« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Održana završna konferencija Projekta poduzetničkog učenja
Tijekom protekle dvije godine Osnovna škola Budrovci sudjelovala je u Projektu poduzetničkog učenja kojeg je inicirala organizacija SEECEL (Regionalni centar za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje jugoistočne Europe) iz Zagreba. U navedenom razdoblju učenici, učitelji i ostali djelatnici naše škole organizirali su i proveli niz aktivnosti koje su za zajednički cilj imale razvoj poduzetnosti i poduzetničkog načina razmišljanja, te promjenu negativnog stava prema poduzetništvu koji kod nas često prevladava. Na taj način razvijali smo poduzetničke kompetencije kod naših učenika, ali i kod učitelja i stručnih suradnika. Također, aktivnosti koje smo proveli činile su nastavni proces zanimljivijim i bližim stvarnom životu i tržištu rada na kojem će se za koju godinu naći naši učenici.
Završna aktivnost Projekta
Višegodišnje pilotiranje Projekta poduzetničkog učenja svoju završnu aktivnost imalo je u vidu konferencije tj. Poduzetničkog kampa kojega je agencija SEECEL organizirala u ljetovalištu Solaris pokraj Šibenika, od 17. do 19. listopada 2016. godine. Sve odgojno-obrazovne ustanove uključene u Projekt, njih oko 130 iz osam država, imale su svoje predstavnike na toj konferenciji. Cilj Poduzetničkog kampa bio je predstaviti rezultate projektnog ciklusa, aktivnosti koje su uključene ustanove provodile, razmijeniti iskustva tijekom pilotiranja Projekta, ostvariti kontakte s odgojno-obrazovnim i drugim ustanovama iz država sudionica, upoznati kolege i steći nove prijatelje, ali i dobiti inspiraciju i poticaj za daljnje aktivnosti kojima ćemo poticati poduzetnost.
Osnovna škola Budrovci jedna je od četiri škole iz Republike Hrvatske koja je sudjelovala u drugom projektnom ciklusu, za područje ISCED 2 (viši razredi osnovne škole), a također su bile uključene i škole za područja ISCED 1 (niži razredi osnovne škole), ISCED 3 (srednja škola) te ISCED 5/6 (fakulteti). Pritom nije nebitno zapaziti da smo od svih škola uključenih u projekt bili najmanja škola prema broju učenika i djelatnika, no naše aktivnosti i doprinos itekako su zamijećeni.
Tijek Kampa
Kao i ostale ustanove sudionice, naša škola imala je tri predstavnika. Na put su išli ravnatelj Ivan Jukić, voditelj projektnog tima Škole i koordinator Projekta Igor Barišić, te učenik šestog razreda Mislav Maljarić. Samo putovanje krenulo je u nedjelju rano ujutro kada smo putničkim kombi vozilom krenuli iz Budrovaca za Zagreb. Putem smo stali u Slavonskome Brodu gdje su nam se pridružile predstavnice OŠ „Ivan Goran Kovačić“, škole koja nam je u Projektu bila mentorska škola. Po dolasku u Zagreb imali smo nešto slobodnog vremena prije polaska autobusa za Šibenik, što smo iskoristili za kraći obilazak grada.
Putovanje smo nastavili zajedno s kolegama iz Zagreba i središnje Hrvatske, te smo kasno poslijepodne stigli u hotelski kompleks Solaris, odnosno u Hotel Ivan gdje smo bili smješteni.
Prvoga dana Kampa, odmah nakon doručka, krenulo je postavljanje sajma (Market Space) na kojem je svaka ustanova predstavila svoje aktivnosti putem plakata, eventualne proizvode koje su tijekom rada na Projektu proizveli, promotivne materijale i slično. Iako je ovo vrijeme bilo predviđeno samo za postavljanje, većina sudionika je po završetku tog dijela posla iskoristila vrijeme za proučavanje aktivnosti i radova drugih ustanova te uspostavljanje kontakata. Nakon ručka uslijedilo je službeno otvaranje Poduzetničkoga kampa tijekom kojeg su nam se obratili ravnateljica SEECEL-a gđa. Efka Heder, predstavnik Europske komisije g. Michel Catinat, kao i predstavnici OECD-a, Europske zaklade za stručnu izobrazbu, Hrvatske gospodarske komore, te Vlade Republike Hrvatske. Nakon otvaranja, ravnateljica SEECEL-a gđa. Efka Heder predstavila je rezultate rada SEECEL-a, nakon čega je uslijedilo predstavljanje rezultata vanjskog vrednovanja projekta.
Moderator cijelog programa koji se pobrinuo da cijeli program ne bude nimalo dosadan bio je Frano Ridjan, poznati voditelj s Hrvatske televizije, a službeni jezik cijeloga kampa bio je engleski.
