Matična škola
1. | 8.00 - 8.45 |
2. | 8.50 - 9.35 |
3. | 9.50 - 10.35 |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.40 - 12.25 |
6. | 12.30- 13.15 |
7. | 13.20 - 14.05 |
8. | 14.10 - 14.55 |
9. | 15.00 - 15.45 |
10. | 15.50 - 16.35 |
11. | 16.40 - 17.25 |
12. | 17.30 - 18.15 |
Područna škola - Vranovci
1.smjena | |
1. | 7.50 - 8.35 |
2. | 8.40 - 9.25 |
3. | 9.40 - 10.25 |
4. | 10.40 - 11.25 |
5. | 11.30 - 12.15 |
6. |
12.20 - 13.05 |
7./0.sat | 13.10 - 13.55 |
2.smjena | |
1. | 14.00 - 14.45 |
2. | 14.50 - 15.35 |
3. | 15.50 - 16.35 |
4. | 16.40 - 17.25 |
5. | 17.30 - 18.15 |
6. | 18.20 - 19.05 |
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ruža Jušćak, učiteljica
Već u samom početku odgojno – izobrazbeni rad se odvijao u prirodi: Još je Sokrat šetao trgom i poučavao. Mnogi pedagozi humanisti ističu potrebu povezivanja odgojno-izobrazbenog procesa s učenikovim okruženjem – J. A. Komensky, J. Locke, J.J Rousseau. I naš poznati pedagog S. Bosariček kaže: „ Stoga ih valja češće voditi u školski vrt i na šetnju da vide razne stvari ne samo pojedince, nego i u skladu s drugima. Neka prođu polje i šumu, brdo i dolinu, tvornice i radionicu, da vide, kako što biva, i kako se radi. kako ratar ore, sije i žanje, kako tesar teše, kovač kuje itd.“ (Basariček, 1884., str. 10.)
U pedagoškoj literaturi u nas škole u prirodi nazivaju se: šumske škole, škole u prirodi, poljske učionice, škole slobodnog zraka i sl. Prvu šumsku školu u Hrvatskoj otvorio je F. Higy Mandić 1929.god. u Tuškancu u Zagrebu. Od tada, pa do danas nije umanjena vrijednost izlaska iz učionice i učenja u prirodnom okruženju. Temeljno je pravilo prilikom izvođenja izvanučioničke nastave da učenici živa bića i pojave u izvornoj stvarnosti promatraju u svezi s okruženjem u kojem žive i u kojem se pojave događaju.
Sva istraživanja pokazuju da se pravilnim i pažljivim pripremanjem, ustrajavanjem, izvođenjem i korištenjem neposredno stečenog iskustva učenika izvanučioničkom nastavom stječu znanja visoke kakvoće i trajnosti.
Stoga smatram da je za naše uvjete realan, koristan i prihvatljiv plan izvođenja izvanučioničke nastave u našoj PŠ Šušnjevci za sve učenike od 1. do 4. razreda, no napose za učenike 3. i 4. razreda.
U PŠ Šušnjevci, uz zalaganje ravnatelja, stručnih suradnika, učitelja i roditelja možemo realizirati zadatke i ciljeve izvanučioničke nastave:
Mjesto izvođenja: PŠ Šušnjevci
Trajanje: 2 dana
Vrijeme izvođenja: mjesec lipanj
Sadržaj rada:
a) Priroda i društvo
• Upoznati životnu zajednicu šume, livade, njive, potoka ( Brezna)
• Posjetiti i upoznati seosko gospodarstvo
• Sela u nizu u našem zavičaju
• Orijentirati se u prostoru (stajalište, obzor, obzorova crta…)
• Određivanje glavnih i sporednih strana svijeta
b) Hrvatski jezik
• Upoznati zavičajni govor
• Opisivati krajolik
• Livada, vrt, voćnjak u proljeće (ljeto)
• Pjesme o zavičaju i iz zavičaja
• Od zrna do pogače
• Gdje ptice spavaju
c) Likovna kultura
• Slavonsko selo (kuće u nizu)
• Vjetar u žitu
d) Matematika
• Zadaci riječima – računske priče vezane uz sadržaj rada
e) Tjelesna i zdravstvena kultura
• Pješačenje
f) Glazbena kultura
• Pjesme i kola iz zavičaja
• Oponašanje zvukova u prirodi
Zadane ciljeve, zadatke i sadržaje moguće je ostvariti jedino ako učitelj svojim primjerom, ljubavlju prema prirodi i iskrenom zadivljenošću istom potiče učenike da ga slijede. Samo prava i iskrena ljubav učitelja prema okolišu i pojavama u njemu razvijaju u učenika pravilan odnos prema okolišu i zaštite istog.