« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
PRIJEPODNE
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:10
1. Prije svega, u školu nosi posebnu bilježnicu za svaki predmet. Bilješke s prošlog sata povijesti neće ti nimalo pomoći ako se nalaze u bilježnici za hrvatski jezik koja je danas ostala kod kuće. Večer prije škole pripremi sve bilježnice koje će ti trebati prema rasporedu sati, a na satu piši čitko. Naškrabana slova kasnije ti neće biti od nikakve pomoći.Na satu pažljivo slušaj i bilježi samo bitne stvari. Smisao bilješki nije imati transkript s predavanja, već samo važne stvari koje će vjerojatno biti u testu.
Za početak, ako učitelj naglasi „Ovo mi morate znati“ ili „Ovo će biti u testu“. Važne su i stvari koje učitelj ponovi dva ili više puta za vrijeme sata (podvuci ih). Sve što je učitelj dodatno zapisao na ploču. Sve što govori sporije (upravo zato da stigneš zapisati).
Ako učitelj koristi nabrajanje, obavezno zabilježi svaki korak (prvo ovo, onda ono). Ključ su i riječi 'pogotovo', 'najznačajnije', 'najvažnije', 's druge strane', 'zato' i 'posljedično'. Naćuli uši kada ih čuješ za vrijeme sata i zabilježi ono što si čuo/la.
Mnogi učitelji na kraju sata ukratko sumiraju sve o čemu su pričali. Kako im za to ostaje samo nekoliko minuta, navest će samo ključne stvari koje definitivno moraš znati. Ako si za vrijeme sata nakratko odlutao/la mislima (događa se svima), obrati pozornost na zaključak i posebno ga zabilježi na kraju bilješki te uokviri kako bi ga kasnije lakše pronašao/la.
Primjeri su najbolji pomagači razumijevanju gradiva, te i njih posebno označi u bilježnici tako da na marginu bilježnice kraj primjera štampanim slovima napišeš "PR". Ako nešto nisi shvatio/la, stavi mali upitnik pored zabilježenog i nakon sata pitaj učitelja što ti nije jasno.
Osim što ćeš na taj način upamtiti velik dio gradiva, vidjet ćeš ima li ti smisla sve zapisano i trebaš li nešto dodatno proučiti iz knjige, s Interneta ili drugog izvora. Za prolazak kroz bilješke s jednog sata treba ti 15-ak minuta, i to ne moraš činiti za radnim stolom, već možeš i na kauču uz stišani TV i kokice ;).
Kada učiš za usmeni ili pismeni ispit, pokušaj povezivati gradivo s onim prethodno naučenim. Ako shvatiš uzročno – posljedične veze između događanja i pojmova, lakše ćeš pamtiti i sve ostalo. Na poseban komad papira zapisuj veze koje si primijetio/la i neka ti isti posluži kao svojevrsni predložak prema kojem ćeš ponavljati gradivo.
Možeš koristiti i markere, s time da ih sistematiziraš. Primjerice, koristi ZELENI za ključne riječi, NARANČASTI za definicije glavnih pojmova, PINK za važne godine i ŽUTI za ostale stvari koje smatraš bitnima. Pronađi sistem koji ti najviše odgovara i pridržavaj ga se – ako cijelu bilježnicu zašaraš istom bojom markera, to sigurno neće pomoći savladavanju gradiva.