Objavljujemo poziv za dostavu ponuda udžbenika u školskoj godini 2024./2025.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Ekološka osviještenost i društvena angažiranost koja donosi dobrobit zajednici i potrebitima, danas je u modernom svijetu najvažnija društvena osobina. Projekt Škole za Afriku upravo omogućuje takvo aktivno djelovanje učenika, djelovanje koje donosi dobrobit potrebitima i djeluje poticajno na učenike koji mogu dati svoj osobni doprinos prvenstveno za dječja prava.
Naša škola uspješno provodi UNICEF-ov Program Škole za Afriku, a ove školske godine pod motom Za djecu Etiopije. Cilj nam je učenje o dječjim pravima i životu djece Etiopije, uloga UNICEF-a i naš osobni doprinos za pozitivne promjene prema najranjivijim skupinama djece.
opširnije...
Zajednički rad učitelja i učenika u radionicama pridonosi razvoju ekološke svijesti, poduzetništvu i osjećaju zajedništva što je temelj održivoga razvoja. Aktivni sudionici ovog programa su učenici 2.b razreda te učenici 6.a, b i c razrednog odjela, uz podršku razrednika, učitelja i ravnateljice. U radu s učenicima primjenjuje se integrirani pristup koji povezuje sadržaje i ishode nekoliko nastavnih predmeta: prirode, geografije, hrvatskog jezika, likovne i glazbene kulture, te informatike. Kvalitetnom radu pridonose brojni UNICEF-ovi edukativni materijali, ali istraživački radovi i projekti naših učenika.
Projekt Škole za Afriku povezuje i usmjerava učenike na izradu prihvatljivih i tematskih proizvoda kako bi pokrenuli prodaju i ostvarili dobit, a sredstva ostvarena prodajom doniramo u humanitarne svrhe. Izrada proizvoda odvija se sustavno tijekom cijele godine, a humanitarna prodaja odvija se nekoliko puta godišnje.
Za djecu Etiopije – edukativne radionice matematike
Glavni problemi djece Etiopije, ugrožena osnovna prava na obrazovanje, teški životni uvjeti zbog nedostatka vode, posljedica su globalnog zatopljenja i klimatskih promjena u svijetu uzrokovanih utjecajem čovjeka na okoliš. Integracijom matematičkih sadržaja i UNICEF-ov program Škole za Afriku učenici su na nastavi matematike izvršili istraživanje i usporedbu podataka za Hrvatsku i Etiopiju.
Učenici su za domaći rad dobili zadatak skupiti što više podataka o Hrvatskoj i Etiopiji, obraditi podatke, prikazati stupčastim dijagramima i izraditi plakat. Na plakatu su prikazali površinu, broj stanovnika, glavne gradove, valutu, službeni jezik i pismo za obje zemlje te neke osnovne informacije o školstvu. Stupčastim dijagramima prikazali su stopu inflacije, stopu rasta BDP-a, prosječnu mjesečnu plaću, broj rođenih i umrlih na 1000 stanovnika, stopu plodnosti, udio rođene djece, gustoću stanovništva, udio pismenog stanovništva, udio siromašnog stanovništva, udio najzastupljenijih naroda u Etiopiji, udio količine vode koja se nalazi u pojedinoj državi u odnosu na cjelokupan udio vode u svijetu, broj službenih jezika te broj jezika koji se govore. Prilikom same izrade plakata učenici su primjenjivali naučeno gradivo o prikazu i analizi podataka,povezali sa gradivom iz Geografije, razvili osjećaj empatije prema potrebitima te uvidjeli odgovornost prema onom što posjeduju.
Za djecu Etiopije - humanitarna akcija
Humanitarnu akciju prikupljanja donacija Za djecu Etiopije planiramo provesti 10.-11. svibnja 2023. za učenike, prigodnom izložbom učeničkih proizvoda.
Na ovaj način planiramo dati svoj doprinos za Svjetski dan Afrike i prikupiti donacije u programu Škole za Afriku. Kao aktivni nositelji promjena, kroz edukacije za dječja prava, praktične radionice i humanitarne akcije, pridonosimo razvoju društvene i osobne odgovornosti naših učenika.
Koordinator programa: Jasminka Falamić, prof.