Upute za nastavnike:
e-Dnevnik za nastavnike
Upute za razrednike:
e-Dnevnik za razrednike
Upute za učenike-roditelje:
e-Dnevnik za učenike-roditelje
DRUGI RAZRED PŠ KOSTANJE U PROJEKTU UZ ČITANJE RIJEČI RASTU
Uz čitanje riječi rastu / Words grow by reading međunarodni je eTwinning projekt u kojem je sudjelovao 296 osoba iz 7 zemalja (Albanije, Bosne i Hercegovine, Rumunjske, Sjeverne Makedonije, Srbije, Turske i Hrvatske). Autorice projekta učiteljice su razredne nastave Marija Bulut Lukačević, Monika Mužar Kos i Ljiljana Marinjak.
Cilj Projekta bio je približiti djeci čitanje knjiga različitim aktivnostima te time izgrađivati kulturu čitanja, poticati radost čitanja, razvijati i usavršavati vještinu čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, pobuditi interes učenika za čitanje knjiga, osnaživati kritičko mišljenje o pročitanom, prikazati projektne aktivnosti kroz uporabu IKT-a i poticati druge učenike škole, lokalnu zajednicu i širu javnost na razvijanje kulture provođenja slobodnog vremena. Bilo je značajno osnažiti ulogu čitanja u razvoju jezičnih, komunikacijskih i stvaralačkih kompetencija potrebnih za izazove suvremenog društva.
Projektni partneri su mogli izabrati nekoliko važnih datuma i aktivnosti, obilježiti ih sa svojim učenicima, a svoje uratke postaviti na TwinSpace platformu. Komunikacija među partnerima projekta odvijala se putem TwinSpacea i Facebook grupe. Projekt je započeo u rujnu 2020. i njegovi smo sudionici od samog početka.
Na samom početku školske godine 2020./2021. učenicima je predstavljen Projekt i okvirni plan rada. Projekt i aktivnosti uvršteni su u Školski kurikul kao i u kurikule većine nastavnih predmeta. Učenici su upoznati s platformom TwinSpacea, a aktivnosti su se odvijale u okviru gotovo svih nastavnih predmeta i izvannastavnih aktivnosti.
U prvim danima nastavne godine obilježili smo Međunarodni dan pismenosti, a ubrzo smo i posudili prvu lektiru i na taj način započeli Tjedni čitalački izazov. Najuspješniji čitatelj dobio je Diplomu za najmarljivijeg čitatelja na kraju natjecanja.
Posebno bih istaknula suradnju sa školskom knjižničarkom Zrinkom Pavković koja je na samom početku oplemenila naš godišnji plan s nekoliko vrlo važnih i zanimljivih sugestija, koje smo prihvatili, a vezane su uz obilježavanje važnih datuma iz života naših pisaca i pjesnika. Zrinka je uvijek bila otvorena za savjet i preporuku knjige za čitanje. Održala nam je zanimljivo predavanje kao uvod u Mjesec hrvatske knjige. Pomogla nam je u organizaciji Čitalačkog izazova tijekom kojeg smo ostvarili suradnju s učiteljicom Marijom Marčić i učenicima prvog razreda naše škole.
U daljnjem radu organizirali smo i Bajkaonicu, pjevali uz Bajke u pjesmama, organizirali karaoke, osmislili kratku predstavu u Kazalištu sjena, uživali u satovima poezije, uredili našu malu razrednu knjižnicu i okušali se u stvaranju Razrednog časopisa i sl..
Tijekom naših projektnih aktivnosti obilježavali smo i važne datume iz života naših velikih pisaca i pjesnika kao npr. 115. godišnjicu rođenja Dragutina Tadijanovića, 90. obljetnicu rođenja Nade Iveljić i 50. obljetnicu smrti našeg zavičajnog pjesnika Josipa Pupačića na kojeg smo posebno ponosni. Istaknula bih da smo se ovom prigodom prijavili na Međunarodni likovno - literarni natječaj koji organizira OŠ Josip Pupačić iz Omiša. Stihovi iz njegove zbirke pjesama Lirika zelene zemlje poslužili su kao odlična inspiracija za naše radove u tehnici asamblaž.
Obilježili smo Svjetski dan čitanja naglas kao i Svjetski dan pripovijedanja te se dobro zabavili pripovijedajući uz pomoć gesta.
Na evaluaciji Projekta djeca su istaknula kako im je najdraže bilo sudjelovati u aktivnosti Preporučujemo za čitanje u sklopu koje smo ekranizirali Macu Papučaricu, kao i sudjelovanje u aktivnosti Knjiga i ja gdje su trebali pokazati svoju kreativnost i fotografirati se tijekom čitanja. Svoje rezultate rada redovito smo postavljali na TwinSpace platformu i razrednu stranicu. Zajedno smo zaključili da je Projekt bio zanimljiv i poučan i da ćemo rado sudjelovati i sljedeću školsku godinu.
Ovo je bio naš prvi eTwinning projekt, ali zasigurno ne i posljednji. Najveći doprinos u realizaciji Projekta usmjeren je prema postignućima mojih učenika što uključuje razvoj čitanja, poticanje radosti čitanja, razvijanje i usavršavanje vještine čitanja, razvijanje pozitivnog odnosa prema knjizi i buđenje interesa učenika za čitanje knjiga, osnaživanje kritičkog mišljenje o pročitanom i pronalaženje najboljeg prijatelja u knjizi koja nema vremenskih ni prostornih ograničenja. Svakako, svi zainteresirani imaju naše preporuke i veliki poticaj za sudjelovanje u ovom Projektu sljedeće školske godine. Za sve one koji žele vidjeti više o našem radu i radu projektnih partnera prilažem web adresu projekta Uz čitanje riječi rastu. Nadam se da ćete nam se priključiti i da ćemo u novoj školskoj godini rasti zajedno.
Učiteljica Mirela Miličević
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |