« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
PRIJEPODNE
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:10
Primjena tehnologije u obrazovanju u današnje doba je imperativ. Škole pohađaju generacije digitalnih urođenika koje se u klasičnom obliku nastave osjećaju kao u kamenom dobu, očito je stoga da je neophodno prilagoditi način poučavanja novim generacijama. Tehnologija nije odgovor na sve i ne smije biti sama sebi svrha. Ali, važno je razviti nove oblike poučavanja koji iskorištavaju jedinstvene značajke medija ili tehnologije.
Primjer primjene e-učenja kroz korištenje novih medija i tehnologije je CARNetova usluga e.Tečajevi za primjenu u nastavi.
e.Tečajevi za primjenu u nastavi besplatni su gotovi online tečajevi implementirani u CARNetov sustav za upravljanje učenjem Loomen, namijenjeni prvenstveno nastavnicima predmeta Informatika u osnovnim i srednjim školama, ali i nastavnicima ostalih predmeta, kao i nastavnicima na visokoškolskim ustanovama. Svojim sadržajem pokrivaju područje informacijskih i komunikacijskih tehnologija, a u svom programu broje sveukupno 15 različitih tečajeva.
Tehničku i administrativnu podršku na razini sustava Loomen svojim korisnicima pruža CARNet putem elektroničke pošte loomen@carnet.hr, dok na razini tečaja nastavnik sam vrši administraciju – polaznika, lekcija i aktivnosti tečaja.
Nastavnik od CARNeta preuzima tečaj po želji i postaje mentor svojim učenicima/studentima odnosno polaznicima. Time frontalna nastava u učionici nestaje, a polaznik postaje središtem procesa poučavanja, koji se može odvijati u potpunosti online, kombinirano ili se e.Tečaj može koristiti samo kao dodatni materijal za učenje. Vremensko trajanje tečaja prepušteno je na odluku nastavniku, jednako kao i broj učenika koje će uključiti u e.Tečaj.
e.Tečajevi se mogu primijeniti u kombiniranom modelu na način da se dio aktivnosti odvija online – obrada lekcija sadržaja, a samoprovjera znanja i provjera znanja u školskoj informatičkoj učionici zajedno sa ostalim učenicima i nastavnikom. Preduvjet za takav model primjene je da svi učenici izvan školske informatičke učionice imaju dostupno računalo s pristupom Internetu. Jednako tako, prepreka može biti i premali broj računala u učionici uslijed čega nastavnik mora napraviti podjelu učenika na manje grupe.
Ako se e.Tečajevi koriste kao dodatni materijali za učenje, primjenjuju se kao u klasičnoj nastavi te je preduvjet da se izvode u informatičkoj učionici, ali onda se može javiti potencijalni problem s brojem računala.
Nastavnik se može odlučiti i potpuno online primjenu, a tada je bitno da nastavnik bude siguran da svaki učenik ima pristup računalu s vezom na Internet izvan škole.
Ukoliko to tehnički uvjeti dozvoljavaju i razina samostalnosti i odgovornosti učenika za učenje je visoka, e.Tečaj se može odvijati u potpunosti online.
Prema statistikama, u osnovnim i srednjim školama najčešće je korišten kombinirani model jer se smatra da učenici još nisu spremni za preuzimanje potpune odgovornosti za svoje učenje, discipline u izvršavanju online obaveza i kontrole vremena, a osim toga i realna slika je još uvijek takva da svi učenici još ne posjeduju računalo kod kuće.
Ukoliko nastavnici žele uključiti tehnologiju u svoju nastavu, ali uvjeti rada ne zadovoljavaju tehničke preduvjete, mogu odabrati opciju korištenja e.Tečaja kao dodatnog materijala za učenje i koristiti ga samo u računalnoj učionici ili čak samo kao domaću zadaću.
U cilju uspješne primjene e.Tečajeva u nastavi, potrebno je učenicima u školama omogućiti pristup računalnoj učionici odnosno računalu na zahtjev, kako bi oni učenici koji nemaju računalo kod kuće, usprkos tome mogli izvršavati svoje zadatke i aktivnosti zadane e.Tečajem.
Na e.Tečaju nastavnik dobiva ulogu različitu od one u učionici. U virtualnom okruženju nastavnikova kontrola aktivnosti je neizravnija, a učenik je u prvom planu. Nastavnik ima ulogu moderatora, ali ne i kontrolora. Učenici/studenti samostalno prolaze kroz sadržaj e.Tečaja, a nastavnik pomaže u slučaju nerazumijevanja dijelova gradiva, daje smjernice i ocjenjuje zadatke.
Učenici/studenti stječu nova znanja kroz diskusijske forume moderirane od strane nastavnika. Sudjelovanje u diskusijama se boduje, a bodovi se pribrajaju onima koje polaznik ostvari na testovima i zadacima.
Usluga E-tečajeva za primjenu u nastavi pokazuje da nastavnici mogu uvesti e-učenje u svoju nastavu, bez potrebe za materijalnim ulaganjem, koristeći dostupnu tehnologiju na školi. Ujedno u svoju nastavu mogu uključiti i učenike iz drugih škola, budući da virtualni svijet ne poznaje geografskih ograničenja.
Izvor: Portal za škole