Objavljujemo poziv za dostavu ponuda udžbenika u školskoj godini 2024./2025.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici moraju iskusiti život da bi ga razumjeli. Za razliku od tradicionalnih metoda poučavanja kojima se učenicima prenose gotova znanja, metode aktivnog učenja, među kojima metoda praktičnog rada u nastavi biologije ima nezamjenjivu ulogu, stavljaju učenika u središte nastavnog procesa i aktivno ga uključuju u procesu stjecanja znanja. Istraživanja pokazuju da nastavne sadržaje koje učenici samo slušaju zapamte otprilike 10%, sadržaje koje gledaju i slušaju približno 50%, a ono što sami naprave zapamte gotovo 90%. Praktičan rad u nastavi biologije unapređuje sve tri domene učenikova razvoja: kognitivnu, afektivnu i psihomotoričku. Tako se s pomoću metode praktičnog rada ostvaruje holistički pristup u odgoju i obrazovanju koji je usmjeren na razvoj cjelokupne učenikove osobnosti.
Leopoldina Vitković, učiteljica biologije
opširnije...
U metodološkom smislu, praktičan rad u nastavi biologije nalikuje znanstvenom radu biologa istraživača. Jedina je razlika što znanstvenik putuje prema nepoznatome, a učenik otkriva već otkriveno. Glavne etape praktičnog rada jesu: postavljanje problema koji je cilj istraživanja, upoznavanje postojećih literaturnih spoznaja o problemu (uvod), planiranje postupaka koji će dovesti do rješenja (materijali i metode), izvođenje tih postupaka (rezultati), razmatranje dobivenih rezultata (rasprava) i odabir najboljeg rješenja postavljenog problema (zaključak). Vlastita aktivnost učenika tijekom praktičnog rada potiče razmišljanje i motivaciju da se problem riješi. Tako se stvara pozitivan krug učenja u kojem se misao i akcija, teorija i praksa, integriraju u jedinstveni model ponašanja. Novo spoznavanje, odnosno konstrukcija novih učeničkih koncepata tijekom praktičnog rada, najsličnija je iskustvenom, prirodnom učenju kad učenik vlastitom aktivnošću otkriva i daje smisao svijetu oko sebe.
Leopoldina Vitković, učiteljica biologije