« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
PRIJEPODNE
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:10
Tijekom mjeseca listopada 2020./2021. školske godine, nakon nastavnog sata o izvorima informacija i vrstama medija, školska knjižničarka je provela istraživanje među učenicima petih razreda o korištenju medija. Anketa je bila anonimna i izrađena u google forms obrascu. Sudjelovalo je 55 učenika petih razreda.
Cilj istraživanja bio je utvrditi koje vrste medija učenici petih razreda naše škole koriste u kućanstvu i u kojoj mjeri. Važna činjenica u ovom istraživanju je i uključenost, odnosno nadzor, roditelja tijekom korištenja različitih vrsta medija.
Rezultati istraživanja
Od svih anketiranih učenika njih 90,9% posjeduje svoj pametni telefon.
Jednak broj učenika, 92,7%, najviše koristi televiziju i računalo/Internet. Knjige koristi 60% učenika, 23,6% koristi novine i časopise, dok njih 21, 8% koristi radio i strip.
Na pitanje koliko vremena posvećuju pojedinim aktivnostima njih 67,3% koristi Internet svaki dan dok još njih 27,3% i nekoliko puta na dan, 54,5% koristi mobitel svaki dan i još njih 36,4% nekoliko puta na dan. Jako veliki postotak učenika igra i videoigre nekoliko puta na dan, njih 34,5% kao što ih koristi i društvene mreže. 16,4 % učenika čita knjige svaki dan dok još njih 21,8% čita i nekoliko puta na dan. Nešto više učenici gledaju televiziju, 22% svaki dan, 30,9% nekoliko puta na dan. Najmanje svog vremena posvećuju slušanju radija te čitanje časopisa, novina i stripova.
Što se tiče pouzdanosti medija na prvo mjesto stavljaju Internet, zatim televiziju, radio i novine. Ovaj poredak je razumljiv s obzirom na vrijeme provedeno koristeći navedene medije.
Većina učenika, njih 45,5% traži dopuštenje roditelja za korištenje medija, dok njih 18, 2% uopće ne.
Njih 81,8 % smatra kako je sadržaj koji čitaju ili gledaju primjeren njihovoj dobi.
Oni koji gledaju neprimjeren sadržaj, na pitanje zašto, izjavljuju:
Zato što gledaju roditelji. Sviđa mi se.
Iz znatiželje. – najčešći odgovor
Učenici u svoje odgovore nisu uključivali korištenje medija u svrhu nastave.
Očekivan je veći postotak učenika koji koriste elektroničke medije više nego tiskane. Jedan od razloga je i trenutna pandemijska situacija, i online nastave. Međutim, svjesni smo i činjenice kako su elektronički mediji sve pristupačniji te brži, vizualno privlačniji i primamljiviji, što je današnjim generacijama učenika jako važno.
S obzirom na rezultate istraživanja sastavljena je plakat kako bi učenici i roditelji uvidjeli na što trebaju obratiti pažnju prilikom korištenja medija.