« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
Procjenjujemo i mjerimo, 3.r. PŠ Belaj
- procjenjujemo duljinu dužine (milimetar, centimetar, decimetar) i udaljenosti (metar, kilometar)
- mjerimo dužine odgovarajućim mjernim instrumentom
- zapisujemo duljinu dužine mjernim brojem i znakom mjerne jedinice
- duljinu dužine zapisujemo matematičkim znakovima
Mjerenje je postupak kojim se nekom mjernom jedinicom određuje koliko se puta nalazi ta jedinica u nekoj veličini.
ISHODI:
- spoznavati matematiku kao koristan i nužan dio znanosti, tehnologije i kulture
- uključiti djecu u praktični rad u kojem će uspoređivati, mjeriti ili procjenjivati
Jedan od najvećih problema je prenaglašavanje aktivnosti preračunavanja mjernih jedinica, čime se sadržaji mjerenja pretvaraju u računanje, a time se gubi bit ove tematike. Procjene koje bi trebale biti najkorisnija aktivnost u ovoj cjelini se veoma rijetko rade, čime se naučena znanja usvajaju samo deklarativno. Sve ovo dovodi nas u situaciju da su djeci ova važna i korisna saznanja potpuno apstraktna i strana, a da stvarne vještine mjerenja uče izvan škole, u svakodnevnim neformalnim životnim situacijama. Na nastavi matematike prvo smo procjenjivali duljinu različitih predmeta, a zatim mjerili raznim alatima od drvenih letvica do papirnatih metara koje nam je promotorica Alfe donijela kao didaktički materijal. Alfin učenički metar dobio je svaki učenik :).
Mjerenja ćemo nastaviti tijekom svibnja - mjerenje mase i obujma tekućine.