preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bijaći

Login

"Dok ne cijenite sebe, nećete cijeniti ni svoje vrijeme. Dok ne cijenite svoje vrijeme, nećete ništa učiniti s njim."
M. Scott Peck
: Citati o vremenu

SafetyNet - Bitka za sigurnost

Eko - panoi

Eko panoi ožujak

 

Sve eko panoe možete pogledati klikom na OVDJE

PRVI SVJETSKI RAT

Globalnoj inicijativi Happy pridružili su se i učenici naše školi filmom izrađenim na satu informatike.

Film izradile Ana Guja i Sofija Ritta Bojčić

Anketa
Koliko vremena provodite na internetu dnevno








Raspored odvijanja nastava

JUTARNJA SMJENA

  1. 8.00 – 8.45  
  2. 8.50 – 9.35  
  3. 9.40 – 10.25

VELIKI ODMOR 10.25 – 10.45  

  1. 10.45 – 11.30  
  2. 11.35 – 12.20
  3. 12.25 – 13.10 

POSLIJEPODNEVNA SMJENA

  1. 14.00 – 14.45
  2. 14.50 – 15.35
  3. 15.40 – 16.25

VELIKI ODMOR 16.25 – 16.45

  1. 16.45 – 17.30
  2. 17.35 – 18.20
  3. 18.25 – 19.10
Radovi učenika

Školski list Kapljice

Kapljice 2022

Kapljice 2022

Kapljice 2022

Kapljice 2021

Kapljice 2019.

Kapljice 2018.

kapljice 2015/2016

Kliknite na naslovnicu da biste prelistali časopis

Vremenik II. polugodište 2018./.2019.

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 6. 2011.

Ukupno: 783424
Ovaj mjesec: 5953
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
21. 3. - MEĐUNARODNI DAN DAROVITIH UČENIKA
Autor: Administrator , 21. 3. 2023.

Darovitost je skup osobina koje omogućuju pojedincu da ima potencijale za dosljedno postizanje natprosječnih uspjeha u nekom društveno cijenjenom području (Koren,1988.).

Darovitost ili talent se često koriste kao sinonimi mada nije tako. Talent je, za razliku od darovitosti, učinak u sustavno razvijanom području koje dijete svrstava među 15-20% najuspješnijih.  Drugim riječima, talent je darovitost u jednom užem području (matematičkom, glazbenom, likovnom, kinestetičkom, lingvističkom ...).


Nekoliko zanimljivosti o pogledu na darovite nekada:

  • Jedan od prvih zagovornika identifikacije darovite djece bio je Platon (Platonova akademija).
  • Popularno je bilo uvjerenje kako je darovitost nasljedna (nasljeđe vs. odgoj).
  • U Kini (7.st.) su darovitu djecu odgajali u dvorovima.
  • U Europi je prvi pokušaj obrazovanja darovite građanske djece bio 1800. godine.
  • Francis Galton je prvi dokazao da uspješni ljudi dolaze iz generacija različitih obitelji.
  • Početkom 20. stoljeća počinje prilagođavanje obrazovanja učenicima s većim ili prosječnim intelektualnim sposobnostima (Binet – IQ test).

Kako nekad, tako i danas postoje brojne teorije, mitovi, uvjerenja i pristupi darovitosti.  Prstenasta teorija darovitosti (Renzulli) naglašava interakciju triju osnovnih skupina osobina karakterističnih za darovito ponašanje: iznadprosječne opće i/ili specifične sposobnosti, visoka usmjerenost na zadatak (predanost) i visok stupanj kreativnosti.

Kod većine darovite djece prisutan je i manji broj poteškoća u učenju. Tri su grupe darovite djece s poteškoćama u učenju:

  1. Identificirani kao daroviti sa slabom predodžbom o sebi (niskim  samopuzdanjem), nedostatnom motivacijom i nezainteresiranošću.
  2. Djeca čija darovitost nije prepoznata (njihove poteškoće dovode do sniženog IQ rezultata).
  3. Učenici čije se mogućnosti i poteškoće međusobno prikrivaju pa su njihova postignuća niža od potencijalnih mogućnosti.

Potrebno je, stoga, napraviti kurikulum prema njihovim prednostima (uvažavajući slabosti), poticati samopouzdanje, a u prevladavanju teškoća može pomoći i tehnologija (program za obradu teksta, kalkulator, diktafon).

Identifikacija darovitih učenika, osim procjene psihologa, uključuje i  zapažanje roditelja o razvoju djeteta od najranije dobi kao i njegovim specifičnim interesima izvan škole, procjenu učitelja o postignućima djeteta u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima kao i zapažanje vršnjaka.

Nadareni učenici se odlikuju sljedećim osobinama:

  • kada su zainteresirani brzo i lako uče
  • imaju dobre vještine rješavanja problema
  • govor uključuje napredan rječnik, razumiju složene i apstraktne ideje
  • imaju visoku razinu potrage za informacijama
  • pokazuju visoko kreativno ponašanje
  • imaju širok raspon interesa i želje za znanjem
  • neovisni su u mišljenju, traže razloge i zahtjevaju objašnjenja
  • teže k perfekcionizmu, samokritični su.

Zbog svojih osobina, daroviti učenici mogu zadati itekakve “glavobolje” i učiteljima, i roditeljima i vršnjacima. Problemi povezani s osobinama darovitih mogu biti: nestrpljivost zbog sporosti drugih, opiranje poučavanju, tvrdoglavost, frustriranost zbog neaktivnosti, postavljanje neugodnih pitanja, lakovjernost, perfekcionizam, klaunovsko ponašanje kako bi zadobio pažnju...

Škole kao ustanove u svom radu najčešće koriste dodatnu nastavu i izvannastavne aktivnosti kao prostor u kojemu darovitim učenicima omogućavaju naprednije nastavne sadržaje i aktivnosti te prilike za razvijanje talenata.

 Centri izvrsnosti pružaju odgojno-obrazovnu podršku darovitim učenicima u području matematike i prirodoslovlja. Učitelji se trude obogatiti program, potiču učenike na sudjelovanje na natjecanjima, natječajima te kontinuiranim radom kroz nastavne i izvannastavne programe nastoje pomoći svakom učeniku da otkrije svoju originalnost i spoznate talente razvija na osobno zadovoljstvo i korist zajednici u kojoj živi i stvara.

U školskom i izvanškolskom obrazovanju rad s darovitim učenicima pretpostavlja kreiranje posebnog, naprednog kurikuluma.

Daroviti učenici zahtijevaju posebno dijagnostičko ispitivanje i pažljivo osmišljenu potporu te se za njih osmišljava individualizirani kurikulum koji sadržajem i količinom odgovora potrebama pojedinca ili skupine.

Kurikulum treba odražavati naprednu razinu mišljenja i rješavanja problema svojstvenu ovim učenicima, dubinu i složenost sadržaja odgovarajuće težine koji su im  izazov te priliku za stvaralačko izražavanje.

 

 

 

Autor teksta: Rajka Šore, psihologinja

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju