« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Državni prvaci iz područja informatike
5. i 6. listopada, održano je državno natjecanje u kategoriji Razvoj softvera online konferencijom preko servisa Zoom. Učenici su imali 10 minuta za izlaganje a zatim su morali braniti svoj rad pred stručnim povjerenstvom od 4 člana te svih ostalih natjecatelja. Nezgodnih pitanja nije bilo i s lakoćom se objašnjavalo sve traženo. Nakon što je svih 9 timova odradilo svoja izlaganja, stručni žiri se povukao i zatim su uslijedili šok i nevjerica - Budrovci s Run 4 Life su prvi u Hrvatskoj! Naporan trud se ipak isplatio! Bravo dečki!
Članovi tima koji su radili na igri: Gabriel Florijan, Mislav Sabolski i Domagoj Gjalić.
Mentor: Vladimir Bićanić, prof.
Projekt je započeo u lipnju 2019. godine okupljanjem učenika u učionicu informatike i izražavanjem želje kako se želi raditi na igri. Uslijedio je odabir žanra 2D platformer a uzor i prema uspješnom gameplay-u poslužio je dobri stari Super Mario. Naravno, nipošto nije bio cilj kopirati već postojeći klasik, već izraditi modernu i personalizirani igru.
Tema igre je svemir i težnja astronauta ka povratku na svoj planet Zemlju. Glavni protagonist doživi kvar na letjelici i prisiljen je "nasukati" se na planet Elprup. Za vrijeme te vožnje u igri je dodan novi način igre, tkz. "Rocket mode" u kojem korisnik upravlja letjelicom, odnosno raketom. Nakon što se sruši na planet, korisnik upravlja malim astronautom gdje igra djelomično podjseća na Super Maria. Astronaut mora neprestano paziti na razinu kisika u svojim spremnicima, iza svakog kuta vrebaju mu svemirske nemani a glavni prioritet mu je skupljanje "gear-ova", dijelova s kojima će popraviti svoju raketu i nastaviti krstarenje prema Zemlji.
Cjelokupna realizacija igre nastala je doslovno od skica s papira. Svaki komadić grafike (lik astronauta, raketa, neprijatelji, planiran (scena), asteroidi...) nastao je u programu Aseprite. Jednako vrijedi i za melodije koje se protežu kroz igru, kao i za specijalne efekte - nastali su isključivo u programu Bosca Ceoil i plod su mašte učenika.
Što je s programiranjem? Dobivene crteže i melodije bilo je potrebne nekako i iskoristiti. Naši učenici ovladali su programom Unity, pritom koristeći C#. U početku su isprobavali već izrađene skripte a kako je razvoj igre odmicao tako je i razumijevanje skripti bilo sve jasnije te su naposljetku bili u stanju pisati svoje vlastite skripte. Skripte predstavljaju niz naredbi koje želimo u određenom trenutku izvršiti - npr. skripta za kretanje kojom se određuje da astronaut ne može propasti kroz tlo niti proći kroz zidove.
Županijska razina održana je sredinom veljače 2020. u Osijeku. Učenici su prezentirali projekt Run 4 Life i nedugo pozvani na državnu razinu. Zbog situacije s koronom, državno natjecanje koje je bilo predviđeno u Primoštenu, odgođeno je do listopada.
U međuvremenu, na projektu su rađene sitnije preinake. Od značajnijih stvari dodan je novi pješčani planet na koji se astronaut ponovo nađe nakon što uspije prvi put popraviti letjelicu i napustiti Elprup. Time se pristupilo daljnjem razvoju igre.