« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
PRIJEPODNE
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:10
Tko su djeca s posebnim edukacijskim potrebama?
OŠTEĆENJE VIDA
sljepoća - slijepe se osobe služe Brailleovim pismom
slabovidnost - slabovidne osobe mogu čitati crni uvećani tisak
Nužna je prilagodba udžbenika i didaktičkog materijala (brajica, poseban pribor za pisanje, povećala, diktafon...)
OŠTEĆENJE SLUHA
gluhoća (sluh uništen ili je gubitak sluha iznad 91 dB) - niti uz pomoć slušnog aparata dijete ne može čuti govor
nagluhost (ostaci sluha su iskoristivi, koristi se slušni aparat)
Razlika je u težini oštećenja ako je došlo do gubitka sluha prije razvoja govora ili kad je govor već razvijen. Potrebna je stručna podrška logopeda i audiopedagoga.
POREMEĆAJI GOVORNO-GLASOVNE KOMUNIKACIJE I SPECIFIČNE TEŠKOĆE UČENJA
Specifične teškoće učenja:
MOTORIČKA OŠTEĆENJA I KRONIČNE BOLESTI
UČENICI SA SMANJENIM INTELEKTUALNIM SPOSOBNOSTIMA
Značajna ograničenja u intelektualnom funkcioniranju i u adaptivnome ponašanju:
Teškoće se uočavaju na planu: motorike, percepcije, pamćenja, pažnje, govorne recepcije i ekspresije (oskudan i nepravilan rječnik, teškoće u artikulaciji, razumijevanju...)
UČENICI S POREMEĆAJIMA U PONAŠANJU
Poremećajima ponašanja smatraju se odstupanja od normi uobičajenih ponašanja.
Mogu biti prisutna:
Zahtijevaju stručnu pomoć (socijalni pedagog , psiholog, psihoterapeut...)
UČENICI S POREMEĆAJEM PAŽNJE/ POREMEĆAJEM PAŽNJE S HIPERAKTIVNOŠĆU
Dvije su vrste poremećaja pažnje:
Karakteristike: nepažljivost ili rastresenost, impulzivnost, nestrpljivost, prekomjerno emocionalno uzbuđivanje, neobuzdanost, socijalni problemi, dezorganiziranost. Popratna je pojava nezadovoljavajući uspjeh u školi.
AUTIZAM
Svrstava se među veće teškoće u razvoju. Ponajprije pogađa:
VIŠESTRUKE TEŠKOĆE
Posebna su skupina djeca s dvostrukim senzornim oštećenjima kao gluho-slijepi.
DAROVITOST
Nužna je prilagodba odgojno-obrazovnog rada sposobnostima učenika (više samostalnog rada, eksperimentiranja zadovoljit će njihove edukacijske potrebe).
ŠKOLOVANJE DJECE S POSEBNIM POTREBAMA
Učenici s posebnim potrebama imaju pravo na obrazovanje koje će im omogućiti
(oblikovano prema čl.23.Konvencije o pravima djeteta, 2000.)
Pravodobnim uočavanjem "teškoća" te bolje upoznavanje osobitosti učenika na pojedinim područjima razvoja i postignuća u školi (npr.čitanje,pisanje i usmeno izražavanje, računanje i dr.) VAŽNI su kako roditelju tako i školi da bi ZAJEDNO spriječili posljedice neuspjeha u školi:
Upoznavanje obrazovnih potreba učenika omogućuje izradu primjerenih programa školovanja, te razvoj pozitivnog socijalnog ozračja (npr.u okruženju i odnosima među vršnjacima u razredu).
ŠKOLOVANJE DJECE S POSEBNIM POTREBAMA U HRVATSKOJ SE ODVIJA U:
Oblik školovanja djece u redovnim školama:
Potpuna integracija
Individualizirani pristup u radu
Podrazumijeva primjenu onih metoda, sredstava i didaktičkih materijala koji
Rad s učenicima potrebno je podržavati odgovarajućom
Prilagođeni program
Sadržaji se obogaćuju:
Na početku svake školske godine se utvrđuje iz kojih je nastavnih predmeta potrebno izraditi prilagođene programe.
Prilagođeni program izrađuje učitelj u suradnji s defektologom.
Kad učenici s posebnim edukacijskim potrebama ulažu mnogo truda i napora, učitelj to mora na vrijeme prepoznati i ocijeniti najboljim ocjenama.
Djeca s posebnim edukacijskim potrebama nisu žrtve koje traže zaštitu, ni manje vrijedna ljudska bića, već djeca s jednakim pravima i odgovornostima, koja trebaju i mogu jednako pridonositi društvu.
Ne određujmo ih onim što im nedostaje, nego onim što imaju, a to su njihovi talenti, ljepota, snaga, ljubav...
Ne ignorirajmo ih, nego ih poštujmo!
Poštivanje različitosti i uvažavanje dostojanstva svake osobe obilježje je društva koje sebe smatra civiliziranim, humanim i pravednim.
NE ODUZIMAJMO IM NJIHOVA PRAVA,
NEGO IM DAJMO PRILIKU!
Priredila: prof. Anita Petrić, dipl. socijalna pedagoginja