preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Knjižnica

Radno vrijeme knjižnice

DAN U TJEDNU RADNO VRIJEME
  ponedjeljak 8,00 - 14,00
  utorak 8,00 - 14,00
  srijeda 10,00 - 16,00
  četvrtak 8,00 - 14,00
  petak 8,00 - 14,00

 

Made with Padlet

 


ŠKOLSKA GODINA 2023./2024.


MUZEJ STAROSLAVENSKE MITOLOGIJE

Svaki narod ima svoje mitove – „priče o postanku svijeta i čovjeka, o prirodnim pojavama i silama koje su pretvorili u zamišljena, natprirodna bića koja su postala jezgrom njihova božanskog i religijskog shvaćanja, pa su ih počeli zamišljati kao antropomorfna, tj. čovjeku slična bića koja imaju potenciranu ljudsku snagu“ (Sučić, N. Hrvatska narodna mitologija : Biserje priča čarobnog carstva drevnih vremena. Zagreb : Edicija Božičević, 2013., str. 2).
Mitologija nam pomaže u proučavanju podrijetla i načina života naroda jer možemo vidjeti kako su razmišljali, djelovali i osjećali. Hrvati imaju bogato mitsko naslijeđe koje dijele sa ostalim slavenskim narodima i stoga smo došli na ideju da proučimo staroslavensku mitologiju.
Povod je bio izlet u Zagreb i brdo Klek kraj kojega smo prolazili, tj. poznata legenda o divu Kleku koju nam je u autobusu pričao naš vodič, a najbolje vrijeme za dijeljenje naših spoznaja iz istraživačkoga rada bio je Mjesec hrvatske knjige.

Ani Radetić, Vita Senkić, Dorian Borovac i Mateo Malinarić (svi iz 4. a) pročitali su par knjiga, nekolicinu tekstova, izradili prezentacije u Power Pointu i pripremili cijeli Muzej staroslavenske mitologije za svoje vršnjake. Učenicima trećih i četvrtih razreda predstavili su rezultate svojega rada.
Prezentacije i fotografije su u prilogu. Uživajte J

Korištena literatura:
Kapelusz, M. Mitologija: zgode slavenskih bogova. Zagreb : Školska knjiga, 2020.
Lovrenčić, S. Nebeski dvori i zemaljske vode : tragovima slavenske mitologije. Zagreb : Autorska kuća, 2009.
Simić Bodrožić, R. Šumberac, M. Baba Jaga i Div Zaborav. Zagreb : Profil, 2015.
Sučić, N. Hrvatska narodna mitologija : Biserje priča čarobnog carstva drevnih vremena. Zagreb : Edicija Božičević, 2013.

 

Marta Lončarević, školska knjižničarka

Prezentacija Muzej bogova

Prezentacija Kozmičko stablo

Prezentacija Stvaranje svijeta


MJESEC HRVATSKE KNJIGE U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Slogan ovogodišnjeg MHK glasi Nek' ti riječ ne bude strana(c)… jer je Mjesec hrvatske knjige posvećen  prevoditeljima: „Cilj je ovogodišnje manifestacije ukazati na važnost prevoditelja.
Izvesti na svjetla pozornice ove jezične magove, velike znalce o kojima se malo zna.
Podsjetiti na neprocjenjivu vrijednost književnog prevođenja zahvaljujući kojemu strana književnost, njezini klasici i suvremenici, hrvatskim čitateljima prestaju biti strani“. (https://mhk.hr/mjesec-hrvatske-knjige-2023)

Školska knjižničarka i učitelj engleskog jezika stoga su razmišljali, razmišljali i razmišljali i dosjetili se kako će pomoću jedne priče obilježiti MHK i Noć vještica. Stoga su održali zajedničku pričaonicu s učenicima prvih razreda.
Axel Scheffler i Julia Donaldson autori su vesele slikovnice Mjesta ima na metli svima (Room on the Broom), a prema kojoj je napravljen i mjuzikl na West Endu.

Učitelj Mislav Ružić i knjižničarka Marta Lončarević sjeli su na metlu, napravili mjesta za prvašiće i priča je mogla početi. Učitelj Mislav čitao je priču, knjižničarka je malo i zaplesala, dotakla čarobnim štapićem učenike i PUF! stvorila se magija: učenici su postali prevoditelji, a nastavnici vještice, ali one dobre vještice, kako se i vidi na slici!

