OSNOVNA ŠKOLA ĐURMANEC, PRO PUTKOVEC Šk. god. 2012./2013.
Razred: 1. i 2.
UČITELJICA: Ivanka Kovač
PROJEKT ŠTEDNJA
VRIJEME ODRŽAVANJA PROJEKTA: Listopad i studeni 2012. godine
CILJ PROJEKTA: Razvijati kod djece osjećaj za racionalno raspolaganje materijalnim dobrima koja su nam svakodnevno potrebna za život.
ZADACI: - utvrditi što je sve potrebno štedjeti
- utvrditi na koje se sve načine može štedjeti voda, električna energija, plin, telefonski impulsi, ogrjev, odjeća i obuća, školski pribor
- poticati djecu na štedljivo raspolaganje dobrima koja su nam potrebna za život
- razvijati pravilan odnos prema energentima, posebice prema iscrpivim izvorima energije (eko moment)
- poticati djecu na kreativno stvaranje novih stvari od recikliranih materijala
- osposobljavati učenike za istraživački rad
- potaknuti djecu na početak štednje u kasici-prasici
- poticati djecu na usmenu i pisanu komunikaciju
- poticati djecu na izražavanje svojih misli i osjećaja
- navikavati djecu na timski rad i suradnju
Temu projekta integrirali smo u satove hrvatskog jezika, likovne kulture, prirode i društva te satove razrednika.
Temu smo obrađivali kroz razgovor, raspravu, objašnjavanje, prikupljanje podataka, likovno izražavanje i pisano izražavanje.
Nadnevak: 10.10. 2012.
Nastavni predmet: Sat razrednog odjela
Obrađivana tema: Što sve i kako možemo štedjeti
Razgovarali smo o tome što se sve može štedjeti.
Uz pomoć metode «oluja ideja» učenici su davali primjere što sve štedjet. Naveli su da možemo štedjeti vodu, električnu energiju, plin, gorivo, odjeću i obuću, školski pribor, hranu i novce. Zatim su radili u grupama. Svaka grupa je dobila zadatak da nacrta nešto od onog što su naveli da se treba štedjeti. Tako su crtežima potkrijepili svoje navode.
Zatim smo raspravljali o načinima štednje. Učenici su opisivali kako oni štede vodu (npr. tuširanje umjesto kupanja, zatvaraju vodu dok četkaju zube...), el. energiju (gase svjetlo u prostoriji u kojoj ne borave, pišu zadaću po danu...), hranu (ne bacaju stari kruh, mame kuhaju koliko se pojede..), školski pribor (čuvaju svoje stvari, knjige daju mlađima..), odjeću i obuću (paze da ne poderu, daju premalu odjeću mlađoj braći i rođacima...).
Opet su radili u grupama. Crtali su na koje načine štedjeti vodu i električnu energiju.
ŠTO SVE MOŽEMO ŠTEDJETI (učenički radovi):
ŠKOLSKI PRIBOR HRANU GORIVO
VODU ODJEĆU I OBUĆU
NAČINI ŠTEDNJE (učenički radovi):
ŠTEDNJA VODE
- tuširanje umjesto kupanja - zatvoriti slavinu prilikom sapunanja ruku i pranja zubi
ŠTEDNJA ELEKTRIČNE ENERGIJE
- ugasiti svjetlo u prostoriji u kojoj nitko ne boravi
- pisati i čitati za dana, a ne uz svjetlost žarulje
Nadnevak: 19.10. 2012.
Nastavni predmet: Sat razrednog odjela
Obrađivana tema: Štedne naljepnice
Izradili smo «štedne naljepnice» koje smo zatim stavljali iznad svake slavine i prekidača u školi. Svaki je učenik stavio te naljepnice i u svoj dom (iznad slavina i prekidača).
NAPRAVLJENE ŠTEDNE NALJEPNICE
- za štednju vode - za štednju električne energije
POSTAVLJANJE ŠTEDNIH NALJEPNICA
- u učionice
- na hodniku
- u wc za djevojčice - u wc za dječake
Nadnevak: 25.10.2012.
Nastavni predmet: Likovna kultura
Obrađivana tema: Izrada kasica-prasica
Počeli smo izrađivati kasice-prasice kaširanjem starog novinskog papira. Papir smo kaširali na balone u nekoliko slojeva i ostavili da se dobiveni oblici stvrdnu. Zatim smo obojali oblike bijelom temperom te napravili nogice i njušku od starih plastičnih čepova. Na kraju smo ih ukrasili po želji.
1. KAŠIRANJE
2. BOJANJE
3. UKRAŠAVANJE
4. PONOSNI SMO NA SVOJE KASICE-PRASICE (pomoći će nam u štednji novca)
Nadnevak: 29.10.2012.
Nastavni predmet: Hrvatski jezik
Obrađivana tema: Igrokaz Kasica
- čitanje i interpretacija igrokaza Kasica ( napisala: Ksenija Grozdanić) iz dječjeg časopisa Prvi izbor
- na sljedećem satu smo izveli dramatizaciju igrokaza
Učenice 2. razreda Dora Ptičar i Lana Leljak izvode igrokaz
PROVOĐENJE ANKETE O ŠTEDNJI U OBITELJIMA UČENIKA 1. I 2. RAZREDA
Svaki je učenik proveo anketu o štednji unutar svoje obitelji.
Anketiran je svaki odrasli član kućanstva (te braća i sestre- školska djeca).
U anketi je sudjelovalo ukupno 55 ispitanika.
