Učenici koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Novinarska skupina sudjelovali su u zanimljivom eTwinning projektu Unknown about known/Unbekanntes über Bekanntes uz partnerske škole iz Turske i Portugala. Projekt je započeo u siječnju, a završio u lipnju 2023. godine. Učenici su istraživali činjenice o poznatim izumiteljima iz domicilnih zemalja. Izrađivali smo digitalne postere, logo projekta i e knjigu. Učenici su sudjelovali u Kahoot kvizu s učenicima iz ostalih zemalja. Uživali su u projektu, a najviše u druženju s vršnjacima iz ostalih zemalja. Upoznali su njihov način života i sustav školovanja.Sudionici projekta radili su individualno sa svojim učenicima na pojedinim zadacima. Projekt je trajao od siječnja do lipnja i svi sudionici projekta bili su vrlo aktivni. Na zajedničkim proizvodima djelovali smo u timovima. Stvarali smo postere, logo projekta, e knjigu, a naglasak je bio na istraživanju inovatora s naših prostora. Pritom su učenici razvijali vještine učenja, te poboljšali digitalne i komunikacijske vještine. Kako su učenici nešto stariji, zadaci su nam bili kompleksniji i obuhvaćali su više digitalnih alata za izvršenje zadataka. Projekt je integriran u kurikulumske aktivnosti kroz nekoliko nastavnih predmeta: engleski jezik, informatika, povijest i hrvatski jezik. U projektu su sudjelovali učenici novinarske skupine, a projekt je vođen od strane školske knjižničarke i u potpunosti je uklopljen u kurikulum školske knjižnice i škole. Projektom je unaprijeđen proces učenja, a učenici su unaprijedili vještinu učenja, digitalne i komunikacijske vještine, ali i emocionalne i socijalne vještine, jer su surađivali, bodrili i podupirali jedni druge i bili jedni drugima podrška. Komunikacija s partnerima bila je redovita. Komunicirali smo putem različitih aplikacija (Etwinning chat, Zoom, Messenger i Facebook). Sama suradnja između učitelja odvijala se neprestano putem twinspacea. U sklopu projekta odradili smo i zajednički uradak: e knjigu, te smo odigrali zajednički Kahoot kviz. Učenicima su dodijeljeni zadaci, a uz kvalitetnu organizaciju i koordinaciju sve je odlično odrađeno. Također smo odradili niz susreta putem mreže. Na samom početku projekta potpisane su suglasnosti roditelja kako bi učenici uopće mogli sudjelovati u projektu. Promovirali smo i poticali učenike na sigurnost na internetu. Tijekom projekta svoje su digitalne vještine poboljšali i učenici i učitelji. Organizirali smo mrežne sastanke i chatove putem eTwinning platforme. Pri realizaciji zadataka korišten je informacijsko-komunikacijskog program: Canva, Book Creator, PPT, te Google alati. Pri kraju projekta učenici su zajednički sudjelovali u kahoot kvizu koji je bio postavljen da se mogu natjecati svi učenici, a odaziv je bio vrlo velik i rezultati izvrsni. Učenici su nakon ovog projekta poboljšali prije svega svoje vještine pri korištenju digitalnih tehnologija, a zatim i vještine učenja stranog jezika, komunikacijske vještine, čitateljske vještine i socijalne vještine. Podigli su razinu vlastite motivacije za učenje engleskog jezika te jačali svoju osobnost. Upoznali su se s različitim digitalnim alatima koje će im unaprijediti daljnje učenje. Vrednovanje projekta provodilo tijekom godine putem anketa i online obrazaca. Sudjelovali su svi učenici i učitelji kako bi na temelju njihovih razmišljanja projekt učinili još boljim. Analizirajući zajedničke sastanke i putem evaluacijskih obrazaca utvrđeno je da su učenici pozitivno reagirali na projekt. Projekt je ocijenjen pozitivnim od strane učenika i rado su se odazvali svakoj aktivnosti, a i moje osobno zadovoljstvo kao voditelja projekta je iznimno, jer sam surađivala s odličnim partnerima iz drugih zemalja i naučila raditi u aplikacijama koje do sada nisam susrela. Diseminaciju projekta vršila je svaka škola osobno, pa tako i naša putem mrežne stranice i školskih panoa. Kao doprinos projektu istaknula bih zanimljivost teme koju sam upotpunila suradnjom, koordinacijom i organizacijom, unaprijeđenje digitalnih vještina, te upoznavanje novih inovativnih i kreativnih kolega iz raznih zemalja.