Objavljujemo poziv za dostavu ponuda udžbenika u školskoj godini 2024./2025.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
11. lipnja ove godine po prvi puta u svijetu je obilježen Međunarodni dan igre. Taj dan označava bitan trenutak za očuvanje, promoviranje i važnost igre kako bi svi ljudi, a posebno djeca, mogli uživati u njenim blagodatima i ostvariti svoj puni potencijal.
Igra nije samo obična zabava; ona je univerzalni jezik koji govore ljudi svih dobnih skupina, nadilazeći nacionalne, kulturne i socioekonomske granice. Ova zajednička strast potiče osjećaj zajednice i nacionalnog ponosa.
Igra također razvija otpornost, kreativnost i inovativnost kod pojedinaca. Posebno za djecu, igra pomaže u izgradnji odnosa, poboljšava kontrolu, prevladava strahove i potiče rješavanje problema. Kroz igru, djeca razvijaju kognitivne, fizičke, kreativne, socijalne i emocionalne vještine potrebne za uspjeh u brzo mijenjajućem svijetu.
Ograničavanje prilika za igru direktno utječe na dobrobit i razvoj djeteta. U obrazovnim okruženjima, učenje temeljeno na igri prepoznato je kao učinkovit pristup koji aktivno uključuje učenike u proces učenja. To čini učenje ugodnijim i relevantnijim, čime se poboljšava motivacija i zadržavanje informacija.
Osim toga, igra ima pozitivan utjecaj na promicanje tolerancije, otpornosti te olakšava socijalnu inkluziju, prevenciju sukoba i izgradnju mira. U skladu s tim, Konvencija Ujedinjenih naroda o pravima djeteta utemeljila je igru kao temeljno pravo svakog djeteta prema Članku 31.
Učenici osmih razreda naše škole i učiteljica Alenka Taslak obilježili su Međunarodni dan igre na poseban način. Ove godine, odlučili smo se na igre bez mobitela kako bismo potaknuli kreativnost i međusobnu interakciju. Na satovima engleskoga jezika, učenici su igrali svima dobro poznatu „staru“ igru “Država, grad, selo” s kategorijama: država, grad, vodene površine, film, poznata osoba, pjesma, hrana ili piće, zanimanje, životinja, stvar koju nosiš na praznike. Igra je dobila dodatni izazov jer su se sve kategorije morale popuniti pojmovima na engleskom jeziku. Učenici su pokazali izvanredno znanje i vještine u brzom razmišljanju.
Nakon toga, uslijedila je igra pantomime gdje su učenici morali pogađati pojmove na engleskom jeziku koje su njihovi prijatelji iz razreda crtali na ploči i prikazivali zanimljivim pokretima. Smijeha i zabave nije nedostajalo, a učenici su pokazali veliku maštovitost u izvedbi.
Učenici su također igrali igru pokvarenog telefona, ali ovaj puta jedni drugima nisu prenosili poruku, nego kombinaciju plesnih pokreta. Dok je jedan učenik drugome pokazivao pokrete koje treba zapamtiti, ostali učenici u redu su im bili okrenuti leđima. Sklop plesnih pokreta se prenosio od učenika do učenika te smo se na kraju svi nasmijali načinu na koji su se pokreti prenosili i kako je došlo do „pogrešnog prijenosa“ pokreta.
Kako bismo ponovili znanja usvojena na nastavi engleskoga jezika, učenici su dobili zadatak da u grupama napišu kraj započete priče. Ova igra je bila malo ozbiljnija, ali jednako zanimljiva, jer su učenici dobili priliku pokazati svoje znanje i kreativne ideje.
Za kraj smo testirali memoriju i koncentraciju. Učiteljica je na stol poredala deset predmeta. Jedna učenica je prišla stolu i podigla predmet po predmet koji su učenici imenovali na engleskom jeziku. Učiteljica je zatim maknula predmete tako da ih učenici ne vide, a oni su u svoje bilježnice na engleskom jeziku prema sjećanju zapisali što više predmeta.
Međunarodni dan igre bio je izvrstan način opuštanja, zabave i istovremenog usavršavanja jezičnih vještina. A slike govore koliko smo pri tome uživali.