Mjesto na kojem možeš podijliti svoje misli, osjećanja, pitanja, probleme, brigu ili želje - anonimno ili ne, prema tvojoj želji.
Sandučić se nalazi u prizemlju škole pored klavira
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
PREDSTAVLJEN ŠKOLSKI PROJEKT „SMOKVA-KRALJICA SUHOZIDA“
U sklopu školske priredbe predstavljen je projekt koji je ostvaren u sklopu Institucionalizacije zavičajne nastave čiji je glavni sponzor i organizator Istarska županija. Mali Barbanci istraživali su smokvu. Idejna nit o nazivu krenula je od loga naše škole koja je Međunarodna eko-škola i naziva učeničke zadruge “Smokvenjak”.
Naši su ciljevi bili istražiti, upoznati i očuvati zavičajne vrijednosti i osobitosti, poticati kreativno povezivanje zavičajne nastave s nastavnim programima i implementacija zavičajnih sadržaja u nastavne planove i programe, upoznati autohtonu biljku u zavičaju, uočiti povezanost podneblja i biljne zajednice u zavičaju, upoznati stare običaje, priče i legende vezane uz povijest.
Projekt se tijekom cijele školske godine provodio kroz mnoge aktivnosti. Učenici su istraživali temu kroz terensku nastavu, predavanja, likovni i literarni izričaj u svim oblicima nastavnih i izvannastavnih aktivnosti. Smokva je crticama iz povijesti ispričala svoju priču čiji je temelj upravo u našem dvorištu, u zasađenim stablima smokava.
SMOKVA U ŠKOLSKOM VRTU
Uvodno predavanje o smokvi održao je dr.sc.Željko Prgomet, agronom i stručnjak u voćarstvu i maslinarstvu. Govorio je o smokvi i svim njezinim blagodatima. Gospodin Prgomet nas je uveo u svijet smokve putem prezentacije iz koje smo saznali o ljekovitosti smokve, raznim sortama smokava kao i o brojnim proizvodima koje dobivamo od smokve. Na poklon je donio i sadnice smokve koje smo zasadili u školskom vrtu.
SLIKOVNICA, KUHARICA I RAZGLEDNICE
Učenike trećeg razreda smokva je inspirirala za izradu slikovnice. Zajedničkim su je snagama napisali, ilustrirali i nazvali je “Tajne barbanske smokve.” Veoma uspješno smokvu smo uklopili i u jedinstvenu kuharicu pod nazivom “Ča se sve more parićat od smokav : smokvina kuharica”. Obogaćena je učeničkim likovnim radovima. Potrudili su se i osmisliti razglednice koje predstavljaju smokvu i kraj u kojem se nalazi. Na satovima informatike bavili su se digitalnom obradom slikovnice, izradom razglednica i QR kodova o smokvi. Učenici su upoznali smokvu kroz povijest i književna djela, kroz godišnja doba, istraživali zastupljenost smokve u svojim mjestima i analizirali stari glagoljski grafit u crkvi sv. Jakova u Barbanu u kojem se spominje smokva. Došli smo do spoznaje da je smokva u našem zavičaju kraljica suhozida, tradicionalna, autohtona i cijenjena biljka i projekt prezentirali u Bujama u sklopu projekta „Škole u srcu zavičaja“.