« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
PRIJEPODNE
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:10
U siječnju 2024. pedagoginja Ivana Vidović provela je istraživanje u svim petim razredima. Cilj istraživanja je bio ispitati kako se učenici osjećaju u razredu i školi, imaju li pomoć vršnjaka ili doživljavaju uvrede.
U istraživanju je sudjelovalo 72 učenika.
61% učenika je reklo da se osjećaju potpuno prihvaćeno u razredu, 35% učenika se većinom osjeća prihvaćeno, a 4% učenika ponekad.
55,5% učenika u razredu može reći što misli, 42% učenika ponekad, a 2,5% učenika je reklo kako ne može reći što misli.
81% učenika je reklo kako će im učenici uvijek poslati školski i domaći rad ako nisu bili u školi, a 4% učenika je navelo da im neće poslati.
73,5% učenika nikada ili rijetko doživljavaju uvrede u razredu, 15% učenika ponekad, a 11,5% učenika većinom da ili stalno.
61% učenika se zna nositi s vrijeđanjem i zna što napraviti, 24% učenika se ponekad zna nositi s vrijeđanjem, a 15% učenika ne zna.
92% učenika se osjeća sigurno u školi, 6,5% ponekad, a 1,5% učenika se ne osjeća sigurno. Sigurnost im ugrožavaju stariji učenici koji ih znaju gurati ili vrijeđati.
Rezultati su predstavljeni razrednicima, učenicima i roditeljima.
Dobiveni podatci su nam pokazali da s učenicima trebamo raditi na empatiji, poticati ih na međusobno pomaganje i toleranciju. Potrebno je osvijestiti učenike o ponašanjima koja vrijeđaju druge, a oni ih najčešće smatraju šalama i uobičajenom komunikacijom (psovke, razni nadimci …). Važno je ojačati učenike da kažu svoje mišljenje i da se ne boje argumentirano suprotstaviti drugima, naučiti ih vještinama rješavanja međuvršnjačkih sukoba, ali i dati im informaciju kome se mogu obratiti ako zatrebaju pomoć.
Kako bi stvorili sigurno okruženje za naše učenike i ojačali asertivne oblike ponašanja, odnosno ponašanja koja ne ugrožavaju prava drugih, potrebna nam je pomoć i suradnja roditelja. Moramo im biti model u ponašanju i u odnosima s drugima jer oni uče od nas.
Cilj nam je da se i onaj mali postotak učenika koji je naveo da se ne osjeća prihvaćeno u razredu i sigurno u školi, povjeri odraslima i kaže što ga muči kako bi zajedno pronašli način da se osjeća bolje i sretnije.