« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učiteljica Patricija Burazin i njeni učenici sigurno se nisu nadali da će njihov eTwinning projekt „Maya the Bee travels around the world – Pčelica Maja putuje svijetom“ dostići ove razmjere u kojima se nalazi sada po njegovom završetku nakon dvije godine.
Projekt je započeo tako da je razredna maskota-igračka pčelica Maja prvo polugodište 2015./2016. godine putovala po Vukovaru. Svaki vikend ju je udomio drugi učenik, koji je u dnevnik upisivao što je radio i kamo je odveo Maju. Nakon putovanja po Vukovaru, Maja je „odlučila“ otići u svijet. U tome joj je pomogao eTwinning (besplatna online platforma za suradnju odgojno-obrazovnih institucija iz cijele Europe). Na portalu eTwinning javili su se partneri koji su je željeli ugostiti i Maja je krenula u avanturu.
Prvi koji su ugostili pčelicu Maju na svom putovanju, još u siječnju 2016., bili su učenici OŠ „dr. Franjo Tuđman“ iz Šarengrada i njihova učiteljica Adrijana Leko. Maju su upoznali sa svojim mjestom i životom u Bapskoj. Pčelica Maja provodila je školske dane s prvašićima- pomagala im učiti matematiku, a oni su nju učili pjesme i plesove svoga zavičaja.
Tih su je dana poveli do pošte gdje su u njezino ime kupili razglednicu kojom se Maja javila svojim domaćinima u Vukovaru. Nakon toga su je zajedno s dnevnikom, kojeg su vodili uz pomoć učiteljice, u paketu otpremili na dalek put.
Nakon Bapske uslijedio je putovanje od godinu i pol dana. Maja je proputovala neka mjesta u Hrvatskoj (Pakrac, Rijeku, Zagreb), posjetila djecu u Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Bugarskoj, Grčkoj, Ukrajini, Poljskoj, Češkoj, Moldaviji, Gruziji, Švedskoj, Latviji, Španjolskoj, Islandu, Tunisu, Portugalu, Rumunjskoj, Sloveniji, Mađarskoj. Ovih se dana, nakon više od godine dana putovanja, vraća kući u Vukovar.
Učenici sudionici projekta imali su zadatak fotografirati svoju školu, mjesto, uobičajen školski dan kao i sve ono čime se učenici bave-svoje hobije i interese, kulturnu baštinu svoga mjesta i zavičaja. O svemu tome pisali su u dnevniku koji je putovao zajedno s Majom. Na taj način su učili o kulturi, običajima, tradiciji i baštini nekog europskog ili svjetskog grada i zemlje, uspoređivali svoje mjesto s drugima diljem svijeta.
Tijekom projekta pčelica i učenici komunicirali su s drugim učenicima upotrebom suvremene informacijsko komunikacijske tehnologije: Maja se često kući javljala Skype vezom ili videokonferencijskim kanalima kada se komunikacija vodila na engleskom jeziku. Učenici su tako, osim digitalne kompetencije, razvijali i sposobnost komunikacije na stranom jeziku te međukulturni dijalog.
Sada, na samom završetku ponosni su što su bili dio ovog velikog projekta i nadaju se kako će on biti poticaj i ostalima za organiziranje i sudjelovanje u sličnim aktivnostima.
Autorice: Adrijana Leko, OŠ „dr. Franjo Tuđman „ i Patricija Burazin, OŠ Blage Zadre
Pogledajte kratak filmić Maya the Bee travels around the world.