preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
 

 

Hrvatski jezik

Učenici 7.a i 7.d razreda uživali su na satovima lektire

Svaki učitelj hrvatskoga jezika barem se jedanput susreo s izazovom motiviranja svojih učenika za čitanje pojedinih lektirnih djela. I dok se, primjerice, Dahlov roman Charlie i tvornica čokolade već samim naslovom nameće kao štivo koje plijeni pozornost i onih manje revnih čitača, tako postoje i takozvana „nepopularna“ književna djela koja zahtijevaju angažiranost učitelja u motivaciji učenika za njihovo čitanje. Svjesni smo koliko je čitanje višestruko korisno (bogaćenje rječnika, razumijevanje sebe samoga i svijeta oko sebe, uživljavanje u uloge, uživanje i dr.). Potaknuta izuzetno lošim razultatima iz područja čitalačke pismenosti koje su prezentirali voditelji Pisa projekta na jednom od Županijskih stručnih vijeća, odlučila sam primijeniti nove metode za razvoj čitateljskih kompetencija učenika.

Na popisu lektire 7.a razreda za siječanj našla se kratka socijalna pripovijetka V. Novaka Iz velegradskog podzemlja, a na popisu 7.d razreda kratka pripovijetka V. Nazora Voda. Obje pripovijetke, među dječjom čitalačkom publikom, slove kao nepopularne i dosadne zbog dugih i, kako oni kažu, nepotrebnih opisa, stoga sam učenicima odlučila ponuditi drugačije zadatke.

Učenici  7.a razreda dobili su zadatak pripremiti se za uloge u sudnici (sudac, sudski službenik, tužiteljstvo sa svjedocima, optuženi s odvjetnikom i svjedocima te porotnici). Na satu lektire svi su bili jako uzbuđeni, no nakon početne treme vrlo su se uspješno snašli u svojim ulogama. Reakcije učenika  nakon završetka sudnice bile su izuzetno pozitivne, bili su oduševljeni svojim radom, kao i njihova učiteljica.

Učenici 7.d razreda su u obliku TV vijesti prikazali sadržaj pripovijetke Voda i problematiku kojom se ona bavi, a to su dvije elementarne nepogode, nestašica vode na otoku Braču i tuča na samome kraju pripovijetke. Učenici su na prvome satu lektire dobili zadatke po skupinama (voditelji vijesti, reporteri, prognoza, intervju mještana, dramatizacija, oslikavanje krtica za logo vijest, i dr.), a drugi sat, kao rezultat toga rada, dobili smo cjelovite TV vijesti u proizvodnji 7.d razreda. Fotografije i video uratke pogledajte u nastavku.

Pohvaljujem sve svoje učenice i učenike na odlično obavljenom poslu.

Čestitam!                                                                                 

                                                                                               Učiteljica: Martina Nenadović Lneniček

   


   

   

    



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Martina Nenadović Lneniček Vlatka Bakarić   datum: 8. 2. 2016.

Tražilica



2023./2024.


e-Dnevnik


Kontakti


Raspored zvona


Erasmus+ projekt: Spretne ruke - sretna djeca

 

Digitalna platforma za učitelje "Objasni mi, pokaži mi, uključi me"

Aplikacija za digitalne edukativne igrice za učenike


Korisni linkovi

 

web stranica školskog logopeda

Mitten Speech Therapy - Grand Rapids Speech Therapy & Early Intervention


micro:bit


Dabar


Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 11. 2019.

Ukupno: 562959
Ovaj mjesec: 9579
Ovaj tjedan: 2109
Danas: 134




preskoči na navigaciju