« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
PRIJEPODNE
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:10
Povodom početka javne kampanje za informiranje i osvještavanje građana o uvođenju građanskog odgoja i obrazovanja u školski obrazovni sustav, ovih su dana predstavljeni video-spot, radijski jingle te Facebook stranica na kojima će se o ovoj temi informirati prvenstveno učenike, roditelje i nastavnike.
Kampanju provode Mreža mladih Hrvatske, Centar za mirovne studije i GONG u sklopu IPA projekta „Novo doba ljudskih prava i demokracije u školama“ kojim istovremeno pružaju podršku eksperimentalnom provođenju u šest škola u Dugoj Resi, Vukovaru, Daruvaru, Obrovcu i Gori kod Petrinje, s očekivanjem da će GOO biti kvalitetno i sustavno uveden u sve osnovne i srednje škole u školskoj godini 2014/15.
Kvalitetno i sustavno uvođenje GOO-a očekuje se u svim školama u školskoj godini 2014/15, a trenutačno se građanski odgoj i obrazovanje provodi eksperimentalno u 12 škola – četiri srednje i osam osnovnih. Šest škola u Dugoj Resi, Vukovaru, Daruvaru, Obrovcu i Gori kod Petrinje radi uz podršku Mreže mladih Hrvatske, Centra za mirovne studije i GONG-a u sklopu IPA projekta „Novo doba ljudskih prava i demokracije u školama“, dok uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje radi preostalih šest škola – po dvije u Zagrebu i Koprivnici, te po jedna u Čakovcu i Dugom Selu.
Građanski odgoj i obrazovanje sastavljen je od više međusobno povezanih područja u kojima će učenici učiti:
1. kako uspješno komunicirati s drugim ljudima, kako raditi timski,
kako rješavati sukobe i prihvaćati različitosti → društvena dimenzija
2. o pravima i odgovornostima te kako i zašto zaštiti svoja i
tuđa prava → ljudsko-pravna dimenzija
3. kako se u društvu rješavaju problemi i donose odluke, zakoni i drugi
propisi, tko se uključuje u taj proces i na koji način, što sami možete
učiniti da biste sudjelovali u tom procesu, kako je ustrojena država, a
kako lokane i županijske razine → politička dimenzija
4. o različitim kulturama i kako se međusobno
poštovati → kulturalna dimenzija
5. o svemu vezanom uz novac – kako ga trošimo i zarađujemo,
kako se zapošljavamo… → gospodarska ili ekonomska dimenzija
6. zašto je važno čuvati prirodu i okoliš → ekološka dimenzija.
U građanskom odgoju i obrazovanju nema štrebanja. Nisu bitna samo znanja, nego se jednaka važnost pridaje tvojim uvjerenjima i stavovima te vještinama koje će učenici razviti.
Izvor: Portal za škole