Objavljujemo poziv za dostavu ponuda udžbenika u školskoj godini 2024./2025.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Drugu godinu za redom Ministarstvo znanosti i obrazovanja raspisalo je Javni poziv za nagrađivanje najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika. Ponosni smo što su na popisu najuspješnijih i naše dvije učiteljice: Alenka Taslak, profesorica engleskog i njemačkog jezika te Leopoldina Vitković, profesorica biologije i kemije. Na Svjetski dan učitelja, 5. listopada, održana je svečana online dodjela priznanja tijekom koje je ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovan Fuchs zahvalio učiteljima na trudu koji ulažu u svladavanje izazova u radu s učenicima.
Zamolili smo naše nagrađene učiteljice da komentiraju ovaj događaj te da nam kažu nešto više o samom načinu nagrađivanja.
pročitajte više...
Učiteljica Alenka izjavila je da se osjeća sretno i ponosno od kada je primila obavijest da je na temelju Pravilnika o nagrađivanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama te učeničkim domovima (NN, br. 53/2019.) i prema procjeni Povjerenstva za nagrađivanje izabrana kao jedan od 504 najuspješnija odgojno-obrazovna djelatnika u školskoj godini 2019./2020.
Učiteljici Leopoldini nagrada znači priznanje za dosadašnji rad, a budući da je nagrađena i prošle školske godine, kada se nagrada dodjeljivala prvi put, ovo je i motivacija za izazove s kojima se susreće u svakodnevnom radu s učenicima: „Svaki se učitelj propituje radi li dobro. Nastojim raditi što bolje, trudim se da učenicima nastava bude što zanimljivija, uvodim neke novine u svakodnevni rad, koristim digitalne alate i digitalne tehnologije u nastavi. Nagrada mi je potvrda da trebam nastaviti razvijati svoje vještine i vještine svojih učenika.“
Učiteljica Alenka progovorila je o svojim iskustvima i vještinama: „Unazad godinu dana svoja sam iskustva i znanja stečena u učionici dijelila s kolegama širom svijeta, ali sam isto tako sudjelovala u međunarodnim webinarima kako bih bila u tijeku sa suvremenim događanjima te aktualnosti usvojene na taj način dijelila s učiteljima u svojoj školi, županiji i okolnim županijama. Primjenom digitalnih alata izrađivala sam zadatke za učenike s teškoćama u radu, a to opet ne bih mogla bez temelja koji su nastali u suradnji s gospođom Snježanom Šulentić, edukacijsko-rehabilitacijskom djelatnicom moje škole. Svoj način rada i svoje nastavne metode podijelila sam s kolegama na europskoj razini sudjelovanjem u Masivnim otvorenim online tečajevima (MOOC-ovima) na platformama poput Europeane i School Education Gateway. Na kraju tečaja javno su objavljeni scenariji poučavanja koje su kolege iz drugih zemalja dalje također primjenjivali u svojoj nastavi. Također bih istaknula Edutorij kao odlično mjesto za razmjenu ideja i digitalnih obrazovnih materijala.“
Brojni su i primjeri uporabe inovativnih metoda poučavanja te otvorenih digitalnih obrazovnih sadržaja koje izrađuje nastavnica Leopoldina: Mikroskopiranje pomoću pametnih telefona, Žarnjaci – escape room, Kako kisele kiše utječu na živa bića, Koliko popušenih cigareta može usmrtiti čovjeka, Utjecaj vjetra na let ptica, Koliko boja skriva list, Matematika u plućima…
Osim ovih zanimljivih projekata Leopoldina izrađuje digitalne obrazovne sadržaje za jednu izdavačku kuću, drži predavanja za učitelje na županijskoj i državnoj razini te surađuje na državnim i međunarodnim projektima.
U vremenu kada je online nastava postala naša stvarnost učiteljica Alenka progovorila je i o digitalizaciji u nastavi: „Iako su digitalni obrazovni materijali u današnje vrijeme jako bitni u nastavnom procesu, ne smijemo zaboraviti kako su oni samo sredstvo kojim se dolazi do ishoda, a kako smo mi učitelji pedagoški stručnjaci koji organiziraju tijek nastavnog sata i primjenu materijala za postizanje željenih ishoda. Tijekom snimanja videolekcija surađivala sam s odličnom ekipom sustručnjaka, prenijela sam neka svoja znanja, naučila sam puno od drugih, a sama ideja za snimanje videolekcija izrodila se iz želje da i ja nekako dam svoj doprinos nastavi za vrijeme pandemije koronavirusa. A doprinijeti se najbolje može na području struke.“
Učiteljica Leopoldina kaže da se često u pripremanju nastave prisjeti kako je to bilo kada je ona bila učenik: „ Sjećam se trenutka kada bih spoznala nešto, povezala, shvatila gradivo… Često dok prenosim to znanje učenicima razmišljam kako njima olakšati da nešto shvate, da povežu informacije iz udžbenika sa stvarnim životom. To me motivira u radu. Motivira me i uspjeh, vlastiti uspjeh i uspjeh svakog mog učenika. Dobar je osjećaj kada znam da sam nekoga nešto naučila, da sam potaknula interes ili da sam bar malo utjecala na odgoj djeteta.“
Njezinu poruku koju je istaknula u intervju povodom osvajanja prošlogodišnje nagrade ponavljamo i sada: „Slijedite svoje snove. Ako vjerujete da nešto možete učiniti, zaista ćete to i moći. Učite zbog sebe, znanje će vam se sigurno isplatiti!“
Za kraj učiteljica Alenka ističe svoje učenike koji s radošću sudjeluju u projektima i u nastavi koriste aktualne alate i tehnike učenja. Osmijeh na njihovim licima, želja za stjecanjem novih znanja, oblikovanje pravih vrijednosti i dobroga čovjeka njoj je najveća nagrada.
A kao poruku ističe važnost suradnje: „...jer mislim da su suradnja i nesebično dijeljenje znanja bitni momenti u osnaživanju modernog učitelja u kontekstu cjeloživotnog učenja. Zbog toga mi, profesori engleskoga jezika, često ponavljamo onu poznatu:“Sharing is caring!“. Ponosna sam što oko sebe imam snažan suradnički tim stručno-razvojne službe, novinarske skupine, svih učitelja, administrativno tehničkog osoblja i ravnateljice Jasminke Falamić.“
Novinarska skupina škole, voditeljica učiteljica Dubravka Kruljac