Objavljujemo poziv za dostavu ponuda udžbenika u školskoj godini 2024./2025.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Druga radionica projekta „Geometrija oko nas“ održana je 9. i 14. listopada 2015. u informatičkoj učionici naše škole. Radionica je trajala ukupno tri sata (2 + 1 sat). Sudjelovalo je 16 učenika od petog do osmog razreda, a održala ju je nastavnica matematike Irena Turjak.
Svrha je radionice bila poboljšati kod učenika sposobnosti vizualizacije, vještine eksperimentiranja i stvaranja hipoteza koje se odnose na svojstva geometrijskih likova te unaprijediti digitalne kompetencije učenika i povećati svrsishodnost pri uporabi računala.
Učenici su kroz praktičan rad na računalima upoznali program dinamičke geometrije The Geometer`s Sketchpad te program za oblikovanje interijera Sweet Home 3D.
Kako smo radili:
Uvodnom raspravom pokušali smo odgovoriti na neka od sljedećih pitanja:
- Koliko vremena koristite računalo kod kuće i za što najviše? Jesu li igrice i Facebook uvijek vrijedni vremena koje provodimo za računalom? U kojim zanimanjima su potrebna znanja o IKT–a? Kolika je važnost matematike i tih zanimanja za razvoj privrede i gospodarstva?
Osvrnuli smo se i na metode i pomagala za izvođenje geometrijskih konstrukcija u prošlosti i danas.
Učenici su u skupinama izradili uvodne istraživačke zadatke o četiri karakteristične točke trokuta.
- Usvojili su osnovne pojmove o opisanoj kružnici, ortocentru, težištu te upisanoj kružnici trokuta i Eulerovom pravcu. Konstrukcije su radili geometrijskim priborom na papiru kao i na prvoj radionici ovog projekta VIZUALIZACIJE I TEHNIČKO CRTANJE. Izvijestili su o svom radu i prezentirali svoje crteže te smo uočili neke probleme s preciznošću i urednošću pri takvom načinu rada. Može li nam rad na računalu pomoći?
- U sljedećoj aktivnosti učenici su pratili i oponašali rad učitelja te upoznali osnovne alate u programu The Geometer`s Sketchpad. Zatim su izveli zadane konstrukcije u programu dinamičke geometrije koje su prethodno radili geometrijskim priborom.
- Koristeći nastale dinamičke crteže, u parovima su eksperimentirali u programu The Geometer`s Sketchpad i istraživali hipoteze o položaju četiri karakteristične točke trokuta u različitim vrstama trokuta. Svaki je učenik ispunio zadani nastavni listić i zatim smo zajednički provjerili zaključke eksperimentiranja uz napomenu da ovakvo eksperimentiranje ne zamjenjuje strogi matematički dokaz. Također smo uočili da ne možemo raditi u programu dinamičke geometrije ako ne znamo osnovna svojstva geometrijskih likova odnosno nemamo dovoljno znanja iz matematike.
- Prisjetivši se tlocrta, nacrta, bokocrta i kose projekcije, obrađenih na prvoj radionice, pokazala sam učenicima i osnove rada u programu za oblikovanje interijera Sweet Home 3D koji za izrađeni tlocrt omogućuje i trodimenzionalni prikaz projekta. Svaki učenik je, za samostalni rad kod kuće, dobio zadatak izraditi manji projekt u tom programu. Projekte su učenici trebali, koristeći računalo i e-mail servis, poslati na pregled učiteljici. Time smo željeli unaprijediti i digitalne kompetencije učenika.
U završnoj raspravi na kraju prvog dijela radionice pokušali smo utvrditi sličnosti i razlike između rješavanja zadataka geometrijskim priborom i alatima programa dinamičke geometrije te vrednovati prednosti i nedostatke jedne i druge metode.
Tijekom našeg drugog susreta prezentirali smo i analizirali radove učenika u programu Sweet Home 3D. To su bili prvi učenički pokušaji kao malih arhitekata. Istaknuli smo dobre strane i ukazali na eventualna moguća poboljšanja u projektima.
- Učenici su zatim ponovili osnove rada u programu The Geometer`s Sketchpad i izradili neke složenije konstrukcije prateći rad učitelja.
- Na kraju su učenici ispunili evaluacijski listić (anketu) o radionici.
Irena Turjak, prof.