Objavljujemo poziv za dostavu ponuda udžbenika u školskoj godini 2024./2025.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Osma radionica projekta „Geometrija oko nas“ održana je 25. i 26. veljače 2016. u učionici matematike naše škole u trajanju od ukupno tri sata (2 + 1 sat).
Sudjelovali su učenici od petog do osmog razreda uključeni u projekt, a održala ju je nastavnica matematike Irena Turjak.
Svrha je radionice bila potaknuti učenike na promišljanje o postojanju brojevnih sustava s drugima bazama, povezanosti brojevnog sustava kao apstraktnog objekta s konkretizacijom u praktičnom životu te vezi aritmetike i algebre s geometrijskim objektima.
Učenici su kroz brojne primjere naučili pretvarati zapise brojeva iz jednog brojevnog sustava u drugi, upoznali su se s primjerima brojevnih sustava starih civilizacija te uočili praktičnu primjenu binarnog brojevnog sustava u informatici.
Kako smo radili:
Uvodnom prezentacijom podsjetili smo se o značenju matematike kao znanosti, njezinoj primjeni u različitim sferama života te smo ponovili i nazive za grane matematike koje učimo u osnovnoj školi. Predstavila sam učenicima uz slikovne materijale brojevne sustave koje su koristile stare civilizacija Egipta i Mezopotamije kao motivaciju za proučavanje brojevnih sustava s različitim bazama.
Ponovili smo zajedno kroz razgovor osnovne značajke dekadskog brojevnog sustava i objasnili pojam potencije mlađim učenicima. Gradeći analogiju s dekadskim brojevnim sustavom učenici su upoznali binarni, oktalni i heksadekadski sustav s naglaskom na pojmove baza sustava, znamenke, težinske vrijednosti te prateći rad učiteljice naučili pretvarati brojeve iz jednog zapisa u drugi. Naglasili smo i primjenu binarnog i heksadekadskog brojevnog sustava u informatici. Naučili smo i rimske znamenke i pravila pisanja brojeva rimskim znamenkama. Učenici su zatim rješavali zadatke na nastavnim listićima kako bi provjerili jesu li usvojili viđene postupke.
Tijekom drugog dijela radionice provjerili smo i analizirali rješenja zadataka. Učenicima sam ukazala na vezu binarnog brojevnog sustava s prikazom crno-bijele slike na monitoru, upoznali smo pojmove raster i razlučivost, a učenici su samostalno izradili rastersku sliku zadanog lika.
U završnoj raspravi učenici su izrazili zadovoljstvo našim projektom, komentirali su svoje planove vezane uz upis željene srednje škole i procjenjivali koliko će im matematika biti potrebna u daljnjem školovanju. Na kraju susreta ispunili su evaluacijsku anketu o radionici.
Irena Turjak, prof.