Naš nastup na Sajmu
Nakon kraće stanke, uslijedilo je otvorenje Sajma, tijekom kojeg su se kratko obratili gradonačelnik Šibenika, župan Šibensko-kninske županije, te predstavnici Hrvatske gospodarske komore i Vlade Republike Hrvatske.
Tijekom višesatnog programa Sajma, naša Škola predstavila je svoje aktivnosti velikim plakatom, a na stolu su bili izloženi radovi od drveta koje su učenici izradili u sklopu tehničke kulture te radovi u tehnici linorez koje su izradili u sklopu likovne kulture. Odabrani radovi kao motiv su imali elemente slavonske tradicijske kulture. Također smo predstavili i dijelili zainteresiranim posjetiteljima našega štanda višejezične razglednice Budrovaca koje su izradili učenici na dodatnoj nastavi engleskoga jezika, u suradnji s dodatnom nastavom informatike. Naš izložbeni prostor bio je vrlo dobro posjećen i dosta hvaljen, te smo podijelili gotovo sve razglednice kojih smo ponijeli više od stotinu. Komunikacija s posjetiteljima, pretežno na engleskome jeziku, bila je i izvrsna vježba za našega Mislava koji se pokazao itekako dorastao nimalo jednostavnom zadatku, a imao je i priliku fotografirati se s g. Franom Ridjanom.
Drugi dan kampa
Sutradan su prijepodne održane dvije zanimljive panel-rasprave. Prva, koja je za temu imala Razvoj poduzetničkog društva, za sudionike je imala neke naše kolege, iz svih osam država sudionica. Druga rasprava, s temom Osluškivanje bila poslovnoga svijeta, omogućila je sudionicima da postavljaju pitanja poduzetnicima iz svih država sudionica.
Poslijepodnevni dio uključivao je još dvije analize rezultata, nakon čega su uslijedile paralelne radionice, posebno za učenike, učitelje, predstavnike fakulteta, te poduzetnike. Sve radionice bile su vrlo zanimljive, a nakon njih je uslijedila završna riječ sa zaključcima sa svake od radionica. Posebno se pritom istakla radionica s učenicima koju je vodio g. Andrew Penaluna iz Walesa jer on nije osobno predstavio zaključke s radionice, već su to na oduševljenje prisutnih učinili pojedini učenici, pričajući na stranome jeziku (engleskome), pred stotinama odraslih ljudi. Ti mladi ljudi pokazali su nam da su zaista marljivi i sposobni, i da uz pomoć svojih učitelja mogu stvoriti jedan bolji svijet.
Nakon raščišćavanja izložbenih prostora na Sajmu, uslijedila je zajednička svečana večera svih sudionika, uz glazbu i zabavu.
Završni dan i putovanje kući
Posljednjega dana Kampa svim sudionicima su na svečan i zabavan način uručene ploče s natpisom Entrepreneurial school (poduzetnička škola), nakon čega je ravnateljica SEECEL-a gđa Efka Heder govorila o budućoj perspektivi, uključujući Povelju o poduzetničkom učenju, te transformaciju SEECEL-a u ECEL tj. pridruživanju novih država ovoj inicijativi i njenom nadrastanju prostora jugoistočne Europe.
Nakon zatvaranja Kampa, za one sudionike koji nisu morali žuriti na let, organizirano je dvosatno razgledavanje grada Šibenika, uz stručno vođenje turističkih vodiča. Posjetili smo pritom neke od znamenitosti grada i čuli zanimljive priče i anegdote.
Sutradan ujutro napustili smo Hotel Ivan i krenuli na put kućama, prvo autobusom do Zagreba, a nakon toga kombi vozilom do Budrovaca. Put je protekao u najboljem redu i kasno poslijepodne stigli smo do našega odredišta.
Kako nam je bilo i što smo naučili
Potrebno je istaknuti da je organizacija cijeloga Kampa, uključujući putovanje, vrhunski smještaj u hotelu s četiri zvjezdice, raznovrsnu i kvalitetnu prehranu, izvrsne radionice, poučne panel-rasprave i analize rada, bila na vrlo visokoj razini. Svi sudionici imali su izvrsnu priliku predstaviti se tijekom Sajma, te ostvariti nove kontakte, dogovarati nove suradnje i projekte. Stekli smo pritom i nove prijatelje, vježbali poznate i upoznavali nove strane jezike, stjecali inspiraciju i ideje za nove aktivnosti, te dijelili stečena znanja i iskustva. Ukratko, radi se o iskustvu koje će nam itekako pomoći u profesionalnom i osobnom razvoju, a dvogodišnje sudjelovanje u Projektu cjeloživotnog poduzetničkog učenja unaprijedilo je kvalitetu rada u našoj Školi.
Tekst i fotografije:
Igor Barišić, prof.