Palače u Palači
Dioklecijanova palača je jedan od najznačajnijih spomenika kulturne baštine u Hrvatskoj te je kao takva uvrštena na popis UNESCO svjetske baštine. Često su stručnjaci znali govoriti da nije bilo palače da ne bi bilo ni grada Splita. Upravo to je tema našeg projekta jer se u palači nastavio život i nakon što je prestala imati funkciju carskog doma. Održali su je ljudi u njoj, a zbog tih istih ljudi su se događale određene pregradnje, nadogradnje i nove gradnje unutar bedema i neposredno uz bedeme. Tu pripadaju i palače splitskih plemićkih obitelji koje su kroz srednji i novi vijek izgrađene te su manje ili više sačuvane do dana današnjeg i tvore raznolikost bogate kulturne baštine jezgre staroga Splita. Ciljevi projekta su bili razviti interes kod uĉenika za istraživanje graditeljske baštine te upoznati uĉenike sa kulturnom baštinom unutar bedema Dioklecijanove palaĉe. S obzirom da je Split jedan od najvažnijih turističkih destinacija trebalo je i osmisliti aktivnosti za podizanje svijesti o potrebi održivog turizma koji podrazumijeva oĉuvanje kulturne baštine i tradicionalnih vrijednosti uz međukulturalno razumijevanje i toleranciju. U ostvarenju projekta su sudjelovali učenici UNESCO i Povijesne grupe naše škole na način da su proučavali literaturu, a zatim posjetili Dioklecijanovu palaču te dokumentirali palače fotografijom i tekstom. Zatim je uslijedila izrada prezentacija u kojima su korišteni navedeni materijali. Predstavili smo ukupno sedamnaest palača koje se nalaze u Dioklecijanovoj palači ili u njenoj blizini. Istraživali smo povijest plemićkih obitelji koje su bili vlasnici palača , njihovu važnost u splitskoj svakodnevici te smo o navedenoj temi imali organizirane radionice. Kreirali su učenici izložbu u razredu i tako svoja postignuća pokazali vršnjacima u školi, a nismo to propustili napraviti i u digitalnom obliku kako bi bili „vidljiviji“ široj zajednici. Na kraju smo uradili kviz o palačama da bi svima koji su pratili naše aktivnosti omogućili da provjere koliko su naučili o važnosti palača u Palači.
Filip Modrić
Materijali kojima smo dokumentirali naš projekt nalaze se na poveznici:
https://drive.google.com/drive/folders/1s9rXZngYUkCfHRxbuakJvXRGqnY5yZEB?usp=sharing
:: opširnije ::
Nematerijalna baština unutar zidova Dioklecijanove palače
Dioklecijanova palača je jedna od prvih znamenitosti uvrštena na UNESCO-v popis svjetske baštine. Romaničke crkve, srednjovjekovne utvrde, barokne i druge palače skrivaju se iza skrivaju rimskih zidina, ali ono što čini ovu palaču jedinstvenom u svijetu je neprekinuti kontinuitet života od antičkih dana do danas. Stari splitski govor, mediteranska prehrana i klapsko pjevanje stoljećima su važan dio svakodnevice ljudi koji su obitavali u ovom vrijednom spomeniku kulture. Upravo je to tema projekta čije rezultate možete vidjeti na poveznici.
Intangible heritage protected by the walls of the WH-site
:: opširnije ::
Bee happy
Naši učenici i učitelji već nekoliko godina provode projekt “Bee Happy”.
I ove godine smo vrijedno učili o nutritivnim vrijednostima meda, crtali i izrađivali pčele, pekli medenjake, obilježili Svjetski dan pčela, ukrašavali razredne plakate i još mnogo toga.
:: opširnije ::Židovi u Splitu
Projekt Židovi u Splitu ostvaren je tijekom školske godine 2022./2023. Kako se svake godine u našoj školi obilježava Dan sjećanja na žrtve holokausta osmislili smo projekt koji će dodatno proširiti naša znanja o Židovima, a posebno o Židovima u zavičaju. Cilj nam je bio upoznati učenike sa židovskim kulturnim i povijesnim nasljeđem s posebnim osvrtom na Split i na Salonu odakle su najvjerojatnije prvi Židovi i došli u grad pod Marjanom. Također smo željeli istražiti stradavanje Židova tijekom talijanske i njemačke okupacije Splita u Drugom svjetskom ratu , a onda i kroz pažljivo pripremljene materijale promicati ljudska prava.
Učenici svih osmih razreda te oni koji pohađaju dodatnu nastavu iz povijesti sudjelovali su u nizu aktivnosti koje su osmislili i vodili učiteljice i učitelji Sanja Modrić, Ankica Glavina, Jasna Jujnović, Ana Bašić, Maja Mandić, Antonia Dukić, Ivan Petričević i Filip Modrić.
Istraživali smo što u našim udžbenicima povijesti piše o Židovima, posjetili smo Split, dokumentirali gdje se nalazi sinagoga te gdje je nekada bio geto. Otišli smo i na staro židovsko groblje i proučavali njegov značaj za hrvatsku povijest. Napravljena je prezentacija o važnim splitskim Židovima bez kojih Split ne bi bio ovo što danas je.
Na Satovima razrednika učenici su sudjelovali u radionicama koje su bile tematski vezane za stradavanje Židova u Splitu tijekom Drugog svjetskog rata kao i za one koji su im nesebično pomagali u teškim trenutcima izlažući svoj život opasnostima.
U nizu aktivnosti izrađivani su i tematski plakati za pano te su čitani i interpretirani ulomci i odabrani tekstovi djela Kradljivica knjiga koje je napisao Markus Zusak. Čitanje proturatne poezije imalo je za cilj promicanje ljudskih prava. Na satovima Vjeronauka učenici su pisali i radili crteže o suživotu i dijalogu između kršćana i Židova.
Sve navedeno smo dokumentirali što slikom, što tekstom kako bi prezentirali rezultate našeg rada koji mogu poslužiti za daljnje proučavanje ove teme te kao važan izvor informacija za ostale učenike naše škole.
učitelj Filip Modrić
Što smo iz naših udžbenika naučili o Židovima
Daniel Rodriguez i Vid Morpurgo
Holokaust u Splitu (izvješće s radionice)
Radionica Pravednici među narodima iz Splita
Pravednici među narodima (izvješće s radionice )
Dijalog i suživot između Židova i kršćana
:: opširnije ::Večer arheologije
Što je arheologija? Što arheologija istražuje? Kako arheologija istražuje? Kako znamo koliko je neki predmet star?
Pitanja su to na koja su na Večeri arheologije zainteresirani učenici tražili odgovore uz pomoć učitelja Filipa Modrića, koji je ujedno i arheolog. On je mladim istraživačima pokušao objasniti koncept prostora i vremena vidljiv u slojevima naslaga koji su se nataložili tijekom tisuća godina.
Nakon teorijskog dijela, učenici su imali priliku vidjeti kako izgleda arheološka mreža i okušati se u traženju i iskopavanju artefakata. Iz improviziranog nalazišta izronili su tako sarkofazi, posude, oružje, stupovi, nakit, ali i čitave građevine. Svaki iskopani artefakt je trebalo protumačiti, a sudionici su na kraju prigodno nagrađeni.
Međutim to je bila samo finalna večer kojoj je prethodio dugotrajan rad na njenoj pripremi za koju su zaslužne učenice i učenici skupine Kulturna baština u rukama mladih. Zajedno sa svojom voditeljicom Sanjom Modrić obilazili su Salonu i tražili predmete koje bi mogli izraditi za ovu priliku te su ih marljivo dokumentirali. Kako neke predmete nisu mogli pronaći na terenskoj nastavi posjetili su i školsku knjižnicu te se upoznali s predmetima iz prošlosti zavičaja iz bogate zbirke knjiga. Na posljetku su krenuli u izradu artefakata od glinamola, siporeksa i žice što je rezultiralo promocijom arheologije kao znanosti na završnoj Večeri.
učitelj Filip Modrić
:: opširnije ::
Prijeve za individualna savjetovanja CISOK-a (Centar za informiranje i savjetovanje u karijeri): cisok-split@hzz.hr ili na e-mail koordinatorice za osnovne škole: andela.juric@hzz.hr.
Moj izbor: Upitnik interesa i kompetencija.
Pravilnik o elementirma i kriterijima za izbor kandidata za upis u 1. srednje.
Obavijest 4. ožujka- Terminko. VAŽNO! Poštovani roditelji, termin sistematskog pregleda prije upisa u prvi razred osnovne škole kod školskog liječnika birate sami, preko ove poveznice.
Poštovani roditelji! Ove školske godine upisi u osnovnu školu odvijat će se preko Nacionalnog informacijskog sustava za upise. Roditelji trebaju podnijeti prijavu za upis djeteta od 22. veljače do 31. ožujka 2024. preko poveznice https://osnovne.e-upisi.hr/
Prijave za upis djece s već utvrđenim teškoćama bit će otvorene ranije, od 1. veljače do 31. ožujka 2024., na istoj poveznici.
U sustav za elektroničke upise u OŠ ulazi se preko portala e-Građani. Roditelji koji nemaju vjerodajnice za ulazak u portal, trebaju se javiti školi kojoj pripadaju prema upisnom području, početkom mjeseca ožujka - točne termine ćemo staviti naknadno.
Informacije o terminima testiranja i pregleda školskog liječnika roditelj će dobiti naknadno, prema uputama na ovome oglasnom mjestu.
VAŽNO! Učenik može prestati pohađati nastavu izbornog predmeta Informatike, Njemačkog ili Talijanskog jezika nakon pisanog zahtjeva roditelja koji se mora dostaviti Učiteljskom vijeću nakon završetka nastavne godine, a najkasnije do 30. lipnja tekuće godine u skladu sa člankom 27. stavkom 5 Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. U zahtjevi ne morate navoditi razloge ispisa.
Smjernice strategija učenja, za učenike 7. i 8. razreda
Ovdje možete vidjeti popise udžbenika i drugih obrazovnih materijala koji će se koristiti u našoj školi u šk. god. 2024./2025.
Udžbenike nabavlja škola, a sredstva za njih osigurava Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Druge obrazovne materijale i pomoćna nastavna sredstva nabavlja škola, a sredstva za njih osigurava Grad Solin i Općina Klis.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
edukativne stranice | ![]() |
• portal škola |
• wikipedia |
• MZOS |
• AZOO |
• Centar Izvrsnosti Sp... |
• Carnet |
![]() |
Dnevni tisak | ![]() |
![]() |