Još jedna školska godina je pred nama. U našem Školskom listu i ove godine pratit ćemo život naše škole, putovanja i izlete, takmičenja, predstave i nove projekte. Upoznat ćemo vas sa aktivnostima koje obilježavaju naše školovanje i odrastanje. Namjeravamo sačuvati bar dio našeg školskog života i oteti ga od zaborava jer kažu da – Od koljevke, pa do groba najljepše je đačko doba!
Zanimljivosti iz naših učionica
Autor: Saša Ostojić, 11. 3. 2020.
Učenici sedmog razreda naše škole i njihova učiteljica Ivančica Mrkonjić pokazali su nam da nastava biologije može da bude interesantna. Donosimo djelić atmosfere sata biologije na kojem su učenici na zanimljiv način učili o organima za disanje i disanju. Model pluća Kako bi što bolje naučili mehanizam izmijene plinova u plućima učenici su izrađivali jednostavan model pluća. Zrak udisanjem prolazi kroz nosnice, dalje ide u ždrijelo, pa u grkljan, zatim u dušnik i dušnice te kroz bronhiole ulazi u alveole. Kod udisaja se pluća šire, a kod izdisaja skupljaju. To obavljaju trbušni i međurebreni mišići te plosnati mišić ošit (dijafragma), koji s donje strane odjeljuje pluća od trbušne šupljine. U izrađenom modelu pojedini dijelovi su predstavljali: · - plastična boca - prsni koš · - cjevčica/slamčica - dušnik, dušnice · - 1 ili 2 balona unutar boce - pluća · - balon koji pokriva dno boce - ošit (dijafragma) · Udisaj: povlačenjem balona na dnu boce zrak prolazi kroz slamčicu, ulazi u balonu koji se napuše. · Izdisaj: opuštanjem balona na dnu boce zrak se iz balona potiskuje prema van te su baloni ispuhani.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |