MATO LOVRAK: VLAK U SNIJEGU
Ovaj smo mjesec imali lektiru iz vrećice koja je jako razveselila učenike.
Evo kako je to izgledalo na lektirnom satu. 😊
Nakon divnog razgovora o pročitanom djelu, uslijedila je igra sa sadržajima vrećica.
Naravno, bez pjesme i plesa ne bismo mogli.
Pogledali smo igrani film Mate Relje: Vlak u snijegu (1976.), snimljen prema istoimenom dječjem romanu.
Kako kažu, ovo im je najbolja lektira do sada. 😊
Ovo je ocjena koju su joj dali.
Učenici Osnovne škole Bedenica 2019. godinu završili su na najljepši mogući način, u znaku humanosti, solidarnosti i empatije. Pokazali su svoje veliko i toplo srce provevši Humanitarnu akciju Božićni paketi bedeničkih učenika.
Cilj akcije bio je sakupiti hranu te higijenske potrepštine kako bi se darivale obitelji u potrebi.
Učenici 3. b razreda vrijedno su sortirali i brojali sakupljeno, a zatim i napunili pet velikih kutija s hranom i pet manjih kutija s higijenskim potrepštinama.
Pakete je preuzelo Gradsko društvo Crvenog križa Sveti Ivan Zelina koje ih je dopremilo do onih kojima su najpotrebniji.
Akcija Božićni paketi bedeničkih učenika prošla je izuzetno uspješno.
Školom je zavladala prekrasna atmosfera u kojoj je odzvanjala dobrota, želja za pomaganjem drugima, dobra volja, ponos, veselje...
Učenici su učinili dobro djelo i pritom osvijestili ljepotu pomaganja drugima. Također, podsjetili su se na bogatstvo koje i oni sami posjeduju: ponajprije zdravlje, obitelj, topli dom, obilje ljubavi, sigurnosti i topline, a uza sve to i na sva materijalna dobra koja imaju.
Posebno HVALA svakom učeniku i učenici Osnovne škole Bedenica!
Još jednom ste pokazali da se srcem najbolje vidi!
učiteljica Ana
Kroz razgovor smo istaknuli ono što u našoj učionici želimo i ono što ne želimo te su na taj način nastala naša razredna pravila.
Učenici su istaknuli da žele: igru, smijeh, pristojno ponašanje, međusobno poštovanje, red u vrijeme rada, lijepe riječi, dobrotu, podizanje ruke kada se nešto želi reći, ispunjavanje zadanih zadataka, urednost, prihvaćanje tuđeg mišljenja...
Ne žele: ismijavanje, tučnjavu, ružne riječi, šaranje, guranje, varanje, vikanje, vrijeđanje, upadanje u riječ, nasilje, kašnjenje na nastavu, neurednost...
Naravno, odredili smo i posljedice za kršenje istih: pranje stolova, sjedenje u vrijeme odmora, pisanje 10-ak rečenica o prekršenom pravilu, usmena isprika, pismo isprike...
Tjedni redari vode brigu da se pravila poštuju, a tu su i predjednik razreda, Emanuel Mihalic te zamjenik predsjednika razreda, Ivan Roginek koji dodatno potiču na red u razredu.
POVIJEST KRAVATE seže u doba Tridesetogodišnjeg rata (1618.–1648.) kada su hrvatski vojnici pristupali službi francuskog kralja. Njihova tradicionalna odora s vezanim, oslikanim maramama oko vrata pobudila je pažnju francuskog dvora. Marame su bile napravljene od različitih materijala. Grube su nosili obični vojnici, dok su svilene i pamučne nosili časnici. Taj hrvatski elegantni stil, potpuno nepoznat u tadašnjoj Europi, oko 1650. godine biva prihvaćen na francuskom dvoru i postaje modni odjevni predmet među buržoazijom toga vremena, kao simbol kulture i elegancije. Kao modni odjevni predmet kravata je ubrzo osvojila i cijelu Europu i postala simbol elegancije i modnog stila.
Likovni radovi 3. b razreda: Kravata, flomaster i vodena boja
Postoji i jedna ljubavna legenda o kravati koja je zapravo priča o ljubavi. Zaručnice su svojim zaručnicima darivale rubac kao znak uzajamne vjernosti, posebno u presudnim trenucima i upravo to bio je razlog nošenja rupca hrvatskih vojnika.
