« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Odlukom Sabora Republike Hrvatske iz 1996. godine, 22. travnja obilježava se Dan hrvatske knjige. Datum je odabran u spomen na Marka Marulića koji je toga dana 1501. godine dovršio Juditu.
Marulićev je ep, kao prvo veliko autorsko djelo, objavljeno na hrvatskom jeziku (do tada je pisao na latinskom).
Svake godine dodjeljuju se 3 nagrade pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture Republike Hrvatske:
– JUDITA – za najbolju knjigu ili studiju o hrvatskoj književnoj baštini
– DAVIDIAS – za najbolji prijevod djela iz hrvatske književne baštine
– SLAVIĆ – za najbolji autorski knjigom objavljeni prvijenac.
Povodom Dana hrvatske knjige i u našoj je školi bilo niz aktivnosti.
Učenici prvih razreda ilustrirali su slikovnice hrvatskih autora koje su čitali ove školske godine.
Drugaši su tražili hrvatske pisce u čitanci čija imena počinju slovima DAN HRVATSKE KNJIGE.
Trećaši su imali zadatak ilustrirati lektiru koja im se najviše svidjela ove školske godine, glasovanjem je odlučeno da je to Dnevnik Pauline P.
U četvrtim razredima provedena je anketa o lektiri. Učenici i 4.a i 4.b imali su gotovo jednake odgovore: lektiru čitaju većinom zato što moraju, poneki učenici u čitanju vide mogućnost da nauče nešto novo te da poboljšaju ocjenu iz hrvatskog jezika. Najzanimljivije knjige su im one koje govore o raznim pustolovinama. Tako se učenicima 4.a najviše svidjela lektira Eko Eko, a 4.b Duh u močvari.
Petaši su u knjižnici imali natjecanje u čitanju i to pod otežanim okolnostima (stajanje na jednoj nozi, držanje knjige u jednoj ruci i žlice s kuglicom u drugoj ruci). Najuspješnija je bila Lucija Lovrić iz 5.a.
5.a je još i na satu hrvatskog jezika u opuštenoj atmosferi uživao u čitanju uz čaj. Šestaši su izrađivali straničnjake.
Učenici posebnog odjela posjetili su Gradsku knjižnicu Vukovar i sudjelovali u radionici koju im je priredila knjižničarka, a vezanu uz knjigu K. Huseinovića Robot.
Dragi učenici, nastavite čitati jer čitanjem riječi rastu, a posebno djela naših hrvatskih pisaca!