možemo svojim primjerom pokazati koliko je to važno.“
„Trebalo bi češće davati naprtnjaču s knjigama. Jednom godišnje je premalo!“
Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku, tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…
Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alineja, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.
Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.
Naša je škola i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt za što zahvaljujemo ravnateljici Smiljani Vale. Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.