Objavljujemo poziv za dostavu ponuda udžbenika u školskoj godini 2024./2025.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Sanela Mandić Vidaković, stručni suradnik pedagog
zamjena Nina Huterer
ponedjeljak, srijeda, petak – 8.00 – 14.00
utorak, četvrtak– 13.00 – 19.00
kontak telefon 031 614-416, 091 4133 743
telefon i mobitel dostupni u radnom vremenu
Svaki školski dan novi je izazov
Početkom drugoga polugodišta razgovarali smo našom novom školskom pedagoginjom Sanelom Mandić Vidaković o privatnim i školskim temama. Pedagoginja Sanela, i sama nekad u osnovnoj školi novinarka, predstavila nam se, otkrila zanimljivosti iz svoga djetinjstva i podijelila s nama male tajne školskoga života.
Kako se postaje školski pedagog?
-Pedagogija se može studirati jednopredmetno, npr. u Zagrebu ili u Rijeci, dok u Osijeku, gdje sam ja studirala, mora biti u kombinaciji s još nekim predmetom. Ja sam izabrala filozofiju u kombinaciji s pedagogijom, a mogla sam birati između povijesti, hrvatskog jezika i filozofije. Nakon pet godina studija slijedi godinu dana stručnog osposobljavanja u nekoj školi, polažete stručni ispit i onda ste službeno pedagog.
Kada ste odlučili da želite postati pedagoginja?
-Oduvijek sam htjela završiti neko zanimanje vezano za školu i rad s djecom. Tako sam i odlučila nakon srednje škole, upisala sam pedagogiju i drugi smjer filozofiju. To znači da mogu raditi u školi kao nastavnica. Kad sam bila mala, često sam govorila da ću biti liječnica, onda se to negdje izgubilo. Tijekom školovanja razmišljala sam i o zanimanju dizajnera, ali prevagnula je ljubav prema školi i prema djeci.
Što sve obuhvaća vaše zanimanje? Opišite nam čime se sve bavite tijekom svog radnog vremena?
-Bavim se neposrednim radom s učiteljima i učenicima, ostvarujem suradnju između učitelja i ravnatelja, sudjelujem u organizaciji različitih događanja u školi. Pedagog je, u biti, koordinator između svih. Vođenja pedagoške dokumentacije, razgovori i savjetovanja među učenicima i učiteljima, rješavanja problema kada iskrsnu, upisi učenika u školu, pisanje kurikuluma, školskog plana i programa, planiranje s učiteljima, stručno usavršavanje… Svaki dan je drugačiji, svaki dan se nešto novo događa, najčešće su to neka događanja u školi koja su predviđena za taj dan ili tjedan, radionica u razrednom odjelu ili učenici dolaze na razgovor.
Koji su izazovi u svakodnevnom školskom životu?
-Meni je izazov svaki novi školski dan. Koliko god se pripremala, uvijek se nešto neplanirano i neočekivano dogodi. Ali mislim da je to uobičajeno kada radiš u školi koju pohađa jako puno djece i u kojoj radi velik broj djelatnika. Ne može ni jedan dan biti isti. Mislim da je to čar zanimanja pedagoga.
Kakav je osjećaj raditi s djecom?
-Znači mi puno kad dođe učenik kojemu mogu pomoći savjetom ili mogućim rješenjem problema. Djeca su najiskrenija bića, volim raditi s djecom i najsretnija sam kad iz mog ureda izlaze s osmijehom.
Imate li misao vodilju ili cilj koji si postavljate u radu/svakodnevnom životu?
-Kada mi je teško, uvijek se sjetim zašto sam izabrala ovo zanimanje i onda mi je lakše. Nastojim svaki dan biti što bolja u svome poslu i trudim se biti kvalitetnija osoba.
Jeste li prije radili u nekim drugim školama ?
-Radila sam u srednjoj školi u Našicama, bila sam na stručnom osposobljavanju, nakon toga ostala sam na zamjeni dok je pedagoginja bila na bolovanju. I onda sam igrom slučaja počela raditi kao nestručna zamjena i predavala geografiju koju nisam završila. Tada sam doslovno svaki dan morala navečer sjediti i učiti geografiju da bih se mogla pripremiti za sljedeći dan.
Imate li hobije? Kako volite provoditi slobodno vrijeme ?
-Nemam neki klasični hobi, ali volim provoditi vrijeme čitajući knjige i gledajući filmove. I volim jako putovati…
Možete li izdvojiti neku školsku zgodu ili nezgodu kada ste vi bili učenica?
-U petom razredu, trčala sam hodnikom i pala nasred školskog hola, ispred grupice starijih učenika, osmaša, koji su se smijali. Kasnije su me zadirkivali. Da stvar bude gora, među njima je bila i moja simpatija. Dodatna bruka! Pa evo jedan savjet, nemojte trčati hodnicima!
Imate li savjet za naše učenike?
-Ja bih voljela da se svi učenici nekada stave na mjesto učitelja i da pokušaju bar jedan dan razmišljati kako je to predavati u razredu, mislim da bi neki tada promijenili svoje ponašanje. Pokušajmo razumjeti jedni druge. Poruka za sve nas je strpljivo i hrabro u novo školsko polugodište!
Lea Makaj, 8.a