Upute za nastavnike:
e-Dnevnik za nastavnike
Upute za razrednike:
e-Dnevnik za razrednike
Upute za učenike-roditelje:
e-Dnevnik za učenike-roditelje
Povodom Svjetskoga dana učitelja – 5. listopada
Odgoj - pristup s ljubavlju
Svakom djetetu i svakom mladom biću treba pristupiti s punom pažnjom i ozbiljnošću jer je obrazovanje i odgoj mladih najvažniji pothvat i najodgovorniji posao, tako važan za njihov cijeli život, ali i za život obitelji i cijele zajednice… Odgoj ima širi zahvat u čovjekove dimenzije duhovnog života… Kad kažemo da je potreban odgoj mladog bića da dostojno, moralno živi, onda taj odgoj izgrađuje ljudsko biće u cjelovitosti njegova unutarnjeg duhovnog života, da zna biti ispravno i odgovorno slobodan, da ima plemenito srce s osjećajima nesebičnosti i dobrohotnosti prema drugima, da usvaja ispravna objektivna načela života kao normu savjesti. U odgoju treba računati s istinom o čovjeku koju spoznajemo iz Božje objave i koju potvrđuje iskustvo čovječanstva kroz cijelu povijest… S odgojem je slično kao i s prirodom. Ako vrt, njivu, voćnjak, vinograd prepustimo njima samima, da rastu kako hoće bez čovjekove ruke, brige, obrade - što će od njih biti? Izrast će šikara i korov, u njima neće biti plemenitih, dobrih plodova. Tako je i s čovjekom. Njegovati treba dušu istinom, dobrotom, ljubavlju i poštovanjem. Srce treba njegovati. Slobodu treba njegovati. Savjest treba usmjeravati. Cjelovit čovjek treba rasti. Čovjek kao odraz Božje ljepote, dobrote i ljubavi.
Odgoj je najveća umjetnost i najvažniji posao. Lako je graditi nebodere, lako je stvarati strojeve, lako je letjeti među zvijezde, ali teško je odgojiti čovjeka, cjelovita čovjeka koji će živjeti Božju viziju ljudskog života i svih ljudskih odnosa. Hoće li djeca, mladi rasti za radost i ponos svojih roditelja, za radost svojih učitelja, za nadu naroda, smisao života i sigurnost budućnosti? Što može dati sadašnjosti i budućnosti mladost izgubljena u nemoralu, u okrutnosti i nasilju, u drogi i alkoholu? Može glava biti puna svih mogućih znanja, a srce može biti zlo, savjest mrtva, sloboda okovana porocima koje više savjest ne osjeća! Velika je odgovornost za rast mladih, za odgoj u pravom smislu odgoja. Ta je odgovornost na savjesti roditelja, na savjesti svakog profesora, učitelja, nastavnika koji se svojim pozivom susreće s tim tajnama svakog ljudskog bića. Kad se Ivan Krstitelj rodio u kući Zaharije i Elizabete, susjedi su se pitali: ˝Što li će biti od ovoga djeteta?˝ To je prikladno pitanje pred svakim djetetom. U što će izrasti to dijete, taj mladi čovjek? Ovo je opće razmišljanje o odgoju. A koji je temeljni uvjet odgoja? To je pristup s ljubavlju!
Kardinal
Franjo Kuharić
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |