« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
PRIJEPODNE
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:10
Upute za roditelje
Poštovani roditelji,
Zbog nepredviđenih okolnosti, Vaše dijete nije završilo proces upisa u 1. razred, a u rujnu će postati učenik. Budući da je proces pripreme za polazak u školu u predškolskim ustanovama također prekinut, želja nam je ovim putem dati Vam neke sugestije za pripremu djece za polazak u školu kako bi on bio što jednostavniji za sve nas.
Znamo da su roditelji prvi i najvažniji odgajatelji djece i partneri učiteljima u odgojno-obrazovnom procesu. Stoga već sad želimo započeti naš partnerski odnos.
Polazak u školu važan je i stresan događaj za svaku obitelj. Nemojte na djecu prenositi svoje strahove i nedoumice. Prenesite djeci svoja i tuđa pozitivna iskustva, pričajte im lijepe zgode, razgovarajte o pozitivnim stranama škole. Razgovarajte s djecom o njihovim strahovima, očekivanjima i željama, nemojte ih umanjivati niti podcjenjivati jer su oni za djecu veliki i stvarni ma koliko nama izgledali nebitni.
Budući da je igra najprirodnija dječja aktivnost kojom oni najbolje uče, neka i vama igra s djetetom bude način pripreme za školu.
Što vježbati s djecom?
- Pažnju (kod rješavanja zadataka i svakodnevnih aktivnosti, kod djece te dobi ona je do 15 min)
- Opažanje i promatranje (potičite ih da pričaju o svemu što zapažaju)
- Tjelesne aktivnosti (trčanje, penjanje, skakanje, bacanje i hvatanje lopte...neka dijete nekada i padne i samo ustane, i to je dio igre)
- Pokrete ruke i prstiju (grafomotorika je važna za pisanje)
Što učiti s djecom?
- Uočavanje detalja
- Brojenje (predmeta, igračaka, ljudi...)
- Prostorne i vremenske odnose (jučer-danas-sutra; prije-poslije; veće-manje, gore-dolje...)
- Klasifikaciju (npr. svrstaj u istu skupinu voće, povrće, životinje, članove obitelji, vozila...)
- Analizu i sintezu riječi (rastavljanje i sastavljanje riječi, početi s kratkim riječima od dva glasa)
Vještine važne u školskom okruženju
- Zauzimanje za sebe na primjeren način
- Nošenje s ljutnjom i frustracijom
- Prihvaćanje odbijanja od strane vršnjaka
- Nošenje s neuspjehom i prihvatljive reakcije na neuspjeh
- Sposobnost prilagodbe (na skupinu vršnjaka, na nove situacije, nove autoritete)
- Poštivanje (drugih i drugačijih, tuđih stvari...)
- Radne navike (dajte djetetu neku obavezu primjerenu dobi)
- Upornost u radu (završavanje započetog)
- Sposobnost dijeljenja s prijateljima
- Pridržavanje pravila
Pri usvajanju ovih vještina posebnu pažnju posvetiti djeci koja nisu pohađala dječji vrtić. Čim završe mjere koje su na snazi, treba im omogućiti druženje s vršnjacima jer se većina navedenih vještina upravo tako stječe.
Što je još važno?
- Budite dosljedni u odnosu prema djetetovim obavezama
- Ne radite umjesto djeteta, dajte mu vremena i strpljivo čekajte da dovrši započeto
- Pohvalite svaki trud i napredak koji je rezultat truda, budite umjereni u nagrađivanju
- Objasnite molbe i zahtjeve
- Postavite jasna pravila i granice ponašanja
- Razgovarajte i njegujte kulturu komuniciranja (oslovljavanje odraslih, slušanje sugovornika, čekanje na red kako bi reklo ono što želi, ne upadanje drugima u riječ, poštivanje tuđeg mišljenja i kad se s njim ne slaže)
- Kritizirajte nepoželjno ponašanje, a ne dijete
- Potičite dijete da se samo oblači, zakopčava odjeću, obuva, veže obuću, samostalno obavlja higijenske potrebe, jede, posprema igračke, pazi na svoje stvari
- Naučite dijete da samo otključa i zaključa vrata, koristi telefon, ode u trgovinu nešto kupiti
- Pokažite djetetu put od kuće do škole i objasnite opasnosti na putu
- Naučite dijete da neko vrijeme bude samo kod kuće
Umjesto zaključka
Jeste li primijetili da nismo napisali da djecu učite čitati i pisati?
Ne, nismo to previdjeli!
Naš je posao učenike naučiti čitati i pisati, taj posao traje čitavu jednu školsku godinu, a obavljaju ga profesionalci koji su školovani za to. Puno nam je veći problem ispraviti pogreške i ispravno naučiti djecu koja su to pogrešno naučila.
Ne smijete zaboraviti da su u školi uspješniji uporni i radoznali od onih s velikim predznanjem!
Želimo Vama i našim budućim učenicima puno uspjeha i veselja u učenju i radu!
Učitelji i stručna služba OŠ Domovinske zahvalnosti