« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
PRIJEPODNE
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:10
Pridružili smo se još jednom projektu pod imenom "Želim stablo" kojem je cilj da se učenici brinu za stablo ili biljku izvan učionice ili u njoj, kako bi postali odgovorni ljudi za održivu budućnost.
U projekt su uključeni učenici drugog razreda pod vodstvom učiteljice Mire Radović te učenici petih razreda sa učiteljima Zdenkom Bilić, Marinom Lekić i Danijelom Forjanom. Ovime smo povezali više različitih predmeta i razrednih odjeljenja u izradu rješenja zalijevanja i kontrole rasta biljke graha klasičnim načinom i primjenom tehnologije, u ovom slučaju, microbita.
Učenici su dobili zadatak promatrati klijanje graha. Klijanje je proces razvitka biljke iz sjemenke do pojave prvih listova. Sjemenka graha se sastoji od sjemene lupine, dviju supki i klice. U supkama se nalaze hranjive tvari potrebne za razvoj klice do pojave prvih listova, koji fotosintezom stvaranju hranjive tvari potrebne za daljnji rast biljke. Klica se sastoji od klicinog korjenčića i izdanka. Uvjeti potrebni za klijanje su: voda, zrak, toplina, te sjemenka mora biti zdrava i zrela.
Učenici će promatrati kako količina vode utječe na klijanje. Dvije skupine učenika će sudjelovati u projektu. Učenici 2. razreda će dobiti upute od nastavnice biologije i kemije kako posaditi sjemenku, kako zalijevati i zapisivati mjerenja.
Učenici 5. razreda će na isti način posaditi grah, ali će zalijevati uz pomoć microbita koji su programirali na satu informatike. Također će promatrati i mjeriti rast biljke uz primjenu tehnologije te ćemo vidjeti razliku između klasičnog zalijevanja i uz pomoć microbita.
Na satu tehničke kulture učenici su napravili stalak za microbit i posudu s vodom.
Pretpostavljamo da će proces trajati oko 20 dana. Na kraju procesa ćemo usporediti rezultate.
Učenici će zabilježiti:
-datum sadnje
-datum izbijanja izdanka
-pojavu prvih listova
-sušenje i otpadanje supki
-jedan put tjedno izmjeriti rast izdanka
-na kraju će izmjeriti duljini i širinu listova graha
-učenici obje skupine će fotografirati svoje biljke, te će napraviti video koristeći alat za montažu videozapisa (Filmora ili Movie Maker)
-Učenici 2. razreda će istraživati recepte u kojima se koristi grah, te općenito važnost sjemenki u prehrani
-Učenici 5. razreda će istražiti navodnjavanje kroz povijest i napraviti prezentaciju
-Na kraju svi će učenici sudjelovati u kvizu (Kahoot) kako bi na zabavan način provjerili usvojena znanja
Detalji o projektu nalaze se na poveznici