preskoči na sadržaj
Preventivni program

UKLJUČIVANJE ISKLJUČENIH - UČIMO O ADHD-u

U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, 22. rujna 2023. održan je stručni skup „Knjižnične usluge za osobe s teškoćama čitanja koje imaju poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD)“ kojem su prisustvovale socijalna pedagoginja i školska knjižničarka.

Osim knjižničarske struke, među predavačima su bili psihologinja, profesori s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta iz Zagreba te Učiteljskog fakulteta iz Osijeka.

Svoja iskustva i saznanja iz prakse s prisutnima su podijelili odgajateljica, psihologinja, knjižničarke i edukacijska rehabilitatorica te voditelj udruge za razumijevanje ADHD-a.


Razgovaralo se o obilježjima ADHD-a (poremećaj pažnje, hiperaktivnost, impulzivnost) koje utječu na socijalno, školsko i radno funkcioniranje, a osobe s ADHD-om mogu imati poteškoća i u čitanju.

Tako smo se na početku školske godine podsjetili na potrebe onih koji čitaju i uče na drugačiji način i dobili osnovne smjernice za razumijevanje i postupanje s učenicima koji su suočeni s raznovrsnim teškoćama zbog ADHD-a (davanje kratkih uputa, svladavanje zadataka dio po dio, poticanje učenika na dovršavanje zadatka, pravovremena i dobro osmišljena stimulacija, omogućavanje fizičke aktivnosti neposredno prije čitanja i sl.).

Zanimljivo je bilo i predavanje knjižničarke iz Knjižnice Sveučilišta Covenant u Nigeriji simboličnog naziva Including the Excluded koja navodi važnost osiguravanja dobro opremljenih (javnih) knjižnica koje će imati potrebne alate i materijale koji mogu pojedincima s ovim teškoćama pomoći u procesu učenja.

Na kraju ovih zanimljivih i inspirativnih predavanja i rasprave zaključili smo da je važno prepoznati i uvažiti primarne i sekundarne teškoće koje dijete ima i prilagoditi aktivnosti. Ono što nikako ne smijemo zaboraviti je obratiti pažnju na to da budemo sigurni da nas je dijete čulo i razumjelo uputu koju smo dali te da ga razumijemo i podupiremo prikladnim načinima.

Kako je navela M. Đuranović u svom predavanju, odgoj i obrazovanje neurorazličite djece je „izazov za koji trebamo strpljenje, samokontrolu, dosljednost, požrtvovnost i mnogo ljubavi“.

U našoj školskoj knjižnici možete posuditi neke naslove koji se bave ovom temom, a informacije možete potražiti i na stranicama udruga i ustanova.  



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 29. 9. 2023.

U sklopu Preventivnog programa na satu razrednog odjela obrađuju se različite teme o rizičnim ponašanjima. Cilj je podizanje svijesti učenika i poticanje njihovog kritičkog mišljenja kako bi odabrali zdrave životne navike i sadržaje. Kroz razgovore i različite aktivnosti učenike se usmjerava da izaberu dobro ponašanje kako bi im odrastanje bilo što ljepše i sretnije. Svoj djeci želimo da postanu sretni i uspješni ljudi, zato ćemo im i dalje nastojati pokazivati pravi put.

Prilozi:

1. Nenasilno rješavanje problema   

2. Grad Split i Policijska uprava splitsko-dalmatinska osmislili su program M.A.H. (Mogu, ako hoću!)                                          

3. Osmaši su sa svojom razrednicom Marijom Jakasović obradili temu Ovisnosti.

 

Priloženi dokumenti:
OVISNOSTI.pdf




preskoči na navigaciju