"Dok ne cijenite sebe, nećete cijeniti ni svoje vrijeme. Dok ne cijenite svoje vrijeme, nećete ništa učiniti s njim."
M. Scott Peck : Citati o vremenu
Eko panoi ožujak
Sve eko panoe možete pogledati klikom na OVDJE
PRVI SVJETSKI RAT
Globalnoj inicijativi Happy pridružili su se i učenici naše školi filmom izrađenim na satu informatike.
Film izradile Ana Guja i Sofija Ritta Bojčić
JUTARNJA SMJENA
VELIKI ODMOR 10.25 – 10.45
POSLIJEPODNEVNA SMJENA
VELIKI ODMOR 16.25 – 16.45
|
Učenici 7.b razreda, prema planiranom Kurikulumu iz Matematike, upoznali su se s temom novca i odgovorne potrošnje povodom Svjetskog i Europskog tjedna novca (18. – 22. 3. 2024.).
Kako bi se mladi suočili sa svijetom u kojem je trošenje važnije od štednje, važno je razvijati financijsku pismenost već u osnovnoj školi. Misaoni je to proces koji koristimo prilikom donošenja odluka u vezi novca. Financijska pismenost obuhvaća osnovna financijska znanja, stavove i ponašanja koji su potrebni za donošenje ispravnih financijskih odluka.
Uz pomoć digitalnog obrazovnog materijala opisana je povijest upotrebe novca i eura kao hrvatske i europske novčane jedinice. Spomenuta je u kuna, novčana jedinica koja od 1.1.2024. više nije u upotrebi.
Definirani su i obrađeni pojmovi potrošnja i potrošač, potreba i želja, konzumerizam i odgovorna potrošnja, a učenici su trebali izdvojiti svoje potrebe i želje te nacrtati vlastiti novac. Cilj aktivnosti provedenih na satu bio je potaknuti učenike na razmišljanje o tome što im stvarno treba i što je potreba, a što želja te ih osvijestiti kako treba biti odgovoran potrošač. Učenici su sastavili svoj popis potreba i želja, a uz pomoć aplikacije Mentimeter izrađeni su oblaci riječi s njihovim željama i potrebama.
Na kraju sata učenici su dobili kreativan zadatak da izrade svoj primjerak kovanice ili novčanice uz pitanja: Tko/što bi krasilo tvoju kovanicu/novčanicu? Zašto? Koju bi vrijednost imala? Pokazali su svoju kreativnost, pa su se tako na novčanicama i kovanicama pronašli razni motivi, od mrkog medvjeda koji podsjeća na kovanicu od 5 kn, preko stabala kao simbola šuma koje bi trebali čuvati, motiva omiljenih gradova koje žele posjetiti, raznih omiljenih jela, pa sve do neizostavnog Hajduka.
Učenici su usvojili neke od osnovnih pojmova financijske pismenosti, svidjele su im se aktivnosti, a posebno kada su svoje potrebe i želje vidjeli u oblacima riječi. Zanimljivo je bilo primijetiti da se prve asocijacije na pojam novac vežu uz trošenje, a jako rijetko uz štednju. Na satovima Matematike će se nastaviti provoditi aktivnosti vezane za financijsku pismenost.
Dijana Runjić