Budući da potječe od Hrvata, Hrvatski sabor iskazao je kravati posebnu počast, proglasivši 2008. godine 18. listopada Danom kravate u Republici Hrvatskoj. Od 2008. slavi se svake godine u Hrvatskoj, a sve je više prihvaćen i u drugim zemljama širom svijeta.
Obilježavanje Svjetskog dana kravate u 3. b razredu:
učenici 3. b razreda s učiteljicom Anom Kavić
Igra je fenomen djetinjstva i obilježava dječju kulturu.
Ona je biološki, psihološki i socijalno nužna, a impuls za igru je urođen.
Čini temelj zdravog razvoja i dobrobiti pojedinca i zajednice.
Igra je vrijeme kada dijete uči i uvježbava socijalne odnose, različite vještine.
Pojedinac kroz igru razvija sve svoje razvojne aspekte:
a) kognitivni (igra zahtijeva rješavanje problema, planiranje, kritičko mišljenje, kreativnost, evaluaciju, intelektualnu radoznalost, heuristiku ili otkriće, smisao za humor, itd.),
b) razvoj govora (usvajanje jezičnih pravila i funkcija; igra je prostor verbalnih interakcija i snalaženja u njima; razvoj jezične kompetentnosti, itd.),
c) socijalnoemocionalni (razvoj slike o sebi; razvoj samopoštovanja, samokontrole, samoregulacije; razvoj motivacije, empatije, prosocijalnog ponašanja; socijalizacija djeteta razvojem socijalnih vještina, tolerancije, grupne pripadnosti, itd.),
d) psihomotorni (razvoj grube i fine motorike; razvoj muskulature, itd.).
Značaj igre za cjelokupni razvoj djeteta je neupitan, stoga je igra u fokusu brojnih istraživanja.
Psiholozi su pronašli izrazito važne karakteristike igre koje utječu na normalan rast i razvoj djeteta. Naime, dijete pomoću igre:
- potvrđuje i odražava svoj identitet,
- istražuje i upoznaje svijet koji ga okružuje,
- razvija fleksibilnost i kreativnost,
- istražuje sebe i svoje mjesto u okolini,
- aktivno sudjeluje u svojem razvoju,
- doživljava zadovoljstvo,
- razvija pozitivne emocije.
Učenici ponavljaju zbrajanje dvoznamenkastih brojeva kroz igru Čovječe ne ljuti se.
Učenjem kroz igru učenici zadovoljavaju osnovne psihološke potrebe:
- ljubav i pripadanje, moć - uspjeh, zabava i sloboda,
- aktivniji su na nastavi,
- motiviraniji,
- razvijaju dobre međusobne odnose i suradnju,
- uz dosljednog voditelja brzo se nauče poštivati pravila igre kako bi izbjegli posljedice (bodovi),
- lakše nauče poštovati drugo mišljenje,
- uče se dogovarati,
- više poštuju jedni druge, suigrače i protivnike,
- razvijaju kreativnost (samostalno pripremaju zadatke jedni za druge, stariji za mlađe),
- stječu komunikacijske vještine,
- jačaju samopouzdanje i odgovorniji su,
- postižu zapaženije rezultate u savladavanju nastavnih sadržaja,
- posjeduju bolju koncentraciju i pažnju,
- stavovi učenika prema ovom obliku rada su pozitivni,
- veća je aktivnost djece u odnosu na druge oblike učenja,
- manji je umor,
- igra učenje čini zanimljivijim,
- pasivni učenici postaju aktivniji…
Ne prestaješ se igrati zato što stariš, već stariš zato što se prestaješ igrati. (George Bernard Shaw)
učiteljica Ana Kavić
1 OS Bedenica Bedenica GPP 2024 (web).pdf
1 OS Bedenica Bedenica Kurikulum 2024.pdf
ponedjeljak ne radi
utorak 12.00 - 14.00
srijeda 8.00 - 12.00
četvrtak 10.00 - 15.00
petak 8.00 - 12.00
Nasiljem se ne smatra samo fizički udarac, već i vrijeđanje, omaložavanje i iskorištavanje djece putem interneta. Ukoliko smatrate da ste žrtva elektroničkog nasilja ili pak poznajete takvu osobu ili situaciju, prijavite to klikom na "Crveni gumb".
Ukupno: 510229
Ovaj mjesec: 749
Danas: 66