Primjerak anketnog lista:
OSNOVNA ŠKOLA ĐURMANEC, PRO PUTKOVEC ŠK.GOD. 2012./2013.
ANKETNI LIST U SKLOPU ŠKOLSKOG PROJEKTA «ŠTEDNJA»
Ime i prezime učenika koji provodi anketu: _________________________
Anketirani član kućanstva (ime, prezime, srodstvo s učenikom):
___________________________________________________________
- Opiši na koje sve načine štediš:
VODU______________________________________________________________________________________________________________________
ELEKTRIČNU ENERGIJU
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
OGRJEV ( plin ili drva; ovisno na što se grijete)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
TELEFONSKE IMPULSE
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ODJEĆU I OBUĆU
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
GORIVO (pitanje za vozače)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Opiši kako se u vašem kućanstvu odnosi prema hrani (što radite s hranom koja ostane,
kako iskorištavate kruh koji se ne pojede...)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Što se po tvojem mišljenju ne štedi dovoljno u tvojem kućanstvu?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tvoj prijedlog kako to popraviti (tj. kako bolje štedjeti):
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Tko je po tvojem mišljenju najbolji «štediša» u obitelji? Zašto?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
REZULTATI PROVEDENE ANKETE:
Kako se u kućanstvima štedi:
VODA
- više se tušira nego kupa
- prilikom pranja suđa, ruku, zubi i tuširanja zatvara se voda dok se sapuna ili četka
- koristi se čaša za vodu kod pranja zubi
- odjeća se pere tek kad se skupi dovoljno za punu perilicu
- voda iz perilice se koristi za jako zaprljanu radnu odjeću
- kombinira se upotreba vode iz javne mreže i prirodnog izvora
- neki nemaju vodu iz vodovoda nego koriste kišnicu
- popravljaju se neispravne slavine
- ljeti se ne peru automobili i ne zalijeva se previše
ELEKTRIČNA ENERGIJA
- isključuju se aparati kad nema nikog kod kuće
- gase se žarulje u prostorijama u kojima nitko ne boravi
- upotrebljavaju se štedne žarulje
- gase se aparati koji se trenutno ne koriste(TV, računalo...)
- čita se i piše za danjeg svjetla
- gase se svjetla u prostoriji u kojoj je uključen TV prijemnik
- mijenjaju se dotrajali uređaji
- mame peru rublje i glačaju na večer kad je jeftinije
OGRJEV
- grije se samo kad je jako hladno
- kombinira se upotreba plina i drva iz vlastite šume
- zatvaraju se vrata i prozori da se zadrži toplina
- kad je vani toplije, manje se grije
- najviše se grije prostorija u kojoj se najviše boravi
- grije se samo na drva jer je plin preskup
- isključuje se grijanje kroz noć
- oblaći se toplija odjeća
- naloži se samo popodne
- ne griju se prostorije u kojim ase ne boravi
- neki ne štede na grijanju (već na ostalim stavkama) jer smatraju da prostorije moraju zimi biti dobro ugrijane
TELEFONSKI IMPULSI
- telefonira se samo kad je nešto hitno
- razgovara se kratko
- šalju se SMS poruke umjesto poziva
- ne koriste se linije za zabavu(npr.horoskop, vicevi...)
- bake i djedovi uglavnom ne koriste mobitele i vrlo malo koriste telefon
ODJEĆA I OBUĆA
- ne kupuje se često
- nosi se do istrošenosti
- ista odjeća i obuća se nosi više sezona
- ne kupuju se skupe «markirane» stvari
- kupuje se na sniženjima
- mlađa djeca nasljeđuju od starije braće
- djeci se kupuje veća odjeća tako da je koriste i iduće godine
- obuća se nosi na popravak
- redovito se održava tako da što duže traje
- premala odjeća i obuća se daruje
GORIVO
- vozila se koriste samo za stvarne potrebe
- ne vozi se brzo
- vozi se najkraćim putevima
- kupuju se vozila koja manje troše
- obavlja se više poslova odjednom(usput)
- toči se na benzinskim postajama na kojima je jeftinije
- koriste se motori i bicikli umjesto automobila
ODNOS PREMA HRANI
- hrana koja ostane koristi se za hranjenje domaćih životinja
- od starog kruha se rade krušne mrvice
- kuha se toliko koliko se pojede
- kupuje se prema potrebi
- uzgaja se voće, povrće i žitarice
- stari kruh se poha i suši za hranu zečevima
ŠTO SE NE ŠTEDI DOVOLJNO
- Električna energija
- Voda
- Plin
KAKO BOLJE ŠTEDJETI
- upozoravati jedni druge na štednju
- isključiti električne aparate koji se ne koriste
- gasiti svjetlo u prostorijama u kojima se trenutno ne boravi
- smanjiti broj TV prijemnika
- koristiti samo štedne žarulje
- manje gledati TV
- kupiti vodokotlić sa dvije razine ispiranja
- ne jako odvrtati slavine
- zatvarati slavine prilikom sapunanja i četkanja
- ne kupovati nepotrebne stvari
- čuvati školske knjige za mlađu djecu
- neki su naveli da više nemaju na čemu štedjeti
NAJBOLJI «ŠTEDIŠE»
- Bake i djedovi- jer su navikli štedjeti još iz vremena kada nisu imali toliko kao mi danas
- Mame – jer paze da se kupuje i kuha prema potrebi; štede na sebi da bi priuštile djeci; upozoravaju sve ostale na štednju
- Tate – jer upozoravaju sve ostale na štednju, a neki i uplaćuju štednju djeci
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |