DAN ŠKOLE S MIRISOM I OKUSOM NARANČE
NARANČA, prekrasni plod koji je Cesarić nazvao „komadom juga“, a i mnogi drugi književnici i likovni umjetnici pronašli su u njoj inspiraciju, 2012./2013. bila je tema školskog projekta. Sadržaji i aktivnosti realizirani su tijekom redovitih nastavnih sati, na izvannastavnim aktivnostima (Mladi knjižničari , Zadruga, Likovna grupa, Mali vrtlari, Vjeronaučna grupa, Literarna grupa…). Radilo se i u okviru sati razrednika, zatim na izbornoj nastavi, u posebnom razrednom odjelu, u školskoj knjižnici…
U rad su bili uključeni učenici svih uzrasta koji su potaknuti na odgovorno izvršavanje zadataka. Dajući im pravo na inicijativu i sudjelovanje te razvijanje pozitivnog stava i interesa za učinkovito sudjelovanje u društvenom životu stvorena je podloga za poticanje poduzetništva i za građanski odgoj.
Prvaši su na izložbi mogli učiti od starijih učenika kako se izrađuju pojedini predmeti i tako se i sami pripremali za buduće projekte u koje će već u 2. razredu biti uključeni.
Učenici drugog razreda učili su raditi origamije pa su uz pomoć starijih učenika izradili narančaste ždralove. Drugaši su bili vrlo aktivni i na sam Dan škole jer su za vrijeme trajanja izložbe zajedno s roditeljima stvorili likovne radove koje su potom izložili.
Za četrdeseti rođendan Škole, 2011./2012. u školski vrt zasađena su stabla naranče. Redovitu brigu o njima vode Mali vrtlari iz 3.a pa je naranča već dala prve plodove.
Ove su godine istraživali o narančama, posjetili tržnicu, pekli kolače s narančama i izradili prezentaciju o tome. Učenici 3.b čitali su haiku pjesme i napravili prekrasne akvarele.
Četvrtaši su slušali glazbu i pronašli pjesme u kojima je prisutan motiv naranče, izrađivali su vaze koje podsjećaju na plodove i ukrašavali papirnate vrećice.
Petaši su obradili narodnu bajku „Tri zlatne naranče“ i crtali stripove na temelju pročitanog teksta. Zajedno sa šestašima prikupljali su recepte, pronalazili priče, slušali pjesme pa je dio tih tekstova također bio izložen za Dan škole.
Sedmaši su izradili likovne radove, izradili "dobro stablo", a sudjelovali su i u osmišljavanu i postavljanju cijele izložbe.
Sedmaši koji su uključeni u rad Učeničke zadruge „Cvrčak“ napravili su razne proizvode od naranče i s narančom (sapune, balzame i marmelade), a Mladi knjižničari su izradili cvijeće i nakit od narančine kore.
Osmaši su slušali i čitali pjesme na hrvatskom i francuskom jeziku (korelacija s izbornom nastavom francuskog jezika), a zatim dobili zadatak naslikati najdojmljiviju pjesničku sliku, inspirirani poezijom te mirisom i okusom naranči koje su se konzumirale na radionici. Radovi su izloženi za Dan škole, a oni najuspješnijim ukrasili smo kalendare za školsku godinu 2013./2014.
Likovna grupa je napravila pano inspiriran slasticama od naranče i izložbu radova nastalih tijekom godine na ovu temu.
Vjeronaučna grupa je izradila ukrasne kutijice, straničnike „ukrašene narančama“ te lijepim i humanim porukama i izložila ih na svom štandu.
Nad ulaz u izložbeni prostor nadvilo se stablo naranče – napravljeno od grana i papirnatih naranči koje su imale istaknuta poticajna imena: "naranča pravde", "naranča strpljenja", "naranča mira", "naranča ljubaznosti", "naranča smijeha"…
Jedan od zadataka je bio fotografiranje naranača u našem zavičaju - natječaj za učenike, učitelje i roditelje. Sudionici su dobili simbolična priznanja.
Nastavnica glazbenog je s učenicima slušala prigodne pjesme te je sa školskim zborom pripremila kratki glazbeni program za otvaranje izložbe.
Cijeli je projekt tako realiziran u suradnji među voditeljima slobodnih aktivnosti, učiteljima i stručnim suradnicima, a konkretne su aktivnosti realizirane prema dogovoru i u skladu s predmetom ili područjem kojim se učitelji i stručni suradnici bave. Kod učenika se kroz dobro odabrane sadržaje i aktivnosti razvija svijest o pravima, dužnostima i odgovornostima pojedinca, poštovanju zakona, snošljivosti prema različitostima – što je realizirano i ovom prilikom.
Osobni i socijalni razvoj učenika, što je jedna od međupredmetnih tema iz Nacionalnog okvirnog kurikuluma, poticalo se kroz suradničke odnose u skupinama tijekom likovnih radionica i pripremanja proizvoda za izložbu. U radu su upućivani na uzajamno pomaganje i toleranciju, međuvršnjačku suradnju te odgovorno izvršavanje preuzetih zadataka. A zadataka je bilo puno: čitanje i pisanje, slikanje i crtanje, oblikovanje cvijeća , izrada nakita, kaširanje, uokvirivanje radova za izložbu, izrada origamija, prepisivanje i printanje tekstova i recepata…
Učenici su za Dan škole na izložbi prezentirali radove nastale u okviru školskog projekta i tako se okušali u javnom izlaganju i razvijali poduzetnički duh.
Kako je bilo pogledajte na fotografijama i u prilozima.