preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dore Pejačević Našice

Login
UPISI U 1. RAZRED

DIGITALNI HERBARIJ

      Digitalni herbarij-

       Priroda se budi

PROJEKTI

     

   ŠKOLSKI JELOVNIK

  

 

   

Priloženi dokumenti:
Kratak opis projekta- za WEB.docx

OTVORENA VRATA

       20. PROSINCA 2023.

VRT BIOLOŠKE RAZNOLIKOSTI

ZIMSKI STEM VRT

eTwinning škola

NAŠA ŠKOLA NOSI IME:

            

MEĐUNARODNI PROGRAM

            

ZAŠTITA U SLUČAJU POTRESA

TU SMO ZA VAS!

 

 

    VIRTUALNA KNJIŽNICAsmiley

     NOVINARSKI KUTAK

KORISNO

           

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

ŠKOLSKI DOKUMENTI

 

 

 

PRAVILNICI

STRUČNI SURADNIK EDUKACIJSKI REHABILITATOR

                   

       Snježana Šulentić, edukacijski rehabilitator - savjetnik

                  telefon i mobitel dostupni u radnom vremenu

                      031/615-417, 091 413 3742

                                                              

RADNO VRIJEME

Ponedjeljak 13.00 - 19.00

                  17.30 - 18.30

        Savjetodavni sat s roditeljima

Utorak 8.00 - 11.00 PŠ Vukojevci

            11.30 - 14.00 škola

Srijeda 13.00 - 19.00

Četvrtak 8.00 - 14.00

Petak 8.00 - 14.00

 

Tko je edukacijski rehabilitator i koja je njegova uloga?

Svima nam je poznato koliko su često roditelji zbunjeni raznim  stručnjacima koji rade s njihovom djecom ili nisu upoznati o tome tko što radi i za čijim savjetom je potrebno posegnuti.

Zbog nedovoljnih informacija, često su izloženi lutanju kako bi pronašli odgovarajuću terapiju, vježbe, savjet, procjenu i sl.

Jedan od stručnjaka koji radi s djecom koja imaju teškoće  u razvoju je i edukacijski rehabilitator. Edukacijski  rehabilitator ranije je poznat pod nazivom defektolog. Naziv defektolog 1998. godine mijenja naziv u edukacijski rehabilitator (magistar edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)).

 Razlog promjene je što raniji naziv defektolog ukazuje na „deficit” tj. teškoću koju dijete ima, samim tim je stigmatizirajući. Cilj nije stigmatizirati dijete, nego dati mu prostora i stvarati okolinu za njegovo napredovanje i osjećaj pripadnosti. Važno je  istaknuti djetetove jake strane i  mogućnosti.

Kada tražiti pomoć edukacijskog rehabilitatora?

Dječji razvoj može imati odstupanja na različitim područjima razvoja. Pomoć edukacijskog rehabilitatora potražit ćete ukoliko dijete ima odstupanja na pojedinom području.

Također, nedovoljna spremnost djeteta za školu, teškoće u učenju te socijalna izoliranost znak su da pomoć potražite kod istog stručnjaka.

Uloga edukacijskog rehabilitatora

Edukacijski rehabilitator prepoznaje i uočava potrebe svakog djeteta, teškoće u razvoju koje se mogu pojaviti te faktore rizika u ranom razvoju djeteta. Kroz odabir primjerenih tehnika procjene, edukacijski rehabilitatori provode procjenu, integriraju podatke iz različitih izvora procjene te rade na praćenju ishoda procjene za izradu individualiziranih odgojno-obrazovnih programa. Samostalno i timski kreiraju, primjenjuju i vrednuju plan podrške u ranom razvoju, odgoju i obrazovanju, zapošljavanju i uključivanju osoba s teškoćama u život socijalne zajednice.

Pored rada s djecom, važno područje rada su i roditelji djece s teškoćama u razvoju. Uloga edukacijskog rehabilitatora  je upoznati roditelja s vrstom i stupnjem teškoće kod djeteta, te pružiti podršku u prihvaćanju i razumijevanju djetetove teškoće. Također, edukacijski rehabilitator daje smjernice  kako i na koji način roditelji mogu pomoći djetetu i olakšati mu razvoj u obiteljskom okruženju. Suradnja i zdrava komunikacija  roditelja i stručnjaka je važna karika u razvoju djeteta.

Dragi roditelji, ukoliko primijetite da vaše dijete ima odstupanja na pojedinom razvojnom području potražite pomoć stručne osobe. Ponekad procjena može pokazati da nema razloga za zabrinutost, ali možete dobiti odgovarajuće smjernice i informacije kako i na koji način poticati dječji razvoj.

 Stručni suradnik stručnjak edukacijsko-rehabilitacijskog profila u redovitoj školi planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome odgojno-obrazovnom radu s učenicima, savjetuje i pomaže u radu učiteljima i stručnim suradnicima te ostalim zaposlenicima škole u svezi s postupcima u radu s djecom s posebnim potrebama, pomaže učiteljima u izradi primjerenih programa, didaktičkih i nastavnih sredstva, surađuje, savjetuje i pomaže roditeljima učenika s teškoćama u razvoju, analizira i vrednuje djelotvornost odgojno-obrazovnog rada, stručno se usavršava, surađuje s ustanovama, vodi odgovarajuću pedagošku dokumentaciju i učeničke dosjee, sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u osnovnu školu, obavlja poslove na prevenciji poremećaja u ponašanju, izrađuje i provodi preventivne programe te obavlja druge poslove na unapređivanju i razvoju odgojno-obrazovne djelatnosti škole.

(Pravilnik o tjednim radnim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi

NN   34/2014  )

IZ RADA EDUKACIJSKOG REHABILITATORA
Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora
Andrea Dubaić Begić / datum: 28. 2. 2024. 16:24

Odluku o proglašenju 1. ožujka Nacionalnim danom edukacijskih rehabilitatora, Hrvatski je sabor donio 26. siječnja 2018. godine. Ovaj posebni datum obilježava se u spomen na dan kada je preminuo profesor Tomislav Špoljar, čija je važna uloga u razvoju podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom u Hrvatskoj ostavila trajan pečat. Profesor Špoljar početkom je 20. stoljeća u Varaždinu pokrenuo osnivanje i rad prvih pomoćnih odjeljenja za učenike s teškoćama u razvoju.

Kao jedan od rezultata njegovog rada, 1963. godine osnovana je Visoka defektološka školu pri Sveučilištu u Zagrebu. U to vrijeme, ova je škola bila prva i jedina visokoškolska ustanova za sveučilišni studij edukacijske rehabilitacije (tada defektologije) u Hrvatskoj, ali i u cijeloj tadašnjoj državi. Visoka defektološka škola kasnije je promovirana u Fakultet, a profesor Špoljar preuzeo je ulogu prvog dekana. Njegova predanost razvoju edukacijske rehabilitacije ostavila je dubok trag, a Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora predstavlja priznanje i sjećanje na njegovu iznimnu ulogu u unapređenju obrazovanja i podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom u Hrvatskoj.

Nastavljajući viziju profesora Špoljara, generacije edukacijskih rehabilitatora stvorile su struku koja je danas zakonski regulirana, koja djeluje u više sustava, u njima je  nezaobilazna, te je prva promovirala ideju integracije, inkluzije i izjednačavanja mogućnosti za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom. Uz sve te činjenice, danas naša struka nije priznata do razine koju zaslužuje i suočavamo se sa novim izazovima na koje odgovaramo u skladu s duhom vremena u kojem živimo.

Edukacijski rehabilitatori imaju znanje, iskustvo i želju za prikupljanjem novih znanja koja koriste u svakodnevnom radu. Bazična ideja naše struke još je uvijek vrlo živa i imamo snage da je ponovno uzdignemo do razine na koju pripada.

Upravo je 1. ožujka, kao Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora, jedinstvena prilika da se okupimo, pričamo o našoj struci i  upoznajemo širu javnost s našom vizijom, misijom i ulogom koju imamo u društvu.   

Snježana Šulentić, edukacijski rehabilitator


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju