U našoj školi već petu godinu zaredom dio smo nacionalnog projekta „Čitamo mi, u obitelji svi“ Hrvatske mreže školskih knjižničara. Uključili smo se zato, jer želimo unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.
Dio smo velike obitelji od 115 škola diljem Republike Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih i četvrtih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 3647 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je. Ovaj projekt istodobno promiče važnost školske knjižnice u odgoju i obrazovanju učenika, u izgradnji njegove osobnosti i estetskog užitka koji proizlazi iz čitanja
Učiteljica 3.a razreda Ružica Šušak i knjižničarka Đurđa Ivković-Macut odabrale su sedam zanimljivih knjiga koje po sadržaju pripadaju: carstvu dječjih priča, humorističnim tekstovima, romanu za roditelje, bake i djedove, slikovnici, malim istraživačima, odgoju djece i mladih i igri do boljeg čitanja. U ruksaku će se tako naći : „Martina i mrkvica gunđalica“, „Tom Gates : moj savršeni svijet „ ,“ I na početku i na kraju bijaše kava“ , „Zmajić Kokos i tajna mumije“, „U fokusu: Svemir “ , „Ovladavanje čitanjem“„Mali meteorolog“.
Kroz pet dana učenici, roditelji, braća, sestre, bake, djedovi i drugi članovi obitelji zajedno će provesti vrijeme čitajući knjige iz naprtnjače te razgovarati o pročitanome.
Zašto su članovi obitelji uključeni? Zato što učenici najbolje uče, primaju nova znanja, nove navike i nove ideje kroz pozitivan primjer roditelja .
Na roditeljskom sastanku roditelji su upoznati s načinom i ciljevima provođenja projekta tako da se nadamo da će sa svojom djecom čitajući provesti svoje slobodno vrijeme.
Pozitivan stav prema čitanju i knjizi te primjer roditelja koji uživa u čitanju i vrednuje knjige kao nešto pozitivno potiče dječji interes za čitanje i knjigu.
Projekt smo započeli 18. siječnja 2019. kada je učenik Leon Opačić svojoj kući ponio ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.
U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto ili će učenici nacrtati djelić zajedničkog čitanja.
Projektom promičemo razvoj čitalačke vještine, elementa kompetencije „ Učiti kako učiti“ prema nacionalnom okvirnom kurikulumu.
Hrvatska mreža školskih knjižničara je udruga čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |