Objavljujemo poziv za dostavu ponuda udžbenika u školskoj godini 2024./2025.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Danas, 1. ožujka obilježava se Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora, dan stručnjaka koji rade s djecom s teškoćama u razvoju i odraslim osobama s invaliditetom.
Oni koriste sve svoje znanje, stručnost, volju, kreativnost i strpljenje kako bi djeci i mladima s teškoćama u razvoju olakšali svakodnevicu, naučili ih novim vještinama i otvorili im šire vidike, a to nije nimalo laka zadaća.
Snježana Šulentić, edukacijski rehabilitator
Odluku o proglašenju 1. ožujka Nacionalnim danom edukacijskih rehabilitatora, Hrvatski je sabor donio 26. siječnja 2018. godine. Ovaj posebni datum obilježava se u spomen na dan kada je preminuo profesor Tomislav Špoljar, čija je važna uloga u razvoju podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom u Hrvatskoj ostavila trajan pečat.
Profesor Špoljar početkom je 20. stoljeća u Varaždinu pokrenuo osnivanje i rad prvih pomoćnih odjeljenja za učenike s teškoćama u razvoju. Kao jedan od rezultata njegovog rada, 1963. godine osnovana je Visoka defektološka školu pri Sveučilištu u Zagrebu. U to vrijeme, ova je škola bila prva i jedina visokoškolska ustanova za sveučilišni studij edukacijske rehabilitacije (tada defektologije) u Hrvatskoj, ali i u cijeloj tadašnjoj državi. Visoka defektološka škola kasnije je promovirana u Fakultet, a profesor Špoljar preuzeo je ulogu prvog dekana.
Njegova predanost razvoju edukacijske rehabilitacije ostavila je dubok trag, a Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora predstavlja priznanje i sjećanje na njegovu iznimnu ulogu u unapređenju obrazovanja i podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom u Hrvatskoj.
Nastavljajući viziju profesora Špoljara, generacije edukacijskih rehabilitatora stvorile su struku koja je danas zakonski regulirana, koja djeluje u više sustava, u njima je nezaobilazna, te je prva promovirala ideju integracije, inkluzije i izjednačavanja mogućnosti za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom. Uz sve te činjenice, danas naša struka nije priznata do razine koju zaslužuje i suočavamo se sa novim izazovima na koje odgovaramo u skladu s duhom vremena u kojem živimo.
Edukacijski rehabilitatori imaju znanje, iskustvo i želju za prikupljanjem novih znanja koja koriste u svakodnevnom radu. Bazična ideja naše struke još je uvijek vrlo živa i imamo snage da je ponovno uzdignemo do razine na koju pripada.