Iskoristimo izolaciju i ovladajmo novim vještinama!
Prilagodba na nove uvjete života i dobri rezultati hrvatskih stručnjaka u borbi protiv koronavirusa stvaraju dojam da je opasnost od obolijevanja prošla. Lijepo vrijeme također otežava odluku da ostanemo doma.
Međutim, popuštanje određenih mjera doneseno je zbog održavanja gospodarskih aktivnosti, kako bismo čim manje bili pogođeni ekonomskom krizom.
Važno je da se još neko vrijeme strpimo i suzdržimo od društvenih kontakata te sačuvamo zdravlje.
Vrijeme provedeno kod kuće možemo iskoristiti za usvajanje nekih novih vještina...
NAUČIMO CRTATI
Teorijska podloga za roditelje
Dječji crtež razvija se kroz nekoliko faza. Prvu fazu (1. - 3. godina) mi odrasli doživljavamo kao šaranje. U toj fazi djetetu je zanimljivija sama aktivnost crtanja, nego želja da crtežom nešto prikaže. U drugoj fazi (3. – 6. godina) dijete crtežom nastoji prikazati nešto što mu je važno. Crteži su simbolički, npr. krug i dvije linije koje izlaze iz njega predstavljaju čovjeka. Polaskom u školu dijete ulazi u fazu realističnog crtanja (6. – 10. godina). Crtež realistično prikazuje stvarnost i bogat je detaljima. Djeca uživaju u aktivnosti crtanja, stoga nije poželjno ispravljati ih, već ih pustiti da se slobodno izražavaju kroz aktivnost koja im predstavlja ugodu i zadovoljstvo. Nakon 10. godine dio djece dostiže fazu umjetničkog crtanja, no ona se javlja samo kod djece koja su ili jako zainteresirana ili nadarena za crtanje. Kod ostale djece u toj dobi slabi interes za crtanjem, pogotovo ukoliko motorički nisu u mogućnosti precizno nacrtati ono što žele. Kako bismo im olakšali ovladavanje vještinom crtanja, u nastavku nudimo poveznice s uputama i koracima u oblikovanju crteža.
Pokušaj i ti! - Aktivnost za djecu
„Kako pomoću kruga nacrtati životinje“ pogledaj na poveznici https://www.youtube.com/watch?v=O0UIlowd5qU
„Crtamo pomoću brojeva“ pogledaj na poveznici https://www.youtube.com/watch?v=LFAsSqzfN2E
RAZVIJAJMO PAŽNJU I KONCENTRACIJU
Teorijska podloga za roditelje
Pažnja je proces koji nam omogućuje da usmjerimo svoje razmišljanje na važne informacije, a zanemarimo nevažne. Ona ima središnju ulogu u tome koje će informacije naš um primiti, a koje neće. Zbog toga je iznimno važna u procesu učenja i pamćenja. Kako dijete raste, tako se razvija i njegova kontrola nad održavanjem pažnje. Kod starije djece pažnja duže traje i teže ih je omesti u održavanju pažnje, nego mlađu djecu. Sposobnost održavanja pažnje moguće je unaprijediti vježbom.
Pokušaj i ti! – Aktivnost za djecu
"10 vježbi za dječju pažnju i koncentraciju". Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba, socijalne pedagoginje Dora Kralj i Tanja Manović
NAUČIMO KUHATI
Teorijska podloga za roditelje
Uključivanje djece u pripremu hrane donosi mnogo dobrobiti. Prva je konstruktivno zajednički provedeno vrijeme djece i roditelja. Kroz vještinu kuhanja razvijaju se i mnoge druge sposobnosti kod djeteta. Dijete kroz igru usvaja nova znanja. Uključuje svih pet osjetila u doživljavanju svoje okoline. Mjerenjem količine namirnica uči se preciznosti. Guljenjem i sjeckanjem uvježbava finu motoriku. Budući da mora paziti na hranu dok se kuha, vježba koncentraciju i strpljenje. Kod djeteta se razvija svijest o zdravoj prehrani. Povećava se vjerojatnost da će dijete koje inače odbija hranu, pojesti obrok u čijoj pripremi je sudjelovalo. Razvija se odgovornost, samostalnost i samopouzdanje. Samostalno pripremanje obroka posebno je korisno u trenucima kada roditelji nisu u mogućnosti pripremiti obrok. Kod starije djece, važan je korak u odrastanju i preuzimanju brige za sebe.
Pokušaj i ti! – Aktivnost za djecu
„Djeca kuhaju“ – emisija u 30 epizoda u kojima djeca osnovnoškolske dobi sama pripremaju jednostavna jela. Možeš besplatno pogledati na poveznici https://play.rtl.hr/djeca-kuhaju-p_9927
POSLUŠAJMO PRIJEDLOGE VRŠNJAKA
Teorijska podloga za roditelje
Vršnjaci igraju veliku ulogu u životu svakog djeteta. Polaskom u školu, oni postaju sve važniji aspekt djetetova života. U vršnjačkim odnosima, među ostalim, dijete uči socijalne vještine, zadovoljava svoju potrebu za pripadanjem, formira sliku o sebi. Kako im je mišljenje vršnjaka izrazito bitno, određene pozitivne poruke djeca su sklonija prihvatiti ukoliko dolaze od vršnjaka, nego od odrasle osobe. U nastavku nudimo vršnjačke savjete o konstruktivnom načinu provođenja vremena tijekom izolacije.
Pokušaj i ti! – Aktivnost za djecu
„Što sa sobom kad nikamo ne smiješ?“ - Prijedloge Nine Topić, hrvatske Mlade ambasadorice za prava djece i mladih Europske unije pogledaj na poveznici https://youtu.be/I9jafiNvEA4
Ostanite doma, zdravi i veseli!
Vaše psihologinje
Literatura:
Čičin-Šain, N. i Horvat, S. (2013.) Razvoj pažnje kod djece. Preuzeto sa www.roditelji.hr
Ćaćić, S. (2017.) Djeca kuhaju sa svim svojim osjetilima. Preuzeto sa www.abecedaroditeljstva.com
Mihalić, S. (2013.) Crtam ti priču – dječji crtež. Preuzeto sa www.istrazime.com
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Nastava na daljinu | ![]() |
![]() |
Odgoj i obrazovanje | ![]() |
![]() |
Lokalna i regionalna... | ![]() |
![]() |
Mediji | ![]() |
![]() |