Posao prevoditelja nije lak, no zabavan je, a nadasve čaroban.

Marta Lončarević i Mislav Ružić


Na roditeljskim sastancima učenika trećih i četvrtih razreda, 14. 9. i 18. 9. 2023. godine, školska knjižničarka održala je predavanje o važnosti usvajanja vještine učenja.

Učenje je vještina koja se usvaja, vježba i gradi, korak po korak. Ništa pritom ne može nadmašiti važnost roditeljskog vodstva koje započinje od rođenja djeteta. Stoga smo se u prvom dijelu dotakli pojmova i razvoja znatiželje, pažnje, motivacije i koncentracije, a drugi dio posvećen je vještini učenja i stjecanju samostalnosti u učenju. Krajni cilj je preuzeti odgovornost za vlastito učenje, a put do njega započinje u obiteljskom okruženju.

Na prezentaciji su bitni pojmovi i upute.
Roditeljima preporučujem sljedeću literaturu:

Elena Kamarovsky, Tajne uspješnog učenja

Nicholas Carr, Plitko: Što internet čini vašem mozgu

Manfred Spitzer, Digitalna demencija

Manferd Spitzer, Epidemija pametnih telefona

Vera F. Birkenbihl, Uključite svoj mozak: iskoristite svoje mentalne sposobnosti

Daniel J. Siegel, Razvoj dječjeg mozga

Daniel J. Siegel, Oluja u mozgu: snaga i svrha tinejdžerskog mozga

Marta Lončarević, prof. i dipl. knjiž.


ŠKOLSKA GODINA 2022./2023.


NAJAVA DOGAĐANJA U PROSINCU U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI:

1. 12. - poslijepodnevna smjena:
1. sat. 1. a - pričaonica Medovanje (putovanje svijetom uz globus i priču o medvjedima, od Antarktike do Kine)

2. sat - 3. b, 4. sat - 3. a - Božić Sunce i Božić je! Božić! (priča o rađanju svjetla diljem svijeta, uz prigodnu božićnu priču).

5. 12. - prijepodnevna smjena - 1. razredi (Medovanje)

7. 12. - poslijepodnevna smjena: 2. razredi - Medovanje

8. 12. - jutarnja smjena: četvrti razredi - - Božić Sunce i Božić je! Božić!

14. 12. radionica "Mi" - evaluacija rada na izvannastavnoj aktivnosti uz radionicu (5. i 6. sat u jutarnjoj smjeni).

16. 12. Školsko natjecanje Čitanjem do zvijezda

Marta Lončarević, prof. i dipl. knjiž.


MJESEC HRVATSKE KNJIGE U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Ovogodišnji MHK posvećen je mladima: tema glasi Generacija K, čime se aludira na postojeće podjele generacija (generacija Y, generacija Z…), a stavlja naglasak na dva ključna pojma – knjigu i knjižnicu. Tom temom želi se skrenuti pozornost na prilagodbu knjižnica potrebama novih generacija, ali i ukazati na specifična obilježja današnjih mladih – mobitel u ruci, ekološka osviještenost, kao i osamljenost i zabrinutost – te istaknuti kako im knjižnica odnosno knjiga može pomoći.

Izabran je moto Misli na sebe – čitaj!

Za ovaj MHK odabrala sam temu nadahnuće. Kada obratimo pažnju na svijet oko nas, kad dignemo pogled s mobitela i tableta, vidimo dragocjenu raskoš prirode koja nas okružuje, tehnološka dostignuća koja pomažu čovjeku i olakšavaju mu život, bića koja nastanjuju naš planet, a sačinjena su od iste tvari kao i mi, ljudi. I kad sve to zbrojimo, uočavamo kako su priroda i bića na ovoj planeti povezana, tvoje neodvojivu cjelinu. Možemo li učiti jedni od drugih, može li nas priroda i mogu li nas životinje nadahnuti u svakodnevici? O tome govori knjiga Izumi nadahnuti prirodom koja je bila predložak za razgovor o nadahnuću – stanju u kojem smo inspirirani svijetom oko nas i koji nam, kad mu pridamo pažnju, služi kao izvor naše kreativnosti.

Klikom na sliku ispod pogledajte prezentaciju Izumi nadahnuti prirodom.

Marta Lončarević, prof. i dipl. knjiž.


IZVANNASTAVNA AKTIVNOST UČITI KAKO UČITI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Započeli smo prošle školske godine, a ove nastavljamo i produbljujemo i proširujemo teme.

Tehnike učenja ove smo godine podijelili u sljedeće cjeline:

  • Priprema gradiva za „ulazak u glavu“
  • Faze učenja i primjena tehnika u svakoj fazi: aktivno učenje, utvrđivanje i ponavljanje.
  • Planiranje
  • Pažnja i fokus
  • Brže čitanje

Učenje je proces što znači da se događa u određenom vremenu. Vrlo je važno znati KAKO učiti. Ustaljeno je mišljenje kako je prvi korak pri učenju čitanje teksta iz udžbenika, pa iznova i iznova i tako dok ne upamtimo. Nema veće uvrede za mozak nego takav način „učenja“ jer je to zapravo bubanje, bez korištenja puno resursa koje naš mozak ima na raspolaganju. Čak pomislimo da znamo to gradivo i onda se to zove iluzija znanja jer često ne razumijemo ono što smo naštrebali. Zato je prvi korak priprema gradiva koje namjeravamo učiti.

Utvrđivanje i ponavljanje su dvije različite faze učenja pri kojima primjenjujemo razne metode učenja i nikako ih ne smijemo preskočiti, a bez planiranja nema niti uspjeha u procesu učenja.

Pažnja i fokus su toliko važni da bez njih sve pada u vodu. Ukoliko ne vladamo našom pažnjom, nećemo moći biti koncentrirani, a bez koncentracije i fokusa (koncentracija samo na jednu stvar kroz barem pola sata) nećemo niti moći aktivno učiti.

Brže čitanje pomaže nam pri savladavanju i gradiva, ali i lektire. Ukoliko vam se događa da lektiru čitate mjesec dana, čitanje je neučinkovito i bezrazložno sporo. Učimo metode ubrzavanja čitanja, a samim tim i bolje razumijevanje i pamćenje pročitanog.

Voditeljica: Marta Lončarević, prof. i dipl. knjiž. i trenerica brzog čitanja


ŠKOLSKA GODINA 2021./2022.


OBILJEŽAVANJE NOĆI KNJIGE

KNJIGA KAO PROSTOR SLOBODE

U našoj školskoj knjižnici obilježavamo Svjetski dan knjige i Dan hrvatske knjige. Ovogodišnja tema je KNJIGA KAO PROSTOR SLOBODE.

Jesmo li slobodni od straha? Imamo li slobodu reći što mislimo i što želimo? Jesmo li slobodni od ljutnje, imamo li slobodu da dosljedno živimo u skladu sa svojim vrijednostima? Imamo li slobodu izboriti se za svoje vrijednosti?

O vrstama slobodama govorit ćemo na radionici u školskoj knjižnici, vodit će nas likovi iz raznih romana koji su našli svoj prostor slobode, a vrijeme održavanja je:

RAZREDNA NASTAVA – ponedjeljak, 11. travnja 2022. u 16 sati

PREDMETNA NASTAVA – utorak, 26. travnja 2022. u 17,30 sati   

 

Marta Lončarević, prof. i dipl. knjiž.


IZVANNASTAVNA AKTIVNOST UČITI KAKO UČITI

 

Od ove školske godine provodimo izvannastavnu aktivnost koja učenike priprema za najvažniju aktivnost u njihovu školovanju i budućem radu: usvajanje tehnike učenja. Učenje je pomno planirana aktivnost koja mora slijediti zakonitosti funkcioniranja našega mozga kako bi se odvijala uspješno. Iako je naš mozak programiran za učenje, obilje informacija i novih medija iziskuju da savladamo tehnike učenja primjerene današnjem informacijskom okruženju.
Neprekidno stjecanje novih znanja postaje našom svakodnevicom. Prvo smo uključeni u obvezni obrazovni sustav, potom biramo daljnje školovanje ili rad i u oba slučaja pred nama su testovi, ispiti, poslovno usavršavanje, promjene zanimanja i potreba učenja novog i novog. Stoga je važno pripremiti se za neprekidno učenje, a da bismo to mogli činiti bez odviše stresa, koji usporava ili onemogućuje naše učenje, bitno je znati kako učiti.

Kroz 22 sata učenici prolaze kroz sljedeće teme:

  • upoznavanje s osnovnim procesima u našem mozgu prilikom učenja -  2 školska sata
  • rad na pregledu nastavne jedinice - lekcija u udžbeniku - 2 školska  sata
  • prvo čitanje i bilježenje; izrada prve umne mape - 2 školska sata
  • drugo čitanje; aktivno čitanje, razumijevanje, izrada druge umne mape - 2 školska sata
  • mnemotehnike: vezano pamćenje, broj - oblik, kartice - sjećalice, akronimi, klin metoda - 4 sata
  • treće čitanje i učenje - 2 sata
  • planiranje učenja i postavljanje ciljeva - 4 sata
  • evaluacija - 2 sata

 

Nakon savladavanja navedenih tehnika učenici će moći:
svjesno usmjeravati pažnju, probuditi znatiželju za gradivo koje im nije zanimljivo i spriječiti odugovlačenje;
uspješnije čitati (aktivno čitanje), a svrha je bolje razumjeti gradivo i lakše ga upamtiti;
pripremiti se za asocijativno učenje (jedino učenje primjereno našem mozgu) što uključuje izradu umnih mapa i odgovara načinu funkcioniranja našeg mozga;
pohraniti informacije i pamtiti korištenjem metoda koje učenje čine jednostavnim i zabavnim – mnemotehnike;
primijeniti usvojene informacije i planirati vrijeme za učenje.

Voditeljica: Marta Lončarević, prof. i dipl. knjiž.

 

 


 

PRIČAONICA U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

U školskoj knjižnici, osvjetljenoj tek treperavom svjetlošću svijeća iz fenjera, okupili smo se u 28. listopada u sumrak kako bismo oslušnuli priče koje nam šapuću Mraki, Mračnak, Mraz, Malik Tintilinić, Mačak Herbert, pokoja vješta žena znana i kao vještica, vile, vilenjaci; listali smo Sjeverozapadni vjetar i Mjesečeve sjene autora Zdenka Bašića, slušali priču Oprostite… jeste li vi vještica Emily Horn i Pawela Pawlaka, zavirili prikazama pod plaštove.

Priča počinje ovako: … o starim danima ovoga svijeta kada su ljudi poznavali vile. A šume i planine koje su ih okruživale bile su svjetovi sa svojim stanovnicima, zakonima, jezicima. I ljudi su umjeli poštovati taj svijet. Znali su da vilama pripada mjesto pod mjesecom, kao što ljudima pripada mjesto pod suncem. A kad bi u ranu zoru ili sumrak netko sreo biće vilinskoga rofa, jer su se tada ti svjetovi preklapali, skinuo bi šešir i naklonio glavu tega pustio u miru i tišini njegovu putu. (Bašić, Z. Sjeverozapadni vjetar. Zagreb : Planetopija, 2012.).

Petnaestoro učenika drugih razreda sudjelovalo u razgovoru o svijetu koji pripada mjestu pod mjesecom, smijalo se i osluškivalo priče sjeverozapadnog vjetra.

Marta Lončarević, knjižničarka i Alenka Žagar, učiteljica RN

 
 

 

 
LEKTIRE
 
Kako bi čitanje lektira bilo lakše i zabavnije, ovdje možete pronaći prikaz književnih djela.
Pažnja! Nije riječ o prepričanim lektirama, već o vodiču kroz romane, pripovijetke, pjesme, bajke i ostale tvorevine.
Olakšat će vam čitanje i razumijevanje djela, a za sve nejasnoće, pitajte knjižničarku: marta.loncarevic2@skole.hr

Divlji konj

Pinocchio

Duga

Emil i detektivi

 

 


Mrežni katalog knjižnice OŠ Čavle: Mrežni katalog knjižnice OŠ Čavle
 
 
Pravopis i gramatika:
 
Kuća ili kuča? Cvijet ili cvjet? Lako provjerite na: http://pravopis.hr/pravila/
 
Palatalizacija, jotacija, tvorba imenica, glagolski pridjevi, subjektni i predikatni skup, zavisnosložene rečenice... SVE to na jednom mjestu, pregledno i jasno:
 
Nemoj se brinuti! Ili, nemoj brinuti? Savjete o tome nađite ovdje: http://jezicni-savjetnik.hr/?page=3
 
Niste sigurni je li bolje napisati web stranica ili mrežna stranica? Je li bolje pisati CV ili životopis? Provjerite što je bolje: 
Bolje je hrvatski! http://bolje.hr/
 
 



Tražilica



e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 694848
Ovaj mjesec: 2517
Ovaj tjedan: 22
Danas: 22

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju