TCA „Effective Practices in STEM Education“
Autor: Anica Marinović, 4. 11. 2019.
Od 31. listopada do 1. studenog 2019. u Beogradu se održavala aktivnost transnacionalne suradnje na temu učinkovitih praksi u poučavanju STEM predmeta. Aktivnost je okupila pedesetak sudionika iz različitih europskih zemalja iz redova učitelja, nastavnika i predstavnika nacionalnih agencija. Kao jedna od triju izabranih hrvatskih predstavnica sudjelovala je naša učiteljica fizike, Bojana Oreb.
Svrha ove međunarodne aktivnosti bila je okupiti predstavnike osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja koji su zainteresirani za razmjena znanja, iskustava i primjera dobre prakse u poučavanju STEM predmeta te ostvarenju buduće suradnje između sudionika kroz Erasmus+ i/ili eTwinning projekte. Stoga je ova aktivnost bila iznimno korisna za našu predstavnicu, ali i školu.
Prvog dana aktivnosti održano je nekoliko predavanja. Prezentaciju o Erasmus+ programu, izložila predstavnica Fondacije Tempus, a potom je predavanje o istraživanju i učinkovitim metodama poučavanja u STEM području održala predstavnica INDIRE instituta iz Italije.
Primjer iz prakse, kako je nastao i kako se u nastavi koristi znanstveni park u školskom dvorištu, prezentirala je učiteljica fizike iz Šapca.
Nakon pauze, uslijedio je Speed Date, aktivnost za brzo upoznavanje s ciljem razmjene iskustava i kontakata između potencijalnih partnera na budućim projektima.
Po završetku je bilo organizirano razgledavanje grada uz stručno vodstvo te večera u šarmantnom restoranu u starom dijelu grada.
U drugom danu aktivnosti sudionici su bili podijeljeni u tri radionice. Svaka radionica je na drugačiji način sudionicima ponudila alate i metode za učinkovito poučavanje – od primjene kodiranja u nastavi, korištenja različitih digitalnih alata, interaktivnih analognih metoda i sl. koje su sudionici tijekom radionica aktivno koristili.
Po završetku radionica, uslijedio je ručak, a zatim završna panel diskusija na kojoj se raspravljalo o izazovima u poučavanju STEM predmeta i kako ih svladati, te razmjena dojmova o održanoj aktivnosti.
Osvrt naše učiteljice:
„Aktivnost je ispunila sva moja očekivanja - od organizacije cijele aktivnosti do izbora predavača. Što se tiče STEM područja, svi smo se složili koliko je to područje važno za današnje vrijeme upravo zbog kompetencija koje razvija, no pokazalo se da su izazovi u poučavanju univerzalni – problem motivacije kod učenika, očekivanje da se ispuni forma umjesto da se osigura fleksibilnost nastave za razvoj znanstvenog način razmišljanja, što je gospođa iz Italije jako dobro konstatirala, nedostatak vremena za projektnu nastavu itd. No, također su ponuđena neka rješenja, barem ona koja ovise o nama samima i našem entuzijazmu.
Radionica na kojoj sam prisustvovala tijekom drugog dana bila je izvrsna. Sjajni predavači, angažirani kolege i odlični primjeri dobre prakse koje imam u planu primijeniti čim prije. Naučila sam koristiti dosad meni nepoznati alat te nove aplikacije za mobitel. Podučeni smo za primjenu analogne interaktivne metode za rad s učenicima. Korisno, konkretno i praktično.
Budući je nekoliko sudionika imalo iskustva sa sudjelovanjem u projektima, bilo da su učitelji ili predstavnici agencija, imala sam priliku iz prve ruke doznati sve što me zanimalo o prijavi projekta, razlikama između ključnih aktivnosti, dobila sam neke savjete i preporuke za rad, a usput sam razmijenila kontakte s nekoliko njih za buduću suradnju.
Rado ću podijeliti stečeno iskustvo i znanje s kolegama, a vjerujem i da smo spremni otvoriti se inozemnoj suradnji.“
Bojana